Jak se díváte na běžnou praxi bank, kdy stávajícím klientům, kteří hypotéku platí zcela bez problémů, je při otočce fixingu nabídnuta horší sazba než je nabízena klientům novým? Klient tak téměř automaticky musí počítat s tím, že bude po první otočce mít hypotéku za nevýhodných podmínek nebo bude nucen refinancovat...
Je to otázka nastavení obchodní politiky příslušné banky. Některá, aby získala klienty, poskytuje při získání hypotéky slevy, které platí jen s první sazbou, jiná může např. slevou podporovat klienty, kterí u ní vedou svůj platební styk a přirážkou zatěžovat ty, kteří mají pouze úvěr. Horší sazbu mohou čekat i klienti, kteří špatně splácí. Novou sazbu banky oznamují třeba měsíc dopředu - pokud se sazby v rámci toho měsíce pohnou, nebývá už možné reagovat. Důležité je, aby nabídku nové sazby financující banka poslala včas, aby měl klient možnost, pokud je nespokojen, vyjednat si její změnu nebo i refinancování celého úvěru.