Dobrý den, snad již naposled, pořád tomu moc nerozumím. Poplatek 50Kč/měsíčně jste zdůvodňoval takto:
Státní podpora se sleduje, reportuje na MMR ČR na měsíční bázi, dochází k rozúčtování státní podpory na účty klientů. S touto službou poskytovanou pro klienty jsou samozřejmě spojeny náklady, které jsou z části přeneseny na klienta. Proto je mezi poplatky rozdíl ve výši 50,-- Kč/měsíc.
To tedy znamená, že náklady jsou jednak za reporty na MMR ČR a druhak za rozúčtování. Vzhledem k tomu, že za reporty klient zcela jistě nic neplatí (když klient s nulovou státní podporou neplatí nic), chápu těch 50Kč (a ještě navíc dle Vás dotovaných bankou) za jediný úkon a to je "rozúčtování", tzn. připsání jedné platby na klientův účet.
Pokud jsem to pochopil špatně, budu vděčný za vysvětlení, pokud správně, zajímalo by mně, jaký máte názor na efektivitu banky, jejíž náklady na připsání platby na účet převyšují částku 50Kč (která je, jak jste zmínil a mně nedá to nezopakovat, bankou ještě navíc dotovaná).
Odpověď
Dovolím si Váš názor, že celá správa podpory a zúčtování je pouze o "rozúčtování" na účet klienta. Jedná se o složitější, až několikadenní proces přípravy podkladů, zúčtování a následného rozúčtování. Skutečně považuji toto navýšení poplatku za přiměřené.
Marek Richter
(Poradce pro hypotéky)