Zneužitá karta.

Dobrý den,

v sobotu se mi stala nepříjemná událost. Ztratila jsem kartu a než jsem na to přišla, někdo s ní po českých obchodech zaplatil cca 20 000 Kč. Nešlo o transakce s pinem, vždy se platilo přes magnetický proužek. Já ani nevěděla, že kartu nemám, volala mi až banka, které to připadalo podezřelé.

Jenže jsem se zároveň dozvěděla, že tu částku budu muset zaplatit celou a že moje případná reklamace bude zamítnutá z důvodu, že šlo o zneužití karty před nahlášením blokace. Pojištění ke kartě nemám, stejně by to asi nekrylo.

Ale je mi divné, k čemu je pak podpisový vzor. Přece jej obchodník měl zkontrolovat, absolutně nemůže sedět (ten můj je velmi těžce napodobitelný). Připadá mi postavené na hlavu, aby se úspěch mé reklamace odvíjel z toho, zda mám ke kartě pojištění nebo ne. Já ty transakce neudělala, byla jsem úplně jinde a to mohu prokázat. Čímž je chci reklamovat. A banka by přece měla prověřit, zda sedí podpis. A když ne, tak to zaplatí obchodník, ne já. Nebo je to jinak? Nebo mám podat trestní oznámení na obchodníka?

Budu Vám vděčná za radu, jak mám postupovat, jak se mám bránit.
Jana
29. 6. 2009 12:38

Odpověď

Dobrý den, doporučuji Vám navštívit pobočku banky, od které máte vydanou kartu, a toto reklamovat. Banka případ prošetří, měla by se pokusit získat peněžní prostředky zpět. Každá banka má však jinak stanoveny podmínky řešení takovýchto situací/reklamací. S konkrétním postupem Vás seznámí v pobočce Vaší banky.
Marie Hešnauerová (Poradce pro platební karty)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).