Hlavní navigace

Za reklamu letos firmy utratí 18 mld. Kč

9. 3. 2006

Sdílet

Firmy letos vydají na reklamu 18 miliard korun, což bude méně než loni. V roce 2005 vzrostly výdaje o 3,7 procenta. Letos by to mělo být pouze o 3,5 procenta. Vyplývá to z analýzy, kterou dnes zveřejnila mediální agentura ARBOmedia.

Zdroj: aktualne.cz

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 3. 2006 9:39

    okřídlený čípek (neregistrovaný)
    Jak jsem se přistihl, reklamu většinou nějak nevnímám. Když se mne někdo zeptá na něco z reklamy, nevím, která bije.
    Co jsem ale zaregistroval, byla Česká spořitelna a její "jsme vám blíž". To mne vytočilo. Neustálé snižování počtu poboček, redukce otevírací doby. A k tomu naopak větší, delší fronty, odborná nezpůsobilost prodavačů na cokoliv vyjma lhavého prodávání superproduktů celé finannčí skupiny. Já ale nechci jen uzavírat nové obchody (abych na ně měl, musí mi na ně taky někdo přispět), já chci také něco, co asi spořce takový zisk nepřináší - vložit peníze na účet, rozměnit velké na malé, vybrat z účtu nějakou tu valutku, vybrat hotovost z bankomatu, který funguje, zjistit něco z účtu, když má výpadek internetového bankovnictví, zjistit něco z účtu, když má výpadek počítačová síť spořitelny, navštívit osobně pobočku zrovna v době, kdy má "mimořádně" zavřeno, vybrat dividendy, vložit na účet vedený ve slovenských korunách české czk ... - u všeho je v něčem problém!
    Jinak reklama v televizi mi umožňuje odskočit si od pořadu na WC, pro nějakou ňamku atp. Co bude dělat ČT, až nebude moci mít reklamu? A co my, diváci? Jedině si v případě odskočení pořad nahrávat a pak jej sledovat ze záznamu ...
    Jinak zastávám názor, že dobré zboží nebo služba reklamu nepotřebuje. Chápu ještě tak reklamu při zavádění nějaké novinky na trh. Ale neustále omílání jedné a tytéž věci? V našich regionálních vysíláních se neustále točí reklamy na škodofky. Máme asi 4 prodejce, tak jeden skončí a začně druhý. Skončí druhý a začne třetí... Co taková reklama musí stát? škodofka prý jako taková dokonce natáčí reklamy draze někde v cizině nebo s atraktivními osobnostmi. A pak tyhle hnusná auta nemají být předražená. Někdo to přece zaplatit musí a škodovka ze svého zisku určitě ne. Nejlepší reklamou by asi pro ni bylo, kdyby ty hnusáky zlevnila na polovinu současné ceny, pak by měla odbyt zaručen. A nemusela by všem nesutále připomínat, že už ve standardu místo řidítek dává volat ...
    Nebo mít na výběr: koupit za cenu bez reklamy/sponzorství (fabie třeba za 150 tisíc) nebo za cenu s reklamou/sponzorstvím na 450 tisíc. Uznávám sponzorství dětských domovů, nemocných atp., ale ne těch, co se topí v penězích a roupama nevědí, co dělat.
    Mám srašně rád, když na mladoboleskavské dálnici jedu za předjíždějícím autem, taky předjíždím, a zezadu se mi cpe na kufr a furt bliká světelnou houkačkou nějaká octávka. Když mám konečně místo, zařadím se a ta octávka se taky zařadí, hned přede mne, před čumák tak, že musím začít brzdit, přitom ji nikdo zezadu nevytlačuje, takže klidně může jet ještě kus v předjížděcím pruhu. Ale ne, zařadí se mi před čumák. A hádejte: octávka je pomalovaná ve firemních barvách - sponzoruje toho a toho, jméno v té rychlosti nepřečtu. Tak si dělám úsudek, jakéže kretény škodovka sponzoruje. A není to ojedinělý případ takového hnusáckého chování majitele škodovky na silnici.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Absolventka Fakulty národohospodářské VŠE v Praze, obor hospodářská politika.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).