Dobrý den,
mám dotaz nesouvisející s tématem, ale nějak se mi nedaří pochopit, proč se název vaší pojišťovny nečte s q? Nebo proč se nejmenuje UNIKA? Mohla byste uvést několik čísel? Celkový počet klientů, přírůstek nebo úbytek klientů za poslední 2 roky zvlášť pro majetková pojištění (s vyjímkou havarijního a odpovědnostního pojištění vozidel?) a životní? Bude-li se Vám chtít, tak i srovnání s ostatními pojišťovnami?
Děkuji
Odpověď
Dobrý den,
děkujeme Vám za Váš zájem o naši pojišťovnu!
Naše společnost převzala název UNIQA od naší mateřské společnosti v Rakousku, která je tam jedničkou na trhu pojištění. Název vznikl v roce 1999 jako kreativní kombinace slov unikátní a kvalitní. Stejně se jmenují i naše sesterské společnosti v Chorvatsku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. Neskloňuje se a čte se opravdu "unika". Těší nás, že to víte, i když jste to - jak píšete - nepochopil. Ponechte nám prosím tuto zvláštnost, nám se název i výslovnost líbí a podle všech našich průzkumů názorů veřejnosti nám tento název UNIQA sluší ještě více, než předchozí Česko-rakouská pojišťovna. Vždyť nelze všem věcem na světě rozumět - a některé si člověk přesto oblíbí : - ))
A nyní k našim výsledkům: letos oslavujeme 10. výročí založení pojišťovny, stabilně patříme po celou dobu k deseti největším společnostem na českém pojistném trhu (nyní jich je celkem 39). Jsme univerzální pojišťovna, která s výjimkou zemědělských pojištění nabízí prakticky všechny pojistné produkty životního i neživotního pojištění. Máme nyní asi 280.000 klientů, jejich počet nepřetržitě roste. Z loňských 1,8 miliardy korun pojistného připadaly více než tři čtvrtiny na neživotní segment, zbytek na životní. Oba i letos vykazují velmi dynamický růst a očekáváme přírůstky na úrovni 20 až 30 %. UNIQA pojišťovně bylo opakovaně uděleno ratingovou agenturou Standard and Poor´s prestižní hodnocení BBBpi, jedno z nejvyšších v ČR.
Ing. Eva Svobodová
(Poradce pro pojištění domácnosti a domu)