Finanční arbitr České republiky se dostává stále více do povědomí spotřebitelů

[Tisková zpráva] Na Kancelář finančního arbitra České republiky se obrací stále více nespokojených spotřebitelů. Dokládají to i výsledky za třetí čtvrtletí roku 2010, kdy bylo doručeno celkem 595 podnětů k vyřízení, což představuje nárůst oproti stejnému období za rok 2009 o 56 doručených podnětů.

Sdílet

Nejčastější podněty se týkaly oblasti úvěrů, ale i tuzemských úhrad, převodů či transakce platebními kartami v bankomatech v tuzemsku i zahraničí. I nadále se daří udržovat trend rozhodování sporů nejen smírnou cestou, ale také řešit spory za přispění vzájemné komunikace s účastníky řízení, což napomáhá efektivitě projednávaných spo­rů.

Z celkového počtu doručených podnětů bylo 183 písemných, 171 podnětů bylo doručeno prostřednictvím elektronické odpovědny „Zeptejte se arbitra“ na webových stránkách www.financniar­bitr.cz, dále bylo vyřízeno 186 telefonických podnětů, 52 podnětů bylo podáno osobně, dva podněty byly doručeny prostřednictvím systému datových schránek a jeden podnět byl doručen prostřednictvím aplikace Facebook. Ze všech doručených podnětů pak bylo zahájeno 96 řízení před finančním arbitrem s cílem rozhodnout předložený spor, což představuje nárůst počtu zahájených řízení v porovnání se stejným obdobím loňského roku, kdy bylo za stejné období zahájeno celkem 79 řízení. Smírčí způsob řešení sporů a vzájemná komunikace mezi účastníky řízení přispěla na základě výsledků řízení a po iniciativě a intervenci finančního arbitra ke změně některých pracovních postupů konkrétních finančních institucí. Zúčastněné instituce přistoupily totiž k úpravě vnitřních pracovních procesů i všeobecných obchodních podmínek, což přispělo ke zlepšení postavení spotřebitele a zároveň posílení ochrany jeho práv.

„Těší mě, že se na naši kancelář obrací stále více lidí. Svědčí to o tom, že povědomí o naší instituci roste a že naše dosavadní práce dává občanům jasný signál: jsem tu pro vás a umíme vaše problémy efektivně řešit. Pevně věřím, že tento trend bude i nadále pokračovat a my nejenom pomůžeme co největšímu počtu žadatelů, ale přispějeme také ke zlepšení podmínek v oblasti finančního trhu, posílení ochrany spotřebitele a v získávání důvěry zákazníků finančních institucí,“ dodává Finanční arbitr České republiky pan Dr. Ing. František Klufa.


Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).