Dobrý den,
nedomníváte se, že by bylo na místě zamyslet se nad výší poplatku za Osobní klíč ? Nyní si eBanka účtuje 89,- Kč měsíčně. Je to více než dvojnásobek oproti ostatním bankám, které tento způsob ceritifikace (který je nejbezpečnější) nabízejí minimálně za polovinu nebo se jedná pouze o jednorázový poplatek např. 400,- Kč a měsíčně již nejsou žádné poplatky účtovány. eBanka, a to i se svým eKontem, láká klienty na "nejvyšší zabezpečení internetového bankovnictví". Cílem by tedy měla být podpora klientů, jež si zvolí nejvyšší stupeň zabezpečení, kterým je právě Osobní elektronický klíč v podobě "kalkulačky". Není už tedy na čase, a to i v souvislosti s reklamní upoutávkou snížit poplatek za tento elektronický klíč, popř. nahradit paušální měsíční poplatek za jednorázový poplatek.
Předem děkuji za odpověď
Odpověď
Klientům nabízíme skutečně nejvyšší zabezpečení ve formě dvoufaktorové autentizace - kromě Osobního Elektronického klíče, o kterém píšete, je to také Mobilní Elektronický klíč, který je zcela zdarma. Tyto dva prostředky jsou si zcela rovny - musíte něco mít ("kalkulačku" nebo mobilní telefon s vaší SIM kartou) a musíte něco znát (PIN ke "kalkulátoru" nebo PIN do bankovní aplikace na SIM kartě). Jedině tak získáte číselný kód určený k autentizaci a certifikaci.
eBanka má odlišnou politiku od ostatních bank - "kalkulačky" klientům půjčujeme, neprodáváme. Následně také zajišťujeme na všech našich pobočkách servis, který je již bezplatný. Např. výměna baterií na počkání, synchronizace klíče vůči serveru (pokud dojde při používání k rozsynchronizování čítačů) či výměna za nový, pokud již synchronizace není možná a je nutné klíč znovu iniciovat. Poplatky tedy odrážejí naše náklady na tyto servisní činnosti.
Lubor Žalman
(Generální ředitel Raiffeisenbank)