„Minikasko zaujme zejména individuální klienty, kteří věří, že ze své viny nebourají a škody zaviněné druhým účastníkem nehody jim pokryje povinné ručení viníka. Hledají však pojistnou ochranu před riziky, která svým stylem jízdy sami ovlivnit nemohou – jako je například střet se zvěří, poškození živly či vandaly,“ vysvětluje Ivan Starovič, vedoucí odboru pojištění motorových vozidel.
Klasické havarijní pojištění se vyznačuje vyšší cenou a povinnou finanční spoluúčastí pojistníka na vzniklé škodě. Přesto při koupi nového motorového vozidla váhá se sjednáním pojistné smlouvy jen málokdo: riziko poškození vozidla v provozu nebo dokonce jeho odcizení je v České republice značné.
U ojetého vozidla je rozhodování díky nízké pojistné částce, nezbytné spoluúčasti a relativně vyššímu pojistnému, složitější. Často se nový majitel raději rozhodne ušetřit a tiše doufá, že ho žádná nehoda nepotká.
Rodina vlastníků ojetých vozidel v Česku se stále rozrůstá: jen v loňském roce bylo poprvé zaregistrováno do provozu téměř 141 tisíc dovezených ojetých automobilů (tedy historicky nejvíce). Především pro ně připravila pojišťovna Generali svou speciální nabídku havarijního pojištění Minikasko s touto základní charakteristikou:
- pojištění se sjednává na aktuální cenu vozidla
- jedná se o pojištění na vybraná rizika bez odpočtu spoluúčasti (škody způsobené živelními událostmi, požárem, výbuchem a střetem se zvěří)
- na škodách způsobených vandaly se pojistník podílí 5%, min. 5.000 Kč
- za příplatek lze rozšířit i o riziko odcizení
- v kombinaci s povinným ručením poskytuje zdarma i technickou pomoc v případě poruchy vozidla
- příklad: cena Minikaska pro Škodu Felicii 1,3 LXi z roku 2001 činí 944 Kč/rok, Renault Scénic 1,6 RT z roku 1997: 1.197 Kč/rok