Dobrý den,
má se za to, že v bance jsou peníze v bezpečí. Zajímalo by mne tedy, proč když banku okrade někdo, kdo se za mě vydává, škodu hradím pouze já (podepisuji to ve smlouvě). A to BEZ OHLEDU na to, jestli se prokáže, že banka vydala/poslala peníze někomu jinému než měla.
Toto není problém jen Živnostenské banky a internetového bankovnictví. Zatím jsem nenašel banku, která by si nesla rizika za zneužití vlastního systému finančních operací (ať už je klient osobně přítomen nebo používá elektronické bankovnictví).
Tato poradna je ale věnována bezpečnosti elektronického bankovnictví Živnostenské banky. Takže se ptám:
Když je to elektronické bankovnictví tak bezpečné, proč nese klient VEŠKERÁ rizika zneužití systému elektronického bankovnictví?
Odpověď
Dobrý den,
věřím, že každá banka dělá pro bezpečnost svých klientů maximum, ať při jednání na pobočkách nebo při elektronické komunikaci. Pro danou úroveň zabezpečení je však zároveň zapotřebí dodržování základních bezpečnostních pravidel i ze strany klientů. Nejenom v případě internetového bankovnictví je nutné, aby měl uživatel veškeré bezpečnostní prvky neustále pod kontrolou a aby nedošlo k jejich prozrazení jiné osobě.
Pokud by však bylo klientem nebo bankou zaznamenáno případné narušení bezpečnosti nebo pokus o zneužití systému internetového bankovnictví na straně klienta, bude Živnostenská banka řešit následnou reklamaci s osobním přístupem a se zvážením všech konkrétních okolností případu. Není pravda, že klient nese automaticky veškerá rizika. Při případném pochybení ze strany banky klient tato rizika samozřejmě nenese.
Jan Smítek
(Poradce pro přímé bankovnictví)