Chvála i kritika

Jsem dlouholetý klient eBanky (vlastně již z minulého tisíciletí). V nedávné době jsem si zkusil i účet u mBank, ale nakonec jsem u eBanky zůstal. Nejprve tedy ke chvále, ta se lépe poslouchá.
• eBanka má, z mého pohledu, nejlepší IB a, což je ještě podstatnější, vynikající zabezpečení. Dnes, v době podvodných e-mailů, virů, keyloggerů a další počítačové havěti, v době, kdy před viry nejsou bezpečné ani moderní mobilní telefony, je možnost autentizace nezávislým zařízením jakým je osobní elektronický klíč k nezaplacení.
• Jednoduchost a přehlednost rozhraní IB je skvělá.
• Jsem přesvědčen, že Raiffeisenbank (dále jen RB) koupila eBanku právě z důvodu tohoto skvělého zabezpečení a výborného rozhraní IB. Také jsem přesvědčen, že pro klienty eBanky nedojde po finálním sloučení k žádnému zhoršení služeb, protože to by RB vyhodila peníze oknem a neumím si představit ředitele banky, který bi si neuměl spočítat, jaké ztráty by mu to přineslo.
• Určitě pan ředitel, spolu s celým managementem, zváží, jak doplnit služby eBanky klientům. A zde se dostávám ke kritické části, která, bude-li správně pochopena, může mít pozitivní vliv.
Po integraci eBanky do RB a převzetí jejího IB by mělo dojít ke zrušení polatků za úkony, které si klient provádí pomocí IB sám. Domnívám se, že poplatky za vedení účtu pokrývají náklady na provoz účtu víc než dostatečně. Klient, ovládající si účet sám by vlastně měl být bankou placen stejně, jako pracovník banky, který by tento úkon dělal na pobočce. Samozřejmě neočekávám, že za ovládání svého účtu budu placen, ale právě tak neočekávám, že za to, že bance usnadňuji práci ještě budu platit. Např. poplatky za změny trvalých příkazů úplně bijí do očí.
Pokud RB použije tzv. selskou logiku, pochopí, že odstranění nesmyslných polatků jí přivede další klienty a zvedne zisky. Odstranění nesmyslných poplatků na jedné straně bance sice sníží zdánlivě zisk, ale příliv nových klientů to bohatě vynahradí. Neočekávám, že za skvěle zabezpečený účet s konfortním IB nebudu platit. Ale chci platby rozumné.
Co Vy na to pane řediteli?
BoD
20. 4. 2008 11:15

Odpověď

Především díky, že zůstáváte :-). Díky i za pochvaly týkající se bezpečnosti a přehlednosti IB, především bezpečnost je pro nás velmi důležitá.

Máte pravdu, internetbanking eBanky opravdu nebudeme rušit, chceme jej dále rozvíjet, prvními příklady jsou eKonto a nová verze eKomunikátoru.

Co se týče doplnění služeb, i zde se shodneme. Klienti obou bank mohou těžit z kvalitních služeb jedné či druhé banky, které nyní propojíme. Ve spojené bance by tedy vše související s běžnými účty a internetovým bankovnictvím mělo pocházet z eBanky, vše související s úvěry, spořícími a investičními produkty a finančním plánováním a poradenstvím bude z Raiffeisenbank.

A teď ke kritice. Snažíme se jít cestou slev zvýhodňujících klienty, kteří s námi mají hlubší vztah. Upřímně: snažíme se odstraňovat ty poplatky, které klientům vadí nejvíc. Provádíme za tím účelem pravidelné ankety mezi klienty i neklienty. Zároveň se ale porovnáváme s konkurencí a optimalizujeme zisk.
Lubor Žalman (Generální ředitel Raiffeisenbank)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).