Studentské účty

Ptejte se Petra Bobysuda, ředitele odboru Klientské segmenty České spořitelny, která spravuje 140 tisíc studentských účtů. Banka studentům nabízí účet Student+ zahrnující zdarma vedení účtu, platební kartu, přímé bankovnictví, kontokorent, úvěr na studium a další výhody.

V poradně odpovídá

  • Petr Bobysud

    (Poradce pro retailové bankovnictví)
    Ředitel odboru Klientské segmenty České spořitelny
Poradna je uzavřena, nelze vkládat nové dotazy.

Dotazy

  • absolutni souhlas - bude uz konecne zmena??

    Dobry den pane Bobysude,
    plne se ztotoznuji s predchozim nazorem na chovani banky ke studentum. Pri studiu podnikam, mam velmi vysoky pravidelny financni prijem a kdyz jsem zadal u vasi banky o uver ke studentskemu uctu, u prepazky na me byli drzi, ze je nezajimaji moje prijmy a ze chteji rucitele nebo co - s takovym personalem nemate moc sanci oslovit dobre klienty. Sel jsem do Ebanky, kde jsem mel behem hodiny uver ve vysi 200000,-, kreditni kartu s limitem 100000,- a navic mi jako dobremu klientovi po 3(!) mesicich od zacatku styku s nimi dali kontokorent k uctu ve vysi 100000,-. V poplatcich jste na tom podobne, ale v tom, jak zachazet s klienty to je nebe a dudy. Rad spolupracuji s temi nejvetsimy (nejlepsimy) v dannem oboru, ale jak jsem myslel, ze jste to vy, patrne jsem se mylil. Jinak jsem zvedav, zda vyhovite predchozimu pisateli (mike), protoze si to od neho necham po mailu vypovedet - velmi me zajima, zda uz se neco zmenilo k lepsimu (myslim, ze muselo, protoze to bylo hrozne - moje zkusenost je stara asi 2,5 roku).
    S pozdravem RoNaLd
    10. 10. 2004 17:49
  • spoření

    Dobrý den,
    úplně náhodou jsem při hledání odpovědi na určité téma narazila na tento titulek. Potřebovali bychom poradit...Syn studuje na střední škole, o prázdninách mu bylo 18 let a od jeho narození jsme mu platili maličké pojištění se spořením. K dnešnímu dni má určitou sumu, ne moc velkou, ale chceme mu ji dát až "do života" po dostudování. Poradíte zatím kam s ní?? Děkuji MB.
    9. 10. 2004 12:57
  • Jeste dodatek

    Rad bych jeste dodal, ze pracuji v podobne oblasti jako je bankovnictvi a proto par rad:
    1) Algoritmy urcite, ale to, co mate na uvery (na scoring klienta) optimalni nebude (mam par zkusenosti (od pratel), ktere vypovidaji o slabe urovni Vaseho analytickeho oddeleni (rizeni rizik).
    2) Individualni pristup je nutnost a nemoznost vyjimek je spatna (patrne lze, ale lide na prepazkach jsou.., ale to je jiny problem, ktery je jen obtizne resitelny).

    Zaverem bych chtel rici, ze je to fajn nahoda (nahody neexistuji, ne?:-))), ze jsem nahodou narazil na tento clanek s Vami. Jen skoda, ze mi me (urcite cenne) komentare a rady nezaplatite.
    Tesim se na Vasi odpoved (prosim email).
    Pekny vikend.
    Jan
    mike
    8. 10. 2004 21:46
  • Ještě k výpisům

    Já mám také dotaz k výpisům. Za jejich odesílání účtujete 6,50 Kč za poštovné. Česká pošta ale dává při hromadném podání zásilek (a tou desítky nebo stovky tisíc výpisů jistě jsou) slevy až 10 %. Znamená to, že ve skutečnosti platíte poštovné pouze 5,85 a 0,65 korun si necháváte nebo jste ještě nepřišli na možnost využívat množstevních slev? Pokud platí první varianta, podvádíte ve velkém... Za odpověď předem díky.
    8. 10. 2004 14:29
  • zasilani vypisu

    Dobry den,
    chtel bych se zeptat proc neumoznujete zruseni zasilani
    vypisu (mesicnich). Kdyz jsem se na to pral na Vasi pobocce, tak me bylo receno, ze podle zakona musite vypisy zasilat, coz ale neni pravda, protoze ze zakona musite poslat vypis pouze jednou rocne. Nevim zda Vasi pracovnici neznaji zakon nebo si vymysleji.
    Jelikoz mam Servis24, tak zadne vypisy nepotrebuju, protoze si vse mohu zkontrolovat na internetu.
    Tim, ze nejste schopni zrusit (na zadost klienta) zasilani vypisu, rozesilate kazdy mesic zbytecne desitky tisic vypisu,
    ktere nikdo nechce, ale musime je platit.

    Predem dekuji za vyjadreni

    Ales
    7. 10. 2004 19:15
  • Kreditní karta

    Stejně jako většina kolegů studentů při studiu pracuji. Jsem v řádném pracovním poměru a mám tak stálý příjem. Když jsem chtěl požádat o kreditní kartu v ČS, bylo mi sděleno, že pokud má někdo Student+, není možné mu vydat kreditní kartu. Zajímala by mě logika tohoto přístupu. Byl jsem nucen jít ke konkurenci - HVB, kde mi kartu vydali bez problémů a dokonce bez prokazování příjmu. Myslím, že je na Vašem přístupu ke studentům stále co zlepšovat.
    Honza
    5. 10. 2004 14:47
  • uver

    Dobry den, mam u vas studentske konto. Vim, ze si na nej muzu pujcit zhruba desitky tisic korun (jako vysokoskolak). Muzete mi prosim specifikovat, za jakych podminek mohu uver ziskat (ruceni apod.) a do jake vyse? Musi za me rucit rodice nebo staci muj prijem a v jake vysi? Jaka je ted aktualni urokova sazba?
    Karel
    4. 10. 2004 15:59
  • Měsíční obnova limitu na kartě

    Mám sutendské konto u ČSOB. Nemile mě překvapilo, že limit na výběr peněz se obnovuje měsíčně, nikoliv týdně jak bývá zvykem. Poplatky za výběr na přepážce jsou horentně vysoké (myslím že 40 Kč). Je stejná situace i u obdobných produktů jiných bankovních domů? Nabízí studentovi vedení účtu zadarmo, ale pokud z něj chce vybrat, musí platit (a hodně)? Zvýšení limitu pro výběr neakceptuji jako řešení, protože to přináší zvýšená rizika, proti kterým je se třeba pojistit. A to také něco stojí.
    2. 10. 2004 14:53
  • poplatky

    Vedení účtu je zdarma, zaúčtování každé položky je však zpoplatněno.
    Kolik musí být uloženo, aby úrok pokryl poplatky?
    Jaký je limit maximálního zůstatku?
    1. 10. 2004 10:48
  • dálkové studuim

    Můžu mít studentský účet, i když jsem student dálkového studia?
    Hugo
    1. 10. 2004 9:24
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).