Aplikace internetového bankovnictví by dle mého názoru měla splňovat tři základní požadavky, jejichž priorita může být pro různé uživatele odlišná. První vlastností je zabezpečení služby – kromě standardně používané šifrované komunikace a ověření totožnosti je také důležité, aby byla zajištěna tzv. transakční bezpečnost (potvrzení odesílaných transakcí, např. jednorázovým heslem nebo elektronickým podpisem).
Druhou oblastí je rozsah funkčnosti dané internetové aplikace, která by měla pokrýt běžné potřeby uživatele prováděné s vyšší četností. Služby, které jsou komplexnější a nejsou využívány příliš často (např. investice, hypotéční úvěr), je výhodnější řešit osobně s odborníky z banky, než přes formulář v internetové aplikaci. Bankéř může připravit několik variant řešení a klient si pak může vybrat tu, která mu je nejbližší.
Třetí charakteristikou služby, která souvisí i s výše uvedenými vlastnostmi, by měla být cena. Je třeba vzít v úvahu nejenom poplatky za zřízení a používání služby, ale také jaká úroveň bezpečnosti je „v základní výbavě“, jaké jsou další poplatky spojené s užíváním služby (např. s případným odblokováním služby, obnovou platnosti certifikátů, apod.), ale také poplatky spojené s realizací odesílaných transakcí, které nebývají běžnou součástí poplatků za užívání služby.
V případě Živnostenské banky se snažíme, aby řešení služeb internetového bankovnictví NetBanka všechny výše popsané požadavky vzájemně kombinovalo a aby jednotlivé charakteristiky byly v nabídce vzájemně vyvážené.
Konkrétně se jedná o vysokou bezpečnost NetBanky s použitím elektronického podpisu, navíc s možností ukládání na bezpečná úložiště typu „USB token“; široký rozsah poskytovaných služeb, které usnadní a urychlí komunikaci klienta s bankou pro dennodenní operace. Vše za příznivou cenu. A pokud si klient zřídí NetBanku v rámci některého z Osobních menu, má navíc službu NetBanka bez jakýchkoliv měsíčních poplatků za užívání a zároveň získá neomezený počet transakcí tuzemského platebního také zdarma.