Názory k článku Zůstatek na účtu? Neřekneme!

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 8. 2002 6:52

    Petra (neregistrovaný)

    No upřimně řečeno, pobočka Pošt.spořitelny na 28.října v Ostravě je opravdu noční můra. Neochotné pracovnice, dokonce se mi i stalo, že jsem byla informovanější o produktu něž bába za přepážkou, vždycky problémy, zásadně otevřeno minimum přepážek ačkoli se tam pohybuje dalších dvacet lidí a tudíž klientské řady celkem jako normální věc. Já jsem tam měla kdysi účet proto, že jsem pobočku měla po cestě do práce, ale cokoli vyřídit bylo nad lidské síly. Když jsem něco potřebovala, nejlepší bylo vzít si den dovolené. Brrrrrrrrrrrr. Tahle pobočka rozhodně dělá ČSOB v Ostravě pouze tu nejhorší reklamu. A být klientem, který si chce zřídit nový účet a zažiju jen deset minut takových, jaké se na této pobočce dají zažít, tak zdrhám..........
    Myslím, že by se vedení ČSOB měla na tuto pobočku zaměřit a zkusit tam poslat nějakého svého špiona a potom konečně udělat pořádek. Řekla bych, že to je věcí vedení této pobočky, no a to je viditelně naprosto k ničemu.

  • 9. 8. 2002 14:12

    MArtinPP (neregistrovaný)

    Účet u tohoto peněžního ústavu mám pouze jako "záložní" a onu zmiňovanou pobočku v Ostravě na 28. října mám velmi blízko. Chodím do ní opravdu jen v případě nejvyšší nouze, protože stát ve frontě, která je až ve vstupních dveřích, je nad mé síly...:((

  • 9. 8. 2002 11:46

    anonymní

    Vše je opravdu v lidech. Mám již několik let účet u poštovní spořitelny - také po cestě z práce a hlavně velký počet poboček. Na rozdíl od Vás mám štěstí - v Orlové- Lutyni na poště u městského úřadu jsou velice ochotné pracovnice u specializované přepážky - zasloužily by zlatou grešli. O poplatcích nemluvím - tam jsou si banky všechny podobné, za to, že jim půjčujeme peníze, ještě musíme platit - no hrůza.

  • 9. 8. 2002 19:23

    Vaclav V. (neregistrovaný)

    Vazeny Roberte,
    trpim s vami. Pracovnice by mela byt potrestana minimalne domluvou a vy podejte pisemnou stiznost vedeni banky s tim, ze o zruseni veskerych uctu uvazuje nejen vase znama, ale i vy a vrele to same doporucite komukoliv, kdo se jen o jejich instituci zmini. Je to nejen neprofesionalni, ale doslova urazlive chovani. Mozna si jen ona pracovnice vybrala nespravne zamestnani a mohlo by ji tak byt napovezeno nekym z vedeni banky.
    Ziji jiz delsi dobu v zahranici a pri jakekoliv manipulaci s jednim z mych trech uctu, ktere mam u stejne banky, se neopomenu zeptat na stav na uctech ostatnich. Vzdy je mi velmi ochotne vyhoveno, prestoze maji u vchodu bankomat, kde si to mohu bez poplatku zjistit. Dokonce mam i tolik drzosti a pozadam, zda by mi to nemohli napsat na kousek obycejneho papiru a je mi opet nejen s usmevem pokazde vyhoveno, ale jeste mi pri odchodu popreji hezky den.
    Zda se vam to take neuveritelne? - Prijdte se predsvedcit.
    Vaclav V.
    (N.S.W.)

  • 10. 8. 2002 11:20

    All-in-one (neregistrovaný)

