Povinné ručení
Vyšší sankce od Policie České republiky i od Ćeské kanceláře pojistitelů. Nejen tyto novinky nás čekají od ledna 2009. Některé pojišťovny začaly své klienty rozlišovat podle kategorií, jiné nikoli. Na vaše otázky o povinném ručení odpovídá Roman Sznapka.
V poradně odpovídá
-
Roman Sznapka
(Poradce pro povinné ručení.)
Roman Sznapka působí jako produktový manažer v Triglav pojišťovně.
Poradna je uzavřena, nelze vkládat nové dotazy.
Dotazy
-
Konec pojištění.
Dobrý den,
jak jde vypovědět povinné ručení? Kdy se musí poslat výpověď, aby moje pojistka skončila k poslednímu dni roku? Já mám pojištěno auto jinde a platím pojištění vždy k 1.2 a co 3 měšíce.
Bártek
31. 10. 2008 20:25
-
Vidím že pán ovládá SQL select i statistiku, tak bych měl taky jeden dotaz:
Můžete prosím porovnat škody (na 1 auto) způsobené vozy v kategorii 1,300 (například škoda-felicie 1,3 MPI) s cca 50 HP - a vozy v kategorii 1,900 (například tatáž škoda-felicie 1,9D) se stejným výkonem 50 HP? Opravdu ta naftová felicie dělá dvakrát vyší škody než o půl litru slabší ale stejně výkonný benzínový model?
Týká se obecně všech atmosferických dieselů v hraničních hodnotách kolem 1950ccm.
jezevec
24. 10. 2008 17:31
-
RE: Povinné ručení
Dobrý den, mnohokrát děkuji za odpověď na můj dotaz. Bohužel jste však otázku pochopil trochu jinak. Já jsem psal o průměrném vozu, nikoliv o součtu celé za celou kategorii. Prostě vzorec (celková škoda vozů 2500ccm)/(počet pojištěných vozů nad 2500ccm) lomeno (celková škoda vozů do 1000ccm)/(počet pojištěných vozů do 1000ccm). Mohu poprosit o doplnění?
-
Zelená karta
Dobrý den, nedávno jsem se pojistil u jedné pojišťovny na povinné ručení a překvapilo mě, že zelená karta všude neplatí. Přitom když jsem měl povinné ručení u České pojišťovny a později u Allianzu, platila všude, žádná kolonka nebyla proškrtnutá.
Proč se ptám: jezdím pravidelně autem do Izraele, Íránu, Moldavska a Běloruska. Tyto země zelená karta pokrývá, ale jak je vidno, všechny pojišťovny ne. Takže to byl důvod, proč jsem šel zpět do České.
Jak je to u vaší pojišťovny? Které země jsou na zelené kartě vyloučeny?
A proč vlastně dochází k vyloučení některých zemí, když přitom jiné pojišťovny je mají? A jde to nějak "dopojistit"?
Bedřich
21. 10. 2008 1:53
-
Poměr škod
Dobrý den, moje úvaha vychází z předpokladu, že vysokoobjemové motory mají převážně dražší vozy, zatímco vozy s motory do jednoho litru jsou levné městské nákupní tašky.
Statisticky je podstatně větší šance, že "nákupní taška" naboří "třílitr" a způsobí velké škody než to, že jeden "třílitr" (kterých je u nás relativně málo) naboří jiný. Přesto pojistné stanovené (nejen) vaší pojišťovnou napovídá, že majitelé vozů s objemem motoru nad 2,5 litru působí na ostatních vozech 3,5x vyšší škody než majitelé vozů s objem motoru do jednoho litru.
Nechci vyhýbavou odpověď o obchodních tajemstvích, neptám se na počet smluv, zisky či jiné citlivé údaje. Zajímal by mě skutečný poměr průměrné škody z odpovědnosti vozidla u vaší pojišťovny způsobené vozem s objemem motoru nad 2,5 litru versus průměrná škoda způsobené vozem s objemem do 1,0 litru . Opakuji, že výsledné číslo jako "2,8" nebo "4,9" těžko může být něco tajného a dá se získat poměrně prostým SQL dotazem nad vaší databází. Pokud by ten dotaz trval, rád si den či dva počkám na odpověď. Předem děkuji za seriózní přístup a konkrétní odpověď.
-
Segmentace.
Dobrý den, zajímalo by mě, proč pojišťovny dělají tak zvanou segmentaci svých klientů. Podle mého názoru je to velmi zavádějící postup. Vždyť přece stačí, že budu mít trvalý pobyt v nějaké malé vísce na Moravě (levné pojistné) a přitom budu žít a pracovat v Praze (nejdražší pojistné). Myslím si, že segmentace je přinejmenším zavádějící a dá se i dobře zneužít ze strany mě-pojištěného.
Martin
20. 10. 2008 11:18