„Jde o objemnou inovaci a zároveň o rozsáhlý zásah do systémů ČS, bude se proto odehrávat v několika krocích. Po plánované víkendové odstávce tak naši klienti už mohou například poslat expresně peníze do zahraničí nejen v pobočce banky či odblokovat heslo pro internetové bankovnictví prostřednictvím automatu služby SERVIS 24 Telebanking,“ uvedl Aleš Mamica, ředitel úseku přímé bankovnictví. „Dalších zásadních novinek se dočkají od 28. ledna příštího roku. V mezidobí totiž budeme některé nové funkčnosti ještě ověřovat v pilotním provozu,“ vysvětlil postupně nasazování novinek Aleš Mamica.
Po skončení pilotní fáze na konci ledna Česká spořitelna klientům umožní třeba nahlížet na kartové účty a mít tak detailní přehled o transakcích platebními kartami či aktuální výši limitů pro výběr z bankomatů a pro platby u obchodníků. Zjistí také typ sjednaného pojištění ke kartě nebo výši nejbližší splátky u své kreditní karty.
Přímé bankovnictví je dlouhodobou prioritou České spořitelny, která každý rok investuje do rozšíření jeho funkčností a vylepšení souvisejících systémů řádově stovky milionů Kč. Celková částka od roku 2000 přesáhla jednu miliardu Kč. Přímé bankovnictví se díky tomu v posledních letech svými možnostmi přiblížilo klasické pobočce. Kromě standardních služeb jako je kontrola zůstatku či příkazy k úhradě dnes klienti mohou uzavírat půjčky on-line, ukládat peníze na stavebním spoření či investovat do cenných papírů. Některou z forem přímého bankovnictví využívá u České spořitelny více než 1,1 milionu klientů.