Re: Re: Rizika nese POUZE klient

Jsem rád, že mi říkáte, že rizika za chyby banky klient nenese. Přesto bych byl rád, kdyby to bylo vyjádřeno i ve smlouvě. V "podmínkách Živnostenské banky, a. s. pro užívání systému internetového bankovnictví - NetBanka" v části ODPOVĚDNOST odstavec 16 je napsáno:
Banka neodpovídá za škodu, která vznikne majiteli účtu:
a) zneužitím nepovolanou osobou,
b) ...
c) ...
atd.
Zneužití systému nepovolanou osobou podle mě znamená, že někdo zneužije systém NetBanka a vydává se přitom za mě (mě = majiteli účtu vznikne škoda). Tyto podmínky jsem musel podepsat, abych mohl systém NetBanka používat. Ptám se tedy znovu: Proč nesu JÁ odpovědnost za škodu, která mi vznikne, když někdo zneužije systém NetBanka?
Martin
22. 3. 2004 22:49

Odpověď

Dobrý den,
uvedené ustanovení podmínek koresponduje s povinností uživatele dodržovat základní bezpečnostní pravidla (nesdělovat přístupové kódy druhé osobě, nezaznamenávat si údaje v jakékoliv dostupné formě, zajistit dobrou úroveň zabezpečení počítače, ze kterého je internetové bankovnictví používáno, oznámit neprodleně bance podezření ze zneužití systému pro jeho zablokování, apod.). Odpovědnost za splnění jmenovaných povinností je na straně klienta. Při zachování těchto bezpečnostních pravidel je, při stávající úrovni zabezpečení NetBanky, pravděpodobnost možného neoprávněného užití systému minimální.
Jak je uvedeno v předešlé odpovědi, při případné reklamaci neoprávněných transakcí, bude Živnostenská banka případ řešit se zvážením všech okolností a s osobním přístupem.
Zároveň Vás mohu informovat, že jsme za celou dobu poskytování služby NetBanka žádné zneužití systému nezaznamenali.
Jan Smítek (Poradce pro přímé bankovnictví)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).