    Vážený pane Václave,
    tak trochu nechápu Vaši reakci. Nerozumím tomu, proč srovnáváte banky v zahraničí a jejich praktiky s bankami působícími v ČR. A Vaše "Zda se vam to take neuveritelne? - Prijdte se predsvedcit" mě pěkně nadzvedlo. Nemáte totiž evidentně přehled o situaci na českém bankovním trhu. Pokud mohu pokračovat Vaším stylem - přijdu-li do své banky, popřeje mi mladá usměvavá pracovnice příjemný den a zeptá se mne co pro mě může udělat. Po vyslovení mého přání mne odvede k osobní bankéřce, která mne usadí na svém pracovišti, nabídne mi kávu, čaj nebo minerálku a můj požadavek vyřeší. Samozřejmostí je informace o stavu účtu, úvěru, penzijního fondu, hypotéky a dalšího účtu. Požádám-li, dokonce mi tyto zůstatky zdarma vytiskne. Nevěříte? Přijďte se přesvědčit! Toto se děje v ČR a dokonce u ryze české banky. Které? U eBanky www.ebanka.cz
    Z Vašeho příspěvku na mne dýchá názor, že vše skvělé se nalézá pouze na západ od našich hranic. Omyl pane, dost zajímavých věcí tu už máme a světe div se, některé jsou i vlastní výroby. Můžete mít svůj účet veden ve více měnách najednou? Založí Vám Vaše banka účet u Vás doma a tamtéž Vám osobně doručí platební karty? Můžete zamykat svou platební kartu a chránit ji tak před zneužitím v případě ztráty nebo krádeže?
    Na našem bankovním trhu se vyskytuje několik druhů bank. Banky, které byly dříve státní nebo polostátní a které žijí více méně ze setrvačnosti a konzervativnosti klientů a jejich neschopnosti přejít jinam. (typickým představitelem je Česká spořitelna - na které je český jen název) Tyto typy bank se chovají arogantně, jsou nepružné, technicky zastaralé a veškeré nové technologie představují klientům jako luxus, za který si musí připlatit. Jsou plné dlouholetých pracovníků, kteří stále považují klienta za někoho, kdo je zde pro ně. Další typ jsou banky, které jimi nikdy nebyly. Sem bych řadil Poštovní spořitelnu. Je to vlastně něco podobného, jako, když Vám v taxíku budou prodávat zmrzlinu. Zaměstnanci této "banky" jsou ve své podstatě poštovní úředníci, často s nedostatečným vzděláním, neškolení v oblasti jednání s klientem, asertivity apod. Technická podpora je katastrofální. Zde bych nic ani nevyčítal, spíš jen varoval. Dopisy nechodíte posílat do banky, proto nechoďte na účet na poštu. Pak je na našem trhu skupina zahraničních bank, pro které je klient jen buď V. I. P. zvučného jména nebo funkce, či klient s vkladem od milionu výše. (Commerzbank)více snad není třeba rozvádět. Dále skupina českých neúspěšných bank, které byly "zachráněny" zahraničními investory. (GE Capital bank)Osobně nejsem přítelem tohoto segmentu trhu, ale chápu, že někomu mohou vyhovovat. Jejich klientovi přijde vhod dobrá znalost angličtiny, jelikož čeština se v těchto bankách používá jen vyjímečně a to na nejnižších stupních řízení. Nezřídka se setkáte u přepážky, že pokud se zeptáte na význam méně známého výrazu, často uvidíte rozpaky. - Koneckonců i reakce ČSOB, kde odpovídají klientovi (který - bez urážky - nebude vzhledem k příjmu a výběru banky, ovládat odbornou anglickou terminologii) výrazem cash-flow.Poslední skupinou jsou spíše menší, ale o to pružnější a technicky vyspělé banky. (eBanka, Citybank)Zde není důležité, zda jsou naše nebo zahraniční. U nich zažije klient skvělé jednání, příznivé ceny, nejmodernější technologie ve standardu. Takové banky si váží i "malých" klientů. V této souvislosti jsem zaslechl i zajímavou odpověď proč to dělají. Jeden z ředitelů podočky (nebudu jmenovat) mi řekl, že si musí i "malé" klienty považovat, jelikož nikdy nevíme, z kterého "malého" klienta vyroste velký.
    Takže pane Václave, jestli jste si to dočetl až sem, pak jistě pochopíte, proč Váš návrh "Pracovnice by mela byt potrestana minimalne domluvou a vy podejte pisemnou stiznost vedeni banky s tim, ze o zruseni veskerych uctu uvazuje nejen vase znama, ale i vy a vrele to same doporucite komukoliv, kdo se jen o jejich instituci zmini." je v případě Poštovní spořitelny neefektivní. Té "bance" je upřímně lhostejné jestli si paní x bude stěžovat a zruší účet a současně ho ještě zruší paní y a z. Tato banka je přívažkem státní instituce zvané Česká pošta, která je monopolní, arogantní a jejíž "hospodaření" dotujeme my všichni jako daňoví poplatníci. Nevím jestli vám to je známo, ale dopisní známka od roku 1989 podražila devítinásobně a stále to nestačí, takže nově bude známka za 6,4 - to je 1066 %. Přitom růst cen od r. 1989 lze velmi zjednodušeně stanovit mezi 300 až 400 %.
    Jsem optimista, takže věřím, že lidé začnou přemýšlet, kde zažijí jaké jednání a služby a kolik je to bude stát a podle toho začnou vybírat své finanční ústavy. Až se tak stane, zmizí z trhu takové "banky" jako Česká spořitelna a Poštovní spořitelna.
    Zkuste napsat, jaké služby Vám poskytuje Vaše banka, kolik Vás to stojí a jaký je průměrný příjem ve Vašem působišti.

  • 10. 8. 2002 12:24

    Pavel (neregistrovaný)

    Vážený pane "All-in-one",
    pana Václava stejně jako Vás neznám, ale při četbě Vaší reakce na jeho názor k chování pracovnice pobočky Poštovní spořitelny mi přijde, jestli Vy nejste spojen s Ebankou ještě jiným způsobem než jen tím, že je to finanční ústav, u kterého máte zrovna založen svůj účet. Jestli Vy nechodíte se zmiňovaným ředitelem pobočky posedět k té mladé usměvavé pracovnici Ebanky a v klidu při nabídnutém šálku čaje rozeberete dokonalost tohoto finančního ústavu a naproti tomu arogantnost, nepružnost či technickou zastaralost bývalých státních bank. Můžu Vám říct jen jedno, mně stačí pohled do sazebníku služeb Ebanky a jsem si naprosto jistý, že čaj o páté nebo minerálku oželím a u této banky svůj účet zakládat nebudu. Mně totiž úplně vystačí obyčejný sporožiro (zatím 5Kč měsíčně za vedení účtu) se službou telefonického bankovnictví Servis24 (zatím zdarma) a platební kartou Maestro (zatím 150Kč/rok) s DENNÍM limitem výběru 15000Kč.

  • 11. 8. 2002 23:59

    All-in-one (neregistrovaný)

    Vážený Pavle,
    nejsem s eBankou svázán jako kamarád ředitele. Samozřejmě mi nemusíte věřit, ale zkušenost je nejlepší vyrobit si sám. Zkuste do eBanky zajít třeba s dotazem co všechno nabízí účet - prostě jen pro informace. Jestli to uděláte, velmi by mě zajímal Váš názor. K tomu porovnávání se sporožirem. Já mám v ceně vedení účtu i GSM banking, internet banking, telefonní banking, ovládání účtu i písemnou formou nebo třeba faxem. Pokud porovnáte poplatky za všechny tyto služby u spořitelny zjistíte, že spořitelna levnější není. U eBanky mě vedení účtu vyjde na Kč 64,--, kdežto u spořitelny při použití komplexního programu na Kč 90,--. Samostatnou kapitolou je kvalita služeb a přístup ke klientovi. Mě se ještě nestalo, že bych na některém klientském centru čekal na obsloužení. Můžete totéž říci o spořitelně? Rovněž se mi nestalo, aby se mnou bylo jednáno jinak než velmi ochotně a slušně. Internetové bankovnictví bylo porovnáváno tuším na www.penize.cz aniž bych komentoval, podívejte se jak spořitelna dopadla. Denní limit Kč 15 000,-- u karty není špatný, ale co jestli budete potřebovat třeba v jeden den Kč 20 000,-- - to máte smůlu. U eBanky jsou limity týdenní, což znamená možnost výběru podstatně vyšší částky v jeden den. Přiznávám, že spořitelnu rád nemám, byl jsem jejím klientem a mohu říct opravdu jen špatné zkušenosti. Koneckonců pokud se podíváte na počet zlámaných grešlí zde na měšci, také to pro ni nevychází příliš dobře. Víte, já mám rád kvalitu. Pracuji také s klienty a musím odevzdávat maximální kvalitu své práce, proto ji i vyžaduji. Ikdyby byly poplatky vyšší než u jiných bank, stejně bych zůstal, jsem opravdu spokojen a vůbec ne proto, že bych měl známého ředitele. Momentálně do konce srpna vydává eBanka platební neembosované karty (Maestro) s ročním vedením zdarma. Opravdu zkuste do banky zajít a třeba si udělat účet a vyzkoušet si ho - za 64 korun to stojí a pak srovnejte. Nebo si vyzkoušejte demo, které je na www.ebanka.cz

  • 12. 8. 2002 10:54

    Petr (neregistrovaný)

    Problem eBanky je v lidech, kteri delaji na pobockach, kteri jsou imho cerstvi absolventi strednich skol s kratkych firemnim skolenim bez jakekoliv predesle praxe a znalosti oboru. Jakykoliv individualni pristup ke klientovi neexistuje, neco jako "bonitni klient" je pojem neznamy. Vsechno musi byt podle tabulek a smernic. Chapu, ze beznemu klientovi eBanky, kterym je pravdepodobne student, staci k zivotu moznosti typu prevod z uctu na ucet a vydani platebni karty, pricemz je ohromen nepochybne velmi dobrym technickym zpracovanim el. bankovnictvi, nicmene pro klienta, ktery potrebuje s bankou aktivne pracovat, je eBanka nepouzitelna. Byl jsem (podle meritek jinych bank "bonitnim") klientem eBanky nekolik let.

  • 12. 8. 2002 20:04

    All-in-one (neregistrovaný)

    Nesouhlasím s Vámi! Zažil jsem pravý opak toho, co tvrdíte. Možná srážka s blbcem?!

  • 12. 8. 2002 21:42

    Petr (neregistrovaný)

    Pokud povazujete za blbce drtivou vetsinu "osobnich bankeru" v klientskem centru na Vaclavskem namesti v Praze, pak s Vami mohu souhlasit. Bohuzel za tech nekolik let, kdy jsem klientem eBanky byl, jsem nenarazil na jedineho schopneho zamestnance (a ze se tam tedy zamestnanci meni jak na bezicim pase).

  • 11. 8. 2002 0:06

    Vaclav V. (neregistrovaný)

    Vazeny "All in one",
    verte, ze v zadnem pripade jsem se vas nechtel dotknout a dovetek "prijdte se podivat" jsem pouzil jen jako jakesi literarni zakonceni a nikoliv jako doslovnou vyzvu. Priznam, ze jsem netusil, ze situace u zminovane statni banky je neresitelna a po pravde receno jsem se panu Robertovi snazil jen poradit a radou dobre minenou jej tak podporit v jeho dalsim jednani se zminenou instituci.
    Potesil mne vsak vas optimismus pramenici z dobrych zkusenosti s jinym financnim uradem. Obcas se do Cech (do sveho rodneho kraje) prijedu rad podivat a s podobnym slendrianstvim, jako mel tu smulu se setkat pan Robert, jsem se behem sveho lonskeho pobytu opravdu nesetkal. Presto si troufam sdelit, ze jsem byl ponekud zklaman napr. nabidkou a nepropojenosti pobocek u jineho financniho ustavu, ktery vsak nehodlam jmenovat, protoze si myslim, ze to je jen technicka zalezitost, ktera se drive nebo pozdeji zlepsi a byli slusni. Tak i ja jsem, jak vidite, optimista a to nas myslim radi na spolecnou lod.
    Mrzi me jen, ze muj skromny prispevek u vas vyvolal ponekud rozhorcenejsi reakci, nez samotny dopis pana Roberta a o ten tu myslim slo predevsim.
    Vaclav V.

    PS Castecne k vasemu dotazu:
    Vycet sluzeb, ktere poskytuje banka se kterou mam ucty je take pomerne rozsahli, pro zajimavost jen uvedu, ze za bankovni kartu, VISA kartu ani za vedeni uctu a mesicni prohlaseni o jejich stavu neplatim naprosto zadne poplatky, tudiz neni co srovnavat v pomeru k vyplate.
    Pocet bezplatnych transakci na bankovni karte je omezen na 15 mesicne, pocet transakci na VISA-kredit je pochopitelne neomezen a podminky standartni, jako vsude ve svete. Jelikoz nesbiram zadne extra body, mam ji tez naprosto zdarma. VISA-debit se da pouzit vsude tam, kde normalni bankovni karta + jako VISA karta vsude ve svete a transakce jsou co do poctu neomezene, bez poplatku a vyhotoveni tez zdarma. Osobne nam vsak nebyla dorucena ani jedna a ani se nenamahali poslat je doporucene. (Zrejme maji takovou duveru v postovni sluzby, jako ja v jejich bankovni a i to me tesi).

    Musim tez priznat, ze pred par lety, kdyz banka byla jeste pomerne malym financnim uradem, i nam bylo nabidnuto obcerstveni-piti a byli jsme pozvani do kancelare, az jsme si mysleli, ze si nas s ohledem na "velikost" naseho uctu s nekym pletou. Dnes je nas ucet ponekud vetsi, banka se spojila s jinou a je tez vetsi, ale ten velmi vreli osobni servis uz neni co to byvalo - piti nam pri vyrizovani obycejnych bankovnich zalezitosti uz nikdo nanebizi.

  • 11. 8. 2002 23:59

    All-in-one (neregistrovaný)

    Važený pane Václave,
    díky za Vaši odpověď. Musím se omluvit, že jsem Vás asi zařidil do špatné kategorie. Jsem alergický na lidi, kteří žijí venku a říkají nám jak to máme dělat a jak je u nich vše super, přitom skutečnost bývá někdy jiná. Z Vaší odpovědi je zřejmé, že to myslíte upřímně. Dík i za odpověď na můj dotaz. Jak vidno, mají se banky u nás působící co učit. Nevím o žádné, která by nabízela vedení účtu zdarma. Poplatky za karty nejsou vysoké, samozřejmě si připlatíte za vyšší typy embosovaných karet (stříbrné, zlaté). Myslím si, že naše bankovnictví udělalo značný pokrok a je víceméně srovnatelné. Jen je nutno si jen pečlivě vybrat banku, protože rozdíly jsou opravdu propastné.

    Možná jedna poznámka k bezpoplatkovému používání karet. Na našem trhu zcela zneužila své postavení Česká spořitelna. Tato "banka" vlastní nejrozsáhlejší síť bankomatů a zpoplatněním výběrů na svých bankomatech pro cizí banky (pro srovnání výběr u mé banky mne stojí 4,9 u spořitelny 24,9), se zachovala velmi nepřátelsky. Přitom hospodaření této "banky" bylo špatné a stát ji musel sanovat před prodejem zahraničnímu investorovi. Takže ve své podstatě jsem rozvoj jejich bankomatové sítě zaplatil ze svých daní - a to není vpořádku!

  • 12. 8. 2002 15:31

    ubu (neregistrovaný)

    Musím se zastat ČS i když jsem od ní odešel před X lety velice rozloben. Vy osobně a nikdo další z nás nemusí bankomaty využívat, vše je otázka nabídky a poptávky. Také za vámi nikdo nechodí s tvrzením: "Kupte si pane rohlíček za stovku!" Nelíbí, prostě jdeme jinam.
    ubu
    P.S. podobně k Poštovní spořitelně, přece to není jediná banka v Ostravě.

  • 12. 8. 2002 9:43

    Martin (neregistrovaný)

    Vážený pane,
    domnívám se, že v mnoha případech jde hlavně o ochotu personálu. Jinak co se týče starých pořádků - není náhodou majoritním akcionářem E-Banky Česká pojišťovna? A že by ta byla nějakým novicem se, myslím, říci nedá. Já mám dva účty - "spořku" ze setrvačnosti a hl. pro nejlepší síť bankomatů a GE pro ostatní transakce vč. mezinárodní EC/MC. A většinou jsem spokojen.

  • 12. 8. 2002 11:33

    Lubor Kolar (neregistrovaný)

    No vzdyt se taky majoritni akcionar CP na kvalite eBanky pekne projevil. Mlzeni, zatloukani informaci, ceniky se zpetnou platnosti, zruseni vyhod vernym zakaznikum apod., to drivu eBanky nebyvalo a po nastupu CP me to primelo tuto banku opustit.

  • 12. 8. 2002 13:04

    Fredy (neregistrovaný)

    Vážený poradče od eBanky,
    na tomto serveru jsem již četl hodně. Něco poučného, něco reklamního a také občas něco arogantního. Vaše vystoupení musím zařadit do poslední kategorie. V tomto článku se psalo o České poště a konkrétně Poštovní spořitelně. Většina tuto instituci kritizuje a myslím si, že oprávněně. Je to státní byrokratický moloch s neuvěřitelně neekonomickým provozem. Jediným řešením je rychlá privatizace. Poštovní spořitelna je vklíněný hybrid, který odráží skutečný propastný problém České pošty. Proč ale do toho motáte jiné banky? A hlavně Českou spořitelnu? Vy znáte současné stavy v jednotlivých bankách a nebo používáte otřepané fráze naučené na jednodenním školení pro finanční poradce? Řekl bych, že to druhé, že? Vaše vyjádření: "Jsem optimista, takže věřím, že lidé začnou přemýšlet, kde zažijí jaké jednání a služby a kolik je to bude stát a podle toho začnou vybírat své finanční ústavy. Až se tak stane, zmizí z trhu takové "banky" jako Česká spořitelna a Poštovní spořitelna." , týkající se České spořitelny mě srdečně rozesmálo. Máte v současné době u této banky nějaké aktivity? Pokud ne, tak Vám doporučuji tuto banku navštívit. Budete možná, pokud sundáte poradenské e-brýle, dost překvapen. Mám účty a aktivity u různých bank, mohu tedy porovnávat. Česká spořitelna prodělala nelehké období (ostatně jiné banky také) a nyní se začíná dostávat do pozice, která mi celkem vyhovuje. Neříkám, že je super, ale ujde to. Mám svého osobního bankéře (konkrétního jmenovitého člověka) a s tím vše potřebné vyřizuji. Pokud to jde, tak telefonem a e-mailem. Pokud je nutná osobní účast, tak se dohodneme na čase, který mi vyhovuje. Předpokládám, že toto zavedou i další banky. Nemám čas stát frontu na přepážku. Ostatně, někdo to tady již napsal, že všechno je v lidech. V našem městě jsem spokojen jak s ČS, tak i s KB, ale i s GECB. S čím nejsem spokojen (a nejsem sám) je Česká pojišťovna. Myslím si, že tady budou muset vaši šéfové hodně zapracovat, jinak skončí neslavně. EBanku neznám a tak ji nemohu posuzovat, v našem městě není. A co se týče povodňových dluhopisů, tak se informujte podrobně, kde byl problém a pak dělejte soudy. Osobně jsem se dotazoval a bylo mi sděleno, že problém byl v počítačové síti (on-line), kde nikdo (?) nečekal takové množství přihlášených počítačů najednou. Toto nezvládlo vedení banky, ale pobočky si s tím poradily, alespoň některé. V našem městě prý žádné fronty nebyly. Přepážková pracovnice vystavovala potvrzení ručně, peníze vyplácela ihned a až když se síť uvolnila, tak provedla následně pořízení do on-line sítě. Zkrátka, je to v lidech.

  • 12. 8. 2002 16:29

    Pavel II (neregistrovaný)

    Dovolím si uvést na pravou míru vztah České pošty a Poštovní spořitelny. Poštovní spořitelna je součástí ČSOB, nikoli České pošty. A to dominantní částí ČSOB, jak co do výše depozit, tak počtu klientů. Kdyby nebylo Poštovní spořitelny, tak by ČSOB nebyla největší bankou v ČR. Vztah ČP a PS je dán pouze využíváním poboček a personálu pošty. Nevím také, jestli jste seznámen s hospodařením České pošty, ta neefektivnost je dána tím, že ČP doručuje do největšího "zapadákova", kde náklady jsou neskonale vyšší než ve městech. Souhlasím, privatizujme poštu, ale současně určeme povińnost doručovat psaní na jakékoli místo v ČR. Rád bych viděl, s jakou cenou za doručení by takový soukromý subjekt přišel. A z jiného pohledu. Pokud se podíváte na doručování balíků, kde je trh zcela liberalizován, zjistíte, ze produkt ČP typu Obchodní/Profi balík patří mezi ty levnější a současně nejrychlejší oproti ostatním přepravním službám. To mi nějak nekoresponduje s vámi uváděným "neekonomickým provozem".

    Ale vraťmě se k bankám. Česká spořitelna byla asi uvedena proto, že je přímým konkurentem té Poštovní. Tedy banky pro masy nenáročných klientů. Vy sám píšete o ČS "ujde to". To je dost málo. Já jsem také prošel několik bank, počínaje Poštovní a Českou spořitelnou, Komerční bankou, a skončil jsem u HVB a ŽB, u obou jsem více než spokojen.

    Ale budu konkrétnější. Česká spořitelna mi dosud nenabídne
    (1) běžný (osobní) účet, který by patřil mně (sporožiro sdílené s ostatními klienty nechci)
    (2) Firemní účet, který lze obsluhovat po internetu
    (3) Osobní a firemní kartu Visa, kde si mohu změnit limit z nepoužitelného dolarového limitu na jinou hodnotu.

    Ani jedno ČS neumí, tak mi napište, jestli snad mám nenormální požadavky. Mimochodem Poštovní spořitelna vyhovuje.

  • 12. 8. 2002 19:59

    Fredy (neregistrovaný)

    Poštovní spořitelna je hybrid vklíněný do České pošty. Tím jsem nemyslel, že jí patří. Ale to snad ví každý. V tom problém není. Ten je opět v lidech. Pracovnice na přepážce dělám chvilku pro ČSOB a chvilku pro Českou poštu. Hlavně vázne organizace a koordinace. Když jdu s korespondencí na poštu, tak běží jedna přepážka (tři další jsou zavřené) a v páté sedí pracovnice pošty (určena pro Poštovní spořitelnu), nemá co dělat a tak si prohlíží nějaké časopisy. Mě se ten hybrid nelíbí. Pokud bude Česká pošta privátní, tak si myslím, že se organizace zlepší. Je to můj názor a nikomu ho nevnucuji. Česká pošta doručovala noviny. Tehdy jsem je dostával kolem poledne. Dnes je distribuuje soukromá firma a noviny mám 7 hodin na stole k ranní kávě. Co se týče balíků, tak je to podobné. Pokud očekávám balíky přes poštu, tak bych musel sedět celý den doma (nebo kanceláři) a čekat a hlavně hlídat jejich auto. Běžně totiž ani nezvoní a rovnou házejí lístek do schránky. Pak mi nezbude nic jiného, než si pro balíky dojet autem (parkovat 100m od pošty), vystát si frontu a pak vláčet balíky na parkoviště. Úžasné služby. Pokud mi veze balíky PPL nebo DPD, nebo jiná přepravní společnost, tak mi řidič ráno zavolá na mobil, co mi veze, kolik to bude stát a kdy přijede. Takto si představuji službu, kterou platím. Balíky prostřednictvím uvedených přepravních společností mám druhý den po objednání. Já totéž řeším opačně. Pokud posílám balíky, tak jedině přes uvedené společnosti. Vážím si klientů a tak si nemohu dovolit někomu posílat balík přes Českou poštu s tím, že si bude muset vzít volno a dojet si pro něj na nějakou pobočku. Proto využívám zásadně soukromých přepravních společností. Balík mě stojí v průměru 120,- Kč a klient ho má většinou druhý den v čase, který si určí. Česká pošta by mě stála 87,- Kč a to ostatní jsem už popsal.
    Co se týče České spořitelny, tak nemáte pravdu.
    Ad.1 -- nemusíte mít sporožiro, ale klidně běžný (osobní) účet. Není pravda, že je jen pro podnikatele. Mám jej delší dobu a bez problému, je ovšem dražší. Měsíčně 70,- Kč, sporožiro 10,- Kč.
    Ad.2 -- mám rovněž firemní běžný účet, který obsluhuji přes internet, mobilem a jeden mám přes HB.
    Ad.3 -- mám rovněž osobní a firemní karty ale ty už dávno nemají dolarový limit. Je jednotný minimální limit 15.000 Kč a v cizině jejich ekvivalent. Business karta má limit 50.000 Kč.

    Na závěr, Vaše požadavky jsou oprávněné a Česká spořitelna Vám je ráda splní. Chce to jen jediné, přestat ji pomlouvat a osobně ji navštívit.

  • 13. 8. 2002 12:40

    Pavel II (neregistrovaný)

    Pokud je Česká spořitelna schopná uvedené služby nabídnout, proč uvádí na svých stránkách a na pobočce tvrdí něco jiného?

    Ad 1) Pokud otevřu na stránku s osobními účty, objeví se pouze sporožiro ==> http://www1.csas.cz/servlet/RedirectServlet?pageID=98&stringId=0_0

    Ad 2) Pokud otevřu sekci Podnikatelé a podniky, je v nabídce jen GSM a homebanking, nikoli internet banking => http://www1.csas.cz/servlet/RedirectServlet?pageID=99&stringId=0_2

    Ad 3) pokud otevřu stránku s kartou Visa Business, jsou tu stále ty dolarové limity => http://www1.csas.cz/servlet/RedirectServlet?pageID=1433
    Limity pro platby jsou však zamlčeny zcela (doufám že nejsou nekonečné, jak je napsáno u osobní Visa Classic)

    Je mi líto, ale banka, která není schopná zveřejnit pravdivé informace o produktech, si moji důvěru rozhodně nezíská.

  • 14. 8. 2002 20:24

    Fredy (neregistrovaný)

    Chápu Váš vztah a důvěru k internetu, ale osobně dávám přednost osobnímu kontaktu. Podle toho posuzuji kvalitu.

  • 12. 8. 2002 18:17

    Petr M. (neregistrovaný)

    Bohužel je Česká spořítelna jedinou bankou na našem trhu, která nemá na Internetu dostupný kompletní sazebník svých poplatků. Takže když se podíváte na www.csas.cz, Podnikatelé a podniky, Produkty a služby, Běžný účet, Běžný účet pro právnické osoby v české měně, Poplatky, můžete snadno nabýt dojmu, že za vedení firemního účtu u ČS zaplatíte 20 Kč plus poštovné za odeslání výpisu. Ovšem není to pravda, ta část sazebníku, která říká, že to je o několik desítek korun výše není dostupná. A to i přesto, že jsem na problém upozorňoval jejich 0800 linku. Ty produkty mohou být dobré a na pobočkách (když tam není fronta) jsou dámy vcelku ochotné, ale svým mlžením v otázce poplatků je ČS ve stejném pytli s eBankou.

    Ano, Poštovní spořitelna má pobočky na poštách, kde jsou zhusta hodinové fronty, ale aspoň má na webu kompletní sazebník. Její specialitou zase je, že se dámy na její 0800 lince nepředstavují jménem, takže člověk neví, s kým hovoří, a na dotaz po svém jménu reagují arogantně.

    Čili bych řekl, že to není až tak v lidech, ale aby v těch bankách někdo zkontroloval, jak se mu chová systém z pohledu klientů. (A za tu neexistenci ceníku na webu ČS by bylo vhodné jim šmahem přidělit grešli.)

  • 12. 8. 2002 20:33

    Fredy (neregistrovaný)

    Vážený pane Petře, tu zlámanou grešli bych navrhoval pro Vás. Neumíte číst a šíříte nepravdivé zprávy. Když si dáte výňatek ze sazebníku, tak se dozvíte, že za vedení Vámi uvedeného účtu zaplatíte měsíčně 70,- respektive 50,- Kč se sjednanou službou přímého bankovnictví. Dále se dozvíte, že vyhotovení každého pravidelného výpisu z účtu stojí 20,- Kč. Pokud Vám stačí jednou měsíčně, tak to celkem ujde. A samozřejmě poštovné. Ani se nedivím, že z Vás byla pracovnice v cool centru (0800....) celá bez sebe. Ještě se mi nestalo, že by ČS v něčem mlžila. Nejsem jejich pracovníkem, ale pouze spokojeným klientem. A nemám rád pomluvy jakéhokoliv druhu. Také Vám doporučuji osobní návštěvu, budete možná mile překvapen.

  • 14. 8. 2002 20:26

    Fredy (neregistrovaný)

    Skuste třeba http://www1.csas.cz/servlet/RedirectServlet?pageID=354 a pak si vyberte druh účtu.

  • 15. 8. 2002 12:53

    Petr M. (neregistrovaný)

    Děkuji, v tom případě se České spořitelně omlouvám, sazebník na webu má. Byť se nemohu zbavit dojmu, že by bylo vhodnější, kdyby byl _dostupný_, aby se na ten sazebník byli schopni podívat i lidé, kteří nevědí, že číslo stránky je 345. Tedy aby odkaz na sazebník byl i na hlavní stránce. A stále platí, že u konkrétního produktu (běžný firemní účet) je uveřejněn pouze kus sazebníku, což je vrcholně neseriózní, zvláště když na tento fakt není upozorněno a není tam odkaz na sazebník celkový. Každopádně si dávám 345 do bookmarků. (Nevylučuji, že ten web je udělán tak, že v mém prohlížeči se na hlavní stránce odkaz na sazebník neukazuje a Vám ano.)

  • 15. 8. 2002 20:51

    Pavel II (neregistrovaný)

    Taktéž jsem nikde na jejich webu nenašel žádný odkaz na tento sazebník. Ani fulltextový prohledávač na homepage www.csas.cz jej důsledně _nenajde_. Takže to vypadá, že je záměrně skryt. A je hlavně neúplný. Možná p. Fredy ví, proč zrovna běžné korunové účty pro občany dle mého příspěvku výše tam nenajdeme?

    Opravdu bych chtěl vidět, jestli pracovníci na přepážce jsou oschotni sazebník vůbec ukázat, když je problém jej zveřejnit.

  • 16. 8. 2002 6:31

    Fredy (neregistrovaný)

    Tedy pro nevěřící Tomáše (Petr a Pavel) znovu opakuji, nejsem pracovníkem České spořitelny. Tudíž neznám jejich strategii, co se týče internetové propagace. Přečetl jsem si pouze kritiku od pana Petra a na to se pokusil vyhledat sazebník služeb. Nedalo mi to v podstatě žádnou práci. Po najetí na jejich stránky jsem si přečetl nabídku. V úvodní stránce sazebník není. Tak jsem zvolil "produkty a služby". Po rozbalení třetí od spodu je "výňatek ze sazebníku". Pak už není problém si zvolit oblast, která Vás zajímá. Potud problém zvaný sazebník. Když jsem ho našel já, tak jej najde už každý. Takto by Vám odpověděl můj syn o mé práci na internetu.

    Druhá věc je ta, zda se mi jejich stránky líbí. Musím konstatovat, že nikoliv. Kdybych nevěděl od přepážky, že lze využít běžný účet pro soukromé účely, tak na internetu bych to nenašel. Proč to tam není, to nevím. Běžný účet v cizí měně ano, ale korunový nikoliv. Znovu opakuji, že pro mě je rozhodující to, co mi nabídne místní pobočka České spořitelny. Dávám přednost osobnímu kontaktu. Proto hodnotím ČS z tohoto pohledu. V případě internetu je Vaše kritika oprávněná.

    Podle mých zkušeností Vám na přepážce sazebník ukáží (osobně jsem to vyzkoušel), ale je to tak obsáhlé, že jen prostudování na místě by obnášelo poměrně dlouhou dobu. A přitom jde třeba jen o 4 položky. Rozhodující je pro mě přístup, ochota a fundovanost lidí za přepážkou. A tady jsem spokojen.

  • 16. 8. 2002 7:53

    Zbyněk (neregistrovaný)

    Taky mi vadí, že ČS nemá na webu kompletní sazebník poplatků, ale pouze výňatek. Nevím, co je k tomu vede. Vždyť to v datové podobě stejně mají a umístit jeden soubor na web přece není žádný problém.

    Obrátil jsem se před nedávnem na ČS s tímto dotazem a bylo mi odpovězeno, že na webu je výňatek a kompletní sazebním je dostupný na pobočce. Na moji odpověď, že to je zřejmé, ale mi se nechce jít na pobočku, abych se podíval do sazebníku a internet je přece k šíření informací, jsem už odpověď nedostal.

    V úterý jsem byl na pobočce a překvapilo mě, že si nemůžu sazebník vzít a v klidu doma prostudovat. Mají ho tam v takové velké knize k nahlédnutí. Většina bank má sazebníky k vyzvednutí na malých letáčcích.

  • 16. 8. 2002 17:57

    Lubor Kolar (neregistrovaný)

    Vicemene jste si sam odpovedel. Banky maji sazebniky k vyzvednuti, parodie na banky k nahlednuti.

  • 12. 8. 2002 20:29

    All-in-one (neregistrovaný)

    Dobrý den Fredy!

    Tak nevím, mám se smát nebo plakat? Líčíte-li služby, které Vám poskytuje Česká spořitelna a. s. jako "problém byl v počítačové síti (on-line), kde nikdo (?) nečekal takové množství přihlášených počítačů najednou. Toto nezvládlo vedení banky, ale pobočky si s tím poradily, alespoň některé" nebo "Pokud to jde, tak telefonem a e-mailem". Nevím, jestli má smysl poukazovat zde na věty pokud to jde. Realita je přce jasná, Česká spořitelna měla termín a ten nedodržela. Rozhodně neupírám jednotlivým pracovnicím snahu problém řešit, ale systém jako celek selhal...... A spoléhat se na to, zda to půjde - promiňte, ale mám raději vyšší jistoty. Obviňujete mne z nošení eBrýlí - O. K. zkuste si služby eBanky sám - rád budu odpovídat na Vaše vyjádření nespokojenosti. Jasně, když budete hledat chybu, najdete ji všude, ale tady jde o kvalitu služeb a systému a mohu říci, že nevím o nikom, kdo je lepší....... MOžná jen jednu aktualitu na závěř, abyste viděl, jak je Česká spořitelna a. s. pod vedením zahraničního majitele "solidní": 12.06. 12:05 Osm rakouských bank bylo přistiženo při tvorbě cenového kartelu o bankovních poplatcích, za což byly odměněny pokutou v celkové výši 124,26 mil. euro (tj. dnešním kursem ČNB 3,77332 mld. Kč). Mezi dopadenými je
    i ErsteBank, majoritní vlastník České spořitelny.

    Já mám zkušenost tu, že jsem v soudním sporu dokázal České spořitelně trestný čin zpronevěry - možná odtud pramení moje antipatie

  • 12. 8. 2002 20:56

    Fredy (neregistrovaný)

    Vše záleží na tom, co od čeho požadujete. V Českém bankovním sektoru jsem si žádné velké naděje nedělal. Přesto jsem s některými službami spokojen. Hlavně sleduji pomalý, ale jistý pokrok k lepšímu. Máte asi jiné cíle a představy a z toho pramení Vaše vyjádření. Je to Vaše věc. Moje výpady vůči Vaší osobě neberte osobně, jen jsem si trochu rýpnul. Pokud se Vás to dotklo, tak se omlouvám. Jistě bych našel na našich bankách hodně chyb, ale postupuji jinak. Využívám to, co funguje ke svému podnikání i v osobním životě. Možná, že ČS nesplnila Vaše (i mnoha jiných lidí) očekávání co se týče povodňových dluhopisů. Mám také tyto dluhopisy, ale nechápu, proč bych s nimi měl hned první možný den letět do banky? Dnes již je to v pohodě. To by nezvládla žádná banka, ale na kritiku máte právo. Přeji Vám takovou bankou, která ve Vás získá spokojeného klienta.

  • 16. 8. 2002 22:10

    All-in-one (neregistrovaný)

    No, já ji mám a to opravdu bez nadsázky. Zkuste si ji vyzkoušet, třeba změníte názor, ale i tak musím říct, že si vážím konstruktivní diskuse, kdy jsme oba ochotni přiznat chyby a to je dobře!

  • 10. 8. 2002 23:16

    IV (neregistrovaný)

    Po roce nerváků jsem musela účet u Pošt.spořitelny zrušit. Měla jsem kartu, kterou jsem mohla zjistit zůstatek na bankomatu i Phone 24 a přece se stalo, že i přes telef.ověřování zůstatku na žirocentrále mi byl sdělen špatný údaj, díky kterému jsem se dostala do debetu. To mě stálo navíc 25 kč za "upozornění". Ona jim totiž špatně fungovala účtárna:))

  • 11. 8. 2002 12:30

    zdenek (neregistrovaný)

    Diskuse o poštovní bance je zajímavá a předem uvádím,protože očekávám reakci o spojení s PB,že jsem normání smrtelník, snad jenom s vyššími technickými možnostmi.Účet jsem si založil u IPB tak brzy,že když na Invexu představovali homebanking uváděl jsem svými dotazy do rozpaků daného pracovníka,který byl na stánku,protože systém sice představovali,ale pracovníci byli z "květinářství".A to je asi tak problém celé poštovní banky, ale já jsem s nimi přesto spokojen. Účet ovládám z domu i kanceláře z počítače a když potřebuji vybrat peníze mohu to udělat na kterékoliv poště. Je pravdou to, že si vybírám ty na menších městech,kterými v rámci svých pracovních povinností projíždím. Tím nechci říci, že i zde jsem se nesetkal s pracovnicemi,které již "nemusím" vícekrát vidět. Zatím jsem měl dvě špatné zkušenosti a je pravdou to, že příslušní "řídící pracovníci" nikdy nenašli ,a to ani na přímé emaily tolik slušnosti,aby odpověděli a aspoň touto formou se omluvili.Ale zase naopak,poplatky byly dosud tak solidní,že mi tato instituce vyhovuje.
    I k české spořitelně bylo dosti příspěvků. Ta se sice v poslední době snaží udělat pro klienty cokoliv,ale právě to je ta situace,která mne jako zákazníka obtěžuje.Jdete si vybrat 5.000 Kč a když zjistí,že máte na účtě 50.000 Kč ihned vám pracovnice začne nabízet stavební spoření,důchodové spoření, životní pojištění ,podílové fondy atd. sice bez kávy a minerálky,ale o to intenzivněji.
    A to je důvod,proč využívám počítač-homebanking a "vybrané" pošty.

  • 11. 8. 2002 21:04

    orip (neregistrovaný)

    ČS Vám dnes už i tu minerálku nabídne !
    Jinak - momentálně dělám na menší poště (brigáda) (město asi 8000 obyv.). Až donedávna jsem si myslel, jak je Česká spořitelna arogantní a zaostalý úatav - teď si jí však začínám pomalu vážit. Fronty, ochota, informovanost pracovníků za přepážkou a samotná pružnost organizace Česká pošta je strašná. ČSOB by měla klienty poštovní spořitelny nalákat na své ryze vlastní programy a pak se Poštovní spořitelny zbavit. Toť můj osobní názor.

  • 11. 8. 2002 23:47

    All-in-one (neregistrovaný)

    Tak jsem si dneska pročetl všechny reakce a lidi, káva nebo minerálka je příjemná, ale nikoliv zásadní věc. Zásadní je kvalita služeb, rychlost, ochota, vstřícnost, zájem o klienta. V příspěvku orip zaznívá, že spořitelna dělá pro klienty všechno. Nejsem stejného názoru. Jestli jim vychází vstříct zkracováním provozní doby, pak ano. Určitě jste zaregistrovali neschopnost vyplatit včas povodňové dluhopisy. To je naprosto otřesné! A to otravování by mi taky vadilo. Já ho zažil u Telekomu a skoro jsem naletěl. Vnucovali mi ISDN linku - měli akci, bylo to velmi výhodné. Měl bych jednou tak rychlejší připojení, garantovanou rychlost atd. atd.. Téměř jsem souhlasil, ale už se zapomněli pochlubit, že za využití obou kanálů taky platíte poplatek 2 x!

  • 11. 8. 2002 23:56

    All-in-one (neregistrovaný)

    Reagoval jsem na pana Václava a Pavla, ale nějak tu ty příspěvky nevidím? Došlo to?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).