eBanka jde do kopru.

Jak zde jiz nekdo poznamel, ze je klientem eBanky z minuleho tisicileti - jsem na tom uplne stejne. Jsem klientem jeste z dob Expandia banky a kdyz si rekapituluji zpetne celou dobu, tak zde musim rici, ze jsem pevne presvedcen, ze vsechno jde k horsimu. V systemu jsem za celou dobu nezaznamenal nejake zlepseni, naopak tech horsich veci je tam cim dal tim vice. Nejdrive to byl velkolepy projekt, kde clovek mohl mit i dokonaly prehled napriklad o stavebnim sporenim a dnes? Dnes uz tam tak maximalne vidi vice nez rok stare hodnoty, protoze jiz neni spoluprace se stavebni sporitelnou a nejsou schopni tito data pro sve klienty aktualizovat. Proc tedy v menu je napriklad ono Stavebni sporeni?

Stejne tak by se dalo pokracovat - napriklad poplatky za vklad na ucet. Nesu penize do banky a jeste si ode me vyberou poplatek za to, ze si tam vkladam penize. Osobne si toto jednani dovolim nazvat nehoraznosti hranicici se zlodejnou. I za hloupy email se vybiraji penize a to nezminuji "Sestaveni vypisu" jednou za mesic, ktery stoji opetovne penize. To, ze "sestaveni" udela uplne stejny SELECT jako vypis na webu a jenom se odesle na zadany mail mi neprijde jako duvod k zauctovani. A tak jako v pripade penez plati porekadlo, ze "halire delaji talire", tak i v pripade bankovnich sluzeb plati, ze "detaily tvori celek". Bohuzel sam nalezam opravdu minimum pozitivnich detailu na eBance, protoze ty negativni je prevysuji. A je to skoda, eBanku jsem mel rad, miloval jsem ji, vsude ji doporucoval.

Obecne je to bohuzel cele o bankovnim trhu v CR. Lide si nechavaji s odpustenim "srat" na hlavu a potom to vypada tak, jak to vypada. Banky misto toho, aby se pretahovaly o klienty, tak zvolili metodu "zaplat za kazde kychnuti" a klienti jim na tuto hru pristoupili. Osobne jsem jiz pred rokem presel do FIO a nove do mBank, kde se ke me "chovaji" trosicku jinak. Za celou dobu u FIO jsem nezaplatil doslova ani 1 Kc za jakoukoliv sluzbu. Mam moznost si zakladat kolik chci poductu, muzu si definovat vlastni zobrazeni sloupcu, delat si vlastni prehledy. Proste a jednoduse, muzu si tam udelat "vic muziky" a zadarmo.

Reknete mi pane rediteli, jake veci (staci 3 konkretni body) by me vubec meli drzet v eBance? Moje platebni historie? Sam jsem zjistil, ze napriklad nabidky na povoleny debet ci na kreditni karty jsou v prime umere k zustatku na uctu. Kdyz ma clovek na ucte milion, muzete se system doslova pretrhnout v nabizene vysi a naopak, ma-li tam deset tisic, tak i nabizena cisla automaticky padaji k teto sume. A to vse bez ohledu na celkovou historii klienta. Stejne tak uroceni, ktere proti konkurenci je smesne nizke, pripadne je nucen si clovek terminovanymi vklady blokovat penize na delsi horizont.

A nakonec trosicku odhlehcim - stejne jako v jednom z drivejsich clanku. Aktualni reklama na "pana Broze" (drive pan Sulc) konci slovy "...a nezapomente mu rict, jak neplatit vubec". Ono totiz "neplatit vubec" v eBance proste a jednoduse nejde. Takze ma rada jak neplatit vubec zni: "odejit z eBanky do mBank nebo Fio".

Preji pekny den.
S474N
23. 4. 2008 9:54

Odpověď

K rozvoji internetového bankovnictví obecně: prioritou je v tuto chvíli pro nás úspěšné dokončení fúze, poté bude větší prostor pro rozšíření produktové nabídky. I v době fúze jsme ale internetové bankovnictví dále rozšířili – zavedli jsme eKonto, umožnili jsme nákup investičních produktů, inovovali jsme eKomunikátor.

K poplatku za vklad hotovosti jsem se vyjadřoval již výše – banka má s hotovostí výrazně vyšší náklady a ani tento poplatek tyto náklady nepokrývá. Naše úročení označujete jako „směšně nízké“, je přitom jak u spořicích účtů, tak i u termínovaných vkladů jedno z nejvyšších na trhu. U předschválených úvěrů zdaleka neplatí, že by obrat či aktuální zůstatek byl jediným faktorem pro posouzení výše úvěru.

Pokud mám říci tři body, proč zůstat, jsou to: nejlepší internetové bankovnictví v České republice (i přes Vaše výtky), individuální přístup ke každému klientovi, široká nabídka úvěrů a investičních produktů.

Reklama je samozřejmě trochu odlehčující. Nicméně, pokud jediné, co od banky čekáte, je „jak neplatit vůbec“, tak Raiffeisenbank ani eBanka pro Vás asi nejsou vhodnou bankou. Nechceme být pouze levnou bankou, ale bankou, která nabízí kvalitní služby včetně kvalitního poradenství. Chceme být bankou, u které klienti ví, co mohou žádat za služby a jsou ochotni si za tyto nadstandardní služby zaplatit. Zároveň chceme zvýhodnit klienty, kteří s námi mají hlubší vztah.
Lubor Žalman (Generální ředitel Raiffeisenbank)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).