Kde je důkazní břemeno?

Dobrý den,
rád bych se zeptal na způsob vyřizování reklamací plateb embossovanou kartou přes Internet. Pokud na výpisu svého účtu zjistím, že mi někdo přes Internet strhnl nějakou částku, avšak já jsem si jistý, že jsem takový obchod neprovedl, kde leží důkazní břemeno? Musím já jakožto klient dokázat, že jsem skutečně obchod neprovedl, nebo tak musí udělat obchodník, v jehož prospěch se platba uskutečnila?
Díky předem za odpověď.
David
7. 4. 2005 12:18

Odpověď

Dobrý den pane Špinare,

díky za Váš dotaz. Reklamační proces probíhá standardním způsobem. Pokud zjistíte, že Vám byla neoprávněně stržena částka za platbu u internetového obchodníka, tak je nutné se obrátit na Vaši vydavatelskou banku. Ta požádá internetového obchodníka o vyjádření k platbě (dokumentace o platbě; jméno zákazníka; adresu, na kterou zaslal zboží zákazníkovi; atd.). Tzn. že obchodník musí být schopen doložit platbu na internetu. Česká spořitelna řeší tyto případy vždy individuálně.

S pozdravem.

Miloslav Křečan
Miloslav Křečan (Poradce pro platební karty)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).