Jsem držitelem čipové platební karty Visa Classic. Jsem rád, že transakce jsou většinou prováděny prostřednictvím čipu a potvrzeny zadáním PIN.
Bohužel zejména u obchodníků s terminálem od ČSOB, jsem často následně vyzýván navíc k podpisu účtenky, ta již však není vybavena linkou pro podpis.
V jednom případě mi bylo sděleno, že "se prostě někam na účtenku podepsat musíte a podpis se musí shodovat", jinak mi nemohou vydat zaplacené zboží.
Jak postupovat v tomto případě?
Můžete prosím zajistit proškolení vašich obchodníků, aby správně pracovali s čipovými kartami?
Děkuji.
Odpověď
Máte pravdu, pokud je transakce provedena prostřednictvím čipu platební karty, je zadání PIN dostatečnou verifikací držitele karty. ČSOB průběžně proškoluje personál jednotlivých obchodních míst, a to nejen při instalaci vlastního terminálu, ale i průběžně. Mnohdy bohužel je obměna personálu obchodních míst častější, než lze provádět jednotlivá školení.
Pokud nám na mailovou adresu helpdeskpk@csob.cz uvedete konkrétní obchodní místa, pomůžete nám tím napravit "nadstandardní" požadavky personálu.
Jan Klouček
(Poradce pro kreditní karty)