Ještě k tomu podvodu s kartou

Dobrý den, skutečně je jisté, že banka tomu člověku, který popsal situaci ohledně podvodu s kartou, peníze vrátí? já se domnívám, že nikoliv. Chip liability shift řeší zodpovědnost jedné z bank (issuer či acquirer), které v procesu figurují, ale nic to neříká o zodpovědnosti držitele karty za případnou podvodnou transakci. Tuto zodpovědnost řeší podmínky k platebním kartám té které banky, většinou zodpovědnost banka přebírá až okamžikem nahlášení blokace, tj ve výše uvedfené situaci klientovi banka peníze nevrátí a měl by je vymáhat po pachateli. jaký je Váš názor?
26. 6. 2009 22:20

Odpověď

Dobrý den, při nahlášení ztráty/odcizení platební karty dochází k blokaci karty bankou. Každá banka má však zodpovědnost klienta v případě zneužití karty nastanovenu jiným způsobem. Ten je popsán buď ve Smlouvě nebo v obchodních podmínkách pro vydání a použití karty.
Co se týká zodpovědnosti držitele karty za případnou podvodnou transakci, záleží také na tom, zda je či není klient pojištěný.
Pokud klient není pojištěný: v případě České spořitelny banka ručí za všechny nepinové transakce provedené až 48 hodin před blokací karty. Klient v tomto případě má spoluúčast ve výši 4 500 Kč. Pokud jsou transakce PINové, hradí celou škodu sám klient.
Pokud klient je pojištěný, v tomto případě banka ručí za veškeré transakce (PINové i ne-PINové) provedené před blokací karty. Klient nemá žádnou spoluúčast.
Marie Hešnauerová (Poradce pro platební karty)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).