Dobrý den, Raiffeisenbank útočí z médií reklamou, kde se říká, že je bankou inspirovanou klienty, mimochodem celkem trapná reklama, která by mě spíše odradila. Nepřipadá vám to jako klamavá reklama? Kterým(i) z klientů jste se inspirovali v případě takových nehorázností jako jsou poplatky za změnu nastavení OÚL přes internet ve výši 200 Kč, poplatek za příchozí platbu ze zahraničí apod. ? To jsou věci, které klienti chtějí? Dost pochybuji. Účet v eBance mám od roku 1999, tehdy to byla ještě Expandia Banka. Považoval jsem ji za nejlepší banku u nás. Poté, co ji převzala Raiffeisenbank to jde z kopce, zdražily se poplatky a některé dokonce přibyly, mám obavy o budoucnost bezkonkurenčně nejlepšího internetového bankovnictví eBanky.
Odpověď
Hezký den, začnu od konce. Obavy o internetové bankovnictví eBanky nemějte! Už jsme několikrát zdůraznili, že internetové bankovnictví nejen, že nechceme ukončit, ale chceme jej dále rozvíjet.
Dovolím si s Vámi polemizovat v tom, že to jde s eBankou z kopce a že zdražuje. Klienti, kteří nás využívají jako svou hlavní banku, s námi ušetří. Chceme motivovat klienty, aby používali eKonto jako svůj hlavní a jediný účet – takoví klienti pak získají slevy. Ostatní klienti, kteří např. spoří či mají úvěry od jiných bank, s takovou slevou nemohou počítat.
Právě nový účet eKonto vznikl na základě našich sezení s klienty, kdy jsme se s nimi bavili o tom, které služby v novém účtu chtějí mít, za které chtějí platit a za které naopak rozhodně platit nechtějí. O úspěchu eKonta svědčí fakt, že 90% ze všech nově otevíraných účtů je právě eKonto. Drtivé většině klientů, kteří k nám nyní přicházejí, tedy eKonto vyhovuje a odpovídá jejich představám.
Na základě podnětů klientů jsme připravili i celou řadu dalších změn i nových produktů. Zrovna u Vámi zmíněného poplatku za příchozí platby ze zahraničí došlo pro většinu klientů k výraznému poklesu ceny tím, že jsme zavedli tzv. europlatby. Samozřejmě nemůžu slíbit, že všechny podněty klientů vždy zrealizujeme, nicméně pravdou je, že se všemi těmito náměty budeme zabývat. Tímto i Vám děkuji za Vaše připomínky.
Lubor Žalman
(Generální ředitel Raiffeisenbank)