Dobrý den, těžko jako od mluvčí (která musí hájit barvy zaměstnavatele do posledního dechu) čekat upřímnou odpověď, nicméně zkusím to. Připadá vám jako fyzické osobě jednání ČS, kdy klienty na něco svými sliby naláká (máte-li pocit, že mám na mysli ony bonusy za červené diplomy nebo bonusy penzijního fondu) a pak tento slib nehodlá dodržet a docela sprostě se odkazuje, že to slib sice byl možná byl v letáku, TV nebo na billboardu, ale ve smlouvě nikoliv a tak se tímto slibem necítí vázána? Já osobně bych k takové instituci měl obrovskou nedůvěru, co mi kdy zase odepře s odkazem, že sice to slíbili, ale ve smlouvě to není, tak ať neotravuji. Chce-li mít ČS renomé jako známý autobazar AAA (při prodeji se dozvíte, že jde super nehavarované auto bez chybiček a ve smlouvě milimetrovým písmem něco jako "jedná se o vrak, kde je vůbec štěstí, že to aspoň trochu jezdí", je na velmi dobré cestě.
A poté bych se Vás zeptal na stejnou otázku, ale s žádostí o oficiální stanovisko ČS.
Odpověď
Máte pravdu. V případě studentských účtů i penzijního fodnu jsme učinili chybu. Oba produkty i idea věrnostní prémie k nim vznikly v závěru 90. let a jejich tehdejší konstrukce nebyla nejšťastnější.
Chtěli jsme je proto nahradit jinými programy, ale podcenili jsme jak citlivé téma to je. Přesto, že právně bylo vše v pořádku, z lidského hlediska šlo o diskutabilní kroky.
Chybu jsme v obou případech přiznali, omluvili se za ni a vrátili se k původním podmínkám. To proto, že korektní vztahy s klienty jsou pro nás prvořadé.
Klára Gajdušková
(Poradce pro osobní účty)