Pane rediteli,
premyslel jsem, proc si RB koupila eBanku a bohuzel mi vyslo, ze potrebovala zvysit pocet zakazniku a nic jineho na prodej nebylo.
Vzdyt strategie a image bank byly naprosto rozdilne. eBanka jako mlada a dynamicka banka (tento lesk vsak postupne ztracela) - lisila se od ostatnich bankovnich molochu - a RB byla banka velmi konzervativni. Vy jste rikal, ze z obou bank chcete vzit lepsi. Nevznikl tim vsak kockopes, i kdyz rikate, ze z obou se vezme to lepsi? Vzdyt to vypada, ze bance chybi vize, spojenim bank vznika "dynamicky konzervativni" firma. Je to banka pro univerzalniho klienta? Kde jsou vize nove spojene banky? Nechybi ji smer, kdyz vlajkovy produkt banky je zamereny na stredni a vyssi stredni vrstvu a zaroven v reklame se zakaznikum podbizi predevsim cenu produktu? Mozna vam nic z vyse uvedeneho nechybi, nicmene asi chybi prave ta spravna komunikace, aby se o tom vasi zakaznici dozvedeli.
Odpověď
Já jsem to před dvěma lety viděl přesně naopak. Viděl jsem dvě banky, které měly velmi podobnou kulturu - kulturu boje o klienta, kulturu útočit na velké banky v ČR a ukrojit z jejich koláče. Viděl jsem v obou bankách motivované lidi, schopné se pro klienta rozkrájet. Taky jsem viděl, že v eBance chybí finanční poradenství a investiční a strukturované produkty a lepší úvěry. V Raifce se nám zase hodil vychytaný běžný účet eBanky provázaný na jejich skvělé internetové bankovnictví. Klienti obou bank měli podobnou charakteristiku, co se týče jejich potřeb. Bylo nabíledni, že spojením vznikne banka, která dokáže dát klientovi víc než jejich konkurenti a navíc se ušetří spousta peněz. To, že se nám už během spojování podařilo zrychlit růst, ať už měříte počtem klientů, podílem na trhu, objemem úvěrů či vkladů, je jaksi nad plán. A za to děkuju jak vám, klientům, tak i našim zaměstnancům.
Právě na tom chceme stavět do budoucna. Chceme se zaměřit na klienty s vyššími příjmy žijící především v městech nad 50 tisíc obyvatel. Chceme dále rozvíjet obchody s podnikateli i velkými firmami. Chceme se pro tyto klienty stát hlavní bankou a nabídnout jim nejen základní bankovní služby, ale především to, co doopravdy umíme: kvalitní poradenství (nabízíme speciální osobní, podnikatelské či hypoteční poradce), úvěry, investice. Do této strategie eKonto přesně zapadá – v reklamě říkáme: využívejte nás jako svou hlavní banku a získejte za to určité výhody.
Lubor Žalman
(Generální ředitel Raiffeisenbank)