Ja teda nevím, ale podle mne datum 16. 4. 2001 neodpovídá formátu DDMMRRRR. Podle mne by se melo napsat 16042001. Problém je, že na telefonní Lince 24 seděl stejný inteligent jako vy. A co se týká odezvy, už od několika lidí jsem slyšela, že když pošlou SMS přes Paegas, tak dojde až třeba za hodinu. Z GSM bankingem ČSOB mám zatím dobré zkušenosti a podle mne není až tak problém u nich, ale u Vás.
Milá dámo,
dříve než začnete napadat něčí inteligenci, přečtěte si to, na co reagujete, alespoň 3x. Nikde jsem nepsal, že jsem vložil datum 16.4.2001. Datum jsem vložil samozřejmě ve tvaru DDMMRRR, "16.4.2001" bylo v informaci ČSOB o neproveditelnosti příkazu. A mimochodem, na té klientské lince seděla též dáma.
...neda se rict, ze by jedna nebo druha banka mela zrovna nejlepsi GSM banking.. ja treba jako klient Expandie (E-banky) muzu rict, ze nejlepsi GSM banking ma E-banka (btw, kdyz se nebudu bavit o GSM bankingu, ale o home bankingu, tak homebanking IPB s tou svoji klientskou aplikaci na me zapusobil docela otresnym zpusobem)..
Je pravda, že kamenné banky ve svátek nejsou otevřeny, avšak elektronické bankovnictví může být v provozu 7 dní v týdnu.
Krom toho hlavní výhrada, pokud jsem článek dobře četl :-), nesměřovala na ctění svátků, ale na neschopnost poradit si s "neoprávněným požadavkem" klienta.
Nejak si nemohu pomoci, ale nikdy jsem si nevsiml ze by ma eBanka o vikendu nebo svatku nepracovala. Nez napises podobne vseobecne nepravdive tvrzeni, venuj se alespon trochu pruzkumu.
P.S. kdyz tak premyslym - i ma e-banka o jednom svatku nepracuje - je to 1.1. na par hodin :))
P.S.2 A podpis by taky neskodil.
Chcete vědět jak funguje GSM banking v divizi CSOB - IPB? Pokud nevlastníte mobilní telefon s operátorem Peagas, pak máte smůlu. Tato služba je pro vás nedostupná. Tuto skutečnost jsem zjistila ve chvíli, kdy jsem si chtěla v IPB zřídit tuto službu. Mám bohužel Eurotel a tak mi nezbývá nic jiného, než si pěšmo dojít do banky a zřídit příkazy na přepážce. Možná by mi někdo poradil - použijte telebanking! Ale já nevlastním tlačítkový telefon a Český Telecom mi jej odmítl vyměnit. Prý je funkční tak co chcete!!!
Plně souhlasím s autorem, pokud není banka (!!) schopná tyto triviální věci v programech odladit, tak at tyto služby raději nenabízí. Stejně tak zpoždění příchodu SMS od operátora - neni snad problem nastavit priority odesilani SMS k bankovnímu ústavu a klientům, zvláště, když si mobilní operátoři na službách GSM bankingu dělají reklamu a lákají tak k sobě zákazníky.
Vážený pane Krajdle,
dovolte nám krátce reagovat na Vaše připomínky k službě Mobil 24 ČSOB.
Určitě je mnohé, co bychom mohli ještě vylepšit, ale věřte, že v případě Vámi vytýkaných problémů chyba skutečně není na straně ČSOB.
Nejdříve k vaší hlavní výhradě, tedy k tomu, že systém zobrazuje sváteční den jako chybné datum a mohl by namísto toho automaticky převést platbu na jiný, pracovní den. Je pravda, že v případě trvalých příkazů (které
nezpochybnitelně vyjadřují vůli klienta opakovaně platit)banka automaticky uhradí příkaz v pracovní den. V případě jednorázových platebních příkazů však musí klient platbu zadat na
pracovní den. Myslíme, že to přesně a přísně odpovídá logice bankovních služeb: banka nemůže s klientským účtem udělat nic bez dispozice klienta. Nemůže tedy ani upravovat datum splatnosti, které klient jednorázově zadal.
Proto ho systém na nemožnost provést příkaz upozorní. Tato
informace je jasně obsažena v obchodních podmínkách ČSOB.
Vaše další výhrada směřovala na dlouhou dobu odezvy na vaši SMS. Vaše spekulace o tom, že důvodem zdržení je náš operátor, který manuálně zpracovává klientské příkazy na starém telefonu s jednořádkovým displejem, není ani vtipná. Možná si neuvědomujete, že i na internetu lze poškodit
dobré jméno banky, což je situace pro právníky a později soud. Přehlédněme pro tentokrát právní stránku věci. Všechny došlé příkazy se v bance zpracovávají během několika vteřin a během několika vteřin také odchází klientovi odpověď. Roli
však hraje doba, po kterou SMS putuje v síti GSM operátora. To vy přece víte, stejně jako dobře víte, že tuto prodlevu, po níž čeká SMS ve frontě, banka ovlivnit neumí.
A pokud se týká vaší závěrečné připomínky - jak se zachová systém, jestliže nemáte dost prostředků na účtu - jasnou odpověď najdete v obchodních
podmínkách. Víte, smluvně upravené vztahy a právo platí i tehdy, když pro transfery peněz užíváte tak rychle se vyvíjejích prostředků jako internet. A možná tím více právě tehdy. Jinak by totiž byla z bankovnictví džungle. A to je přesně ten stav, proti němuž se ČSOB celou svou existencí staví.
Vážený pane Krajdle, je nám velmi líto, že ve vztahu mezi Vámi - naším klientem - a ČSOB došlo k tomuto nedorozumění. V případě jakýchkoliv dalších nejasností nebo námětů na vylepšení se na nás prosím neváhejte kdykoliv obrátit.
Se srdečným pozdravem
Milan Tománek
výkonný ředitel
řízení komunikace finanční skupiny ČSOB
Vazeny pane Tomanek,
vasi reakci jste napsal moc pekne. Co je Vam to ale platne, kdyz autor popisuje krutou realitu Vasich sluzeb. Zazalujete kazdeho Vaseho zakaznika? Nezdrzujte se podobnym kravstvem a dumejte nad tim, jak vasi gsm sluzbu vylepsit a byt pred konkurenci...
s pozdravem
kabir bedi
namornik
Vážený pane Tománku,
děkuji za Vaši obšírnou odpověď. Bohužel nevyvrací můj názor: totiž že GSM Banking v podobě, v jaké ho nabízí ČSOB, je naprosto k ničemu.
A pokud se týče Vašeho vyhrožování soudem, rád kontruji:
V návodu, který mám k dispozici, je uvedena řada služeb, které ve skutečnosti nejsou součástí vašeho GSM Bankingu. Nejde náhodou o klamání zákazníka, kterým by se měl zabývat některý kontrolní orgán?
Máte můj absolutní souhlas, pane Tománku. Je skutečně hrozné, co si pisálci dneska dovolují. Novináři mají psát konstruktivní kritiku, jak už říkal Rudla Slánský (jak uvádím dále)! Redaktor Krajdl popíše 5 stránek blábolem o tom, jak neumí zacházet s mobilem namísto toho, aby psal o kladných výsledcích ČSOB, potažmo ČSSD - například o investicích do amerických státních dluhopisů se ztrátou směšných jedenapůl miliardy. Škoda, že takovou pakáž nejde zavírat do Jáchymova nebo rovnou popravit jako za Rudly, ale i nějaký ten vysouzený milión za poškození dobrého jména banky se hodí! Jak stále opakuji, novináři jsou hnůj, póvl, žumpa!!!
"Tisk se bude moci plně věnovat budovatelským, positivním úkolům, výchově k nové vyšší morálce, stane se rádcem a vychovatelem našeho lidu, ukazatelem cesty vpřed. V národě Karla Havlíčka musí už jednou provždy zmizet ze stránek tisku lež a štvaní jako politický argument. To ovšem neznamená, že tisk nemá vůbec kritisovat. Naopak, naši redaktoři se budou muset teprve naučit kritisovat. Ovšem, musí to být kritika konstruktivní, která spolu s kladnými výsledky budování upozorňuje i na chyby proto, aby byly odstraněny. Nikoli ovšem peroutkovská kritika zlovůle, snažící se rozvracet, zanášet nedůvěru a překážet našemu lidu v jeho cestě k socialismu."
(Z odpovědi generálního tajemníka KSČ R. Slánského na otázky redaktora "Svobodných novin" ze dne 7. března 1948)
Vážený pane Zemane,
po přečtení Vašeho diskusního příspěvku jsem nabyl pochybností, zda jste jej zadával Vy, politik evropského formátu, či někdo zneužil Vaší identity. Od vrcholného představitele vládní strany a předsedy vlády bych nečekal, že se sníží k tak ubohému způsobu obrany - sprostým nadávkám bez "konstruktivní kritiky", po které sám voláte. Pokud tedy nepovažujete agitaci ve prospěch Vaší strany za konstruktivní kritiku. V takovém případě se Vám omlouvám za nařčení z nekonstruktivnosti.
Velmi mne znepokojil citát v závěru Vašeho příspěvku. Byl jsem naivně přesvědčen, že ČSSD nesdílí názory a idee Komunistické strany Československa, jak neustále prohlašuje. Váš výběr citace mne však přesvědčil o opaku. Nebo Vám snad není známo, kam výrok generálního tajemníka KSČ R. Slánského směřoval? Velmi snadno se tehdy lidé zavírali za nekonstruktivnost kritiky, neboť je věcí především osobního přesvědčení, co považujeme za konstruktivní. A co považovala za konstruktivní KSČ je obecně známo.
Pokud někdo přeci jen zneužil Vaší identity, omlouvám se Vám i Vaší politické straně. Není-li tomu tak, jsem velice zklamán.
S pozdravem
Petr Zámečník
Taky bych si něco napsal.
Po kterých horách chodily ostatní banky, když eBanka (Expandia) provozovala přímé bankovnictví přes internet a GSM.
No nevím, ale zatím GSM banking neposkytuje takový komfort jako banka přes Internet, takže zatím znám pouze dvě banky které provozují to pravé přímé bankovnictví - eBanka a InterBanka
Abych řekl pravdu, tak zatím jednou se mi stalo, že jsem musel poslat příkaz a neměl jsem po ruce internet, tak jsem zvedl telefon vytočil 0800 ...... a pokecal si s operátorkou. Navíc, když jsem jí zautorizoval platbu, tak jsem měl 100% jistotu, že částka bude odepsána z mého účtu do 5 minut.
Až budete platit 25. DPHáčko ve 23:55 tak si povíme, která banka je lepší.
Než bych naťukal něco do GSM bankingu tak by mi upadla ruka. (Ne, že bych byl odpůrce mobilů, používám ho již přes tři roky)
Nechci dělat reklamu, ale eBanka je na tom asi nejlíp co se týče přímého bankovnictví. A, že to stojí víc peněz než jinde? Bez komentáře. Vzpomeňte si na reklamy na e-Banku, přesně vystihujou podstatu věci (mluvím o rychlosti a bezproblémovosti).
V těch našich zapadákovech si lidi zřizujou účty u ČSOB, protože je tam snad všechno zadarmo.
... jako při čtení článku a reakcí na něj - oficiálních z ČSOB i ostatních návštěvníku serveru. Nejsem internetový nebo webovy světák, ale měšec bych zařadil (díky článku redaktora) někam mezi tištěné plátky typu Špígl, Blesk apod. Pokud skutečně hledám informace o financích půjdu na www.ihned.cz apod. Až se budu chtít opět zasmát jdu na www.mesec.cz nebo www.fuge.cz.
Děkuji - Rosťa