Nechápu vaše reakce. Banka není dobročinný ústav. Musí něčím vydělávat. Nevidím důvod, proč by měla dotovat provoz ze svého.Zdražuje se vše, tak proč ne služby v bankovnictví.Nikdo nevlastní banku proto, aby druhým lidem dělal radost. Banky vznikly proto, