Blokace

Dobrý den, rád bych se ještě zeptal, proč české banky většinou neblokují platební karty od okamžiku nahlášení ztráty/krádeže, ale (většinou) od následující půlnoci. Ad absurdum mě v noci v jednu přepadnou a okradou a mají celý den na utrácení peněz. Všude v Evropě i USA to jde udělat okamžikem nahlášení ztráty, proč ne i u nás? Pokud to je (častá odpověď) "specifickými českými podmínkami", velmi bych uvítal konkrétní odpověď (např. "je to proto, že naše bankomaty to neumí" nebo "nic nás nemotivuje k tomu, brát na sebe riziko co nejdříve" apod.). Díky
LK
13. 1. 2004 16:18

Odpověď

Dobrý den,

Komerční banka blokuje platební karty ihned po nahlášení ztráty/krádeže, zároveň přebírá riziko ztrát v plné výši, a to od okamžiku nahlášení ztráty či krádeže karty. Pouze u transakcí, u nichž nelze doložit přesný čas provedení, přejímá banka 100% odpovědnost od půlnoci dne, kdy byla ztráta či krádež nahlášena. Pokud dojde ke ztrátě či krádeži karty a následně se jednoznačně prokáže, že karta byla neoprávněně zneužita, zahajuje KB reklamační řízení a není neobvyklé, že se takto zneužité peníze nakonec vrátí klientovi zpět.
Ve snaze minimalizovat riziko zneužití platebních karet uvedla Komerční banka, jako první česká banka, na trh v loňském roce čipové karty. Předností čipových karet je jejich vysoká bezpečnost, a to jak při placení u obchodníků, tak i při výběru z bankomatů.
Petr Skok (Poradce pro platební karty)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).