Dobrý večer, chtěla jsem se zeptat na ŽP. Máme s manželem dvě ŽP - Dynamik a Spektrum. Chtěla bych zrušit Dynamik, který máme 2,5 roku - oba spoříme po 1.000,- Kč měsíčně. Zajímalo by mě, jestli vůbec dostanu něco zpět. Na pojišťovně mi nic neřekli, samozdřejmě brání svůj produkt.
Předem děkuji za odpověď a přeji krásný večer.
Odpověď
Dobrý večer,
před zrušením pojistné smlouvy doporučuji položit dotaz na pojišťovnu o hodnotě odbytného (odkupného) u Vaší pojistné smlouvy Dynamik. Pojišťovna by měla odpovědět na písemný dotaz klienta, doporučuji tedy položit jej písemnou formou a trvat na odpovědi.
Obecně zrušení pojistné smlouvy v prvních několika letech po jejím založení není pro klienta tím nejvýhodnějším řešením, neboť náklady spojené se sjednáním pojištění klient stále hradí. S rozhodnutím doporučuji nespěchat, ale zvážit i jiné formy úpravy pojistné smlouvy, přičemž bych osobně řešil pojištění jako celek a zahrnul bych do úvahy i produkt Spektrum, které asi taktéž již nějakou dobu trvá.
Vaši výhodu vidím v tom, že máte pojistné produkty od rozdílných pojišťoven a tak můžete volit v rámci pojistného řešení ze širší nabídky a vybrat si tak to výhodnější řešení (z pohledu ceny, výkonu, nabízených služeb) pro pokrytí pojistného rizika.
Pokud máte pojišťovacího poradce, zapojte jej do diskuse a ptejte, co jaký benefit nabízené řešení přináší a naopak jaké jsou jeho nevýhody. Získáte tak pro Vaše rozhodování více informací.
Jiří Běťák
(Poradce pro spoření)