Ptejte se Pavla Folprechta, ředitele přímého bankovnictví GE Money Bank, která patří k vedoucím bankám na českém trhu v přímém bankovnictví, má největší počet klientů GSM bankovnictví a řadí se k nejrychleji rostoucím v internetovém bankovnictví.
Poradna je uzavřena, nelze vkládat nové dotazy.
-
Nebylo odpovězeno výše
Nebo přesněji: Nebylo odpovězeno výše to, nač jsem se ptal. Nebudu to rozebírat, vlastně podobný pocit vyjádřil tazatel Kloc.
Vypadá to, že GE CB a GE MB mají mnoho společného. Přinejmenším přístup ke klientům. Rovněž levá ruka neví, co dělá pravá. Na pobočce se dozvím: "To vám bude fungovat, máte-li doma internet." Technická podpora GECB to vzápětí hrdě popře. Vrchnost později na dotaz Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže prohlásí: "Jde to." Můj další dotaz "Jak?" zašlapou do bahna. Propagandista Folprecht z GEMB chlácholí a slibuje. A pomalu padá sníh... A život jde dál... Nějací "extrémisté" nás mohou víte co... A víte kam... Kolik nás musí být, aby nás začali brát na vědomí? Homosexuálně orientovaným spoluobčanům na získání jakéhosi respektu stačila čtyři procenta.
Že se vždycky nechám vyprovokovat v bláhové naději k takovým věcem. Asi bych už měl mít ve svém věku trochu rozumu. Ale nemám. A nemohu mít. Jinak by nás ti arogantní a bezohlední úředníci, obchodníci a propagandisté ušlapali. Nezmínil jsem politiky, tam je to stejné. Ale zabíhám už do OT, tak promiňte. Jen jsem se chytl jednoho z mála způsobů, jak se dá něco dělat.
Pohoda, hezký den
Josef
-
Již bylo odpovězeno výše...
Odpovědět na otázku slovy "Již bylo odpovězeno výše" mi připadá přinejmenším neslušné, obzvláště když pan Folprecht takto odpověděl na druhý dotaz(!) ze dne 24.1. teprve dnes.
Navíc nikde výše přinejmenším na druhou část dotazu žádnou smysluplnou odpověď nenacházím.
Bohužel mám pocit, že tato odpověď plně charakterizuje chování technické podpory GECB v posledních několika letech.
Vždyť už vám ty vaše prohlížeče budeme podporovat, tak co byste ještě chtěli...
Pro jistotu znovu pokládám dotaz:
Proč Vaše technická podpora několik let slibovala, že se problémem bude zabývat, což evidentně nebyla pravda?
Proč mi nebylo řečeno "Nepoužívejte službu Internet banka, nejsme schopni splnit vaše požadavky"? Místo toho jsem neustále čekal na splnění slibu a službu platil. Abych ji mohl využít, musel jsem k tomu využívat počítače jiných, čemuž se, jak jistě uznáte, nedá říkat pohodlný přístup.
Živím se mimo jiné vývojem webových aplikací, takže mám drobnou představu o tom, kolik času by asi zabralo odstranění problémů, na které jsem upozorňoval (chyba ve scriptu při zjišťování verze JVM, chyba v javascriptovém menu, chyba při odesílání cesty k podpisovému certifikátu).
Můžete si ve Vašem systému vyhledat, kdy jsem na tyto chyby poprvé upozornil (e-mailová adresa byla t.klos@quick.cz).
Doufám, že na své dotazy obdržím odpověď, jak je slíbeno v záhlaví článku, namísto věty "Již bylo odpovězeno výše".
Děkuji.
-
Cena
Kolik ta psina (rozumej modifikace systemu za ucelem podpory "alternativnich" prohlizecu) bude stat penez? Presna castka bude zrejme bankovnim tajemstvim, nicmene i radovy odhad by me uspokojil.
-
chybna uvaha; standardy komunikace
Vazeny pane, musim Vas upozornit, ze Vase uvaha o "98% našich klientů využívalo jako svůj prohlížeč Internet Explorer, proto ..." je postavena na hlavu. Pokud nepouzivam MSIE a chci vyuzivat internetove bankovnictvi, predevsim se nestanu Vasim klientem, dokud to nebude fungovat i v mem browseru. Pravde je, ze nevite, o kolik prijmu jste takto prisli.
V soucasne dobe tedy, hura, bude vase interneove bankovnictvi skutecne internetove, ale tim se pouze pokousite dotahnout konkurenci. Ja se ptam, co nabidnete klientum konkurence, aby jim stalo za to k Vam prejit ?
A druha otazka. Neni mi znamo, zda u nas existuje nejaky standard pro elektronickou komunikaci s bankou. V Nemecku, ktere je nam jinak neustale davano za vzor, tomu tak je (http://www.hbci-zka.de/english/index.htm), u nas o nicem takovem nevim.
-
...pokračování
... že klientovi bude zaslán správně formátovaný příkaz, který podepíše prostředky, kterým důvěřuje a teprve ten uploaduje prohlížečem (pošle e-mailem, zadá do nějaké aplikace apod.) Přičemž pro ty, kteří nechtějí používat vlastní kryptografické programy by bylo umožněno toto udělat v aplikaci banky. Mít možnost volby nesvěřovat soukromý klíč neznámému software. Bude toto někdy možné ? Není to přeci nic tak složitého.
Děkuji za odpověď.
-
jen pro další prohlížeče?
Všude odpovídáte, že se pracuje na podpoře pro další prohlížeče, ale nikde není jasně řečeno, zda bude nová verze fungovat také na Linuxu nebo Mac OS X s prohlížeči jako Konqueror či Safari. Prostě, zda bude bankovnictví plně nezávislé i na OS.
Nerad bych se dočkal toho, že mně sice pojede ve FF, ale jen na Win.
Slavista
27. 1. 2005 14:01
-
SIPO a účet pro podnikání
Dobrý den, mám u GE "podnikatelský" účet, ale jelikož podnikám coby fyzická osoba, účet pochopitelně používám i pro transakce ryze osobní. Proto mě moc potěšilo, když jste přidali do internetbanky možnost hradit SIPO. Bohužel záhy jsem zjistila, že to z účtu vedeného jako podnikatelský nelze. Proč??? Děkuji za odpověď.
-
Pracujeme na tom, je odpoved spravna, ale pozde.
Tak znovu, prvni pokus nevysel a odeslany prispevek se neulozil, alespon budu strucnejsi (mozna :).
1) Souhlasim s tim, ze je problem v nepodpore standardu. Neni to primarne nepodporu malo zatoupenych prohlizecu. Stacilo, aby Vas vyvoj standardy dodrzoval a pripadne doladil aplikaci pro prohlizec nejvice zastoupeny, pokud by diky tomu, ze zminene standardy nepodporuje stoprocentne, nefungoval. Ostatni, kteri by standardy nepodporovali, by dejme tomu meli smulu. To by bylo pochopitelne.
2) Pisete, ze to bude mozna v puli letosniho roku. Jenze Vase konkurence (ZB), ktera pouziva stejny zakladni system GEMINI to umi na Mozille Firefoxu (mam vyzkouseno a pouzivam) jiz nekolik mesicu a pokud se nepletu na Opere to umi taky. Navic jejich system nabizi vice moznosti (jiz pred pul rokem meli zadavani a editaci/zruseni trvalych prikazu k uhrade ci inkasu a SIPa) Tady je videt, ze stejny zakladni system neznamena stejnou kvalitu sluzeb, tu urcuje banka a jeji marketing + vyvoj, ktery musim rici u Vas v posledni dobe moc dobre nezapracoval a pritom jste kdysi byli jedni z prvnich na trhu s funkcnim Inet bankovnictvim.
Podivejte se na http://www.czilla.cz/articles/internetova-bankovnictvi-v-mozille.html a dozvite se, ze jste jednou z 3 bank na ceskem trhu, jejich Inet bankovnictvi nepodporuje Mozillu ci Mozilla Firefox. To o necem svedci. Podle me o tom, ze jste proste zaspali. A na tom si myslim, musi mit svuj podil i reditel produktu.
Jak na to nazirate Vy? Priznavate si svuj podil, nebo myslite, ze je vse OK, a ze to neni Vasi konkurencni nevyhodou na trhu? A vse to pri stejne ci nekdy vetsi cene za tuto sluzbu, ci za balicek tuto sluzbu obsahujici?
Dekuji
S pozdravem
Martin Syrovatka
-
Zkušenost
Dobrý den, z Vaší odpovědi (cituji: "V okamžiku kdy jsme vyvíjeli naše internetové bankovnictví, tak 98% našich klientů využívalo jako svůj prohlížeč Interfernet Exploder. Proto jsme se rozhodli zatím podporovat pouze IE...") usuzuji, že než udělat práci pořádně, raději jste se na standardy "vybodli" a zbastlili něco, aby to fungovalo aspoň někde (podotýkám, že standardy DOM a HTML jsou na světě docela dlouho). Což mi přijde jako krok nesystémový a dříve nebo později vyžadující zbytečně vysoké výdaje pro uvedení do normálního stavu, než kdyby se od počátku postupovalo systémově (čili ne "zbastlit a potom případně předělat", ale "postavit na standardech a případné nestandardní chování - typicky v IE, odladit tak, aby to fungovalo i těm, kdo mají mršící prohlížeč").
Po dnešních zkušenotech bych (předpokládám, že máte vyčíselné náklady na předělávky, byť se o jejich výši s námi asi nepodělíte) rád věděl, zda byste v obdobné situaci s těmito znalostmi, co nyní máte, jednali stejně či nikoliv a proč. Děkuji.
-
Alternativni prohlizece
Dobry den,
trochu mne zarazilo, kolik lidi si stezuje na podporu pouze MSIE. Pouzivam internet banku Genius jiz nekolik let v kombinaci Linux /Mozila, Firefox, Opera (podle toho co bylo zrovna k dispozici :), ale nikdy jsem nenarazil na zavazny problem vyjma nepresne grafiky. To mi ale nepripada jako kriticky problem funkcnosti internetoveho bankovnictvi. Chtel jsem se tedy optat, zda existuji nejake statistiky pouzivanych prohlizecu, pripadne problemy jejich funkcnosti ve spojeni s inter. bankovnictvim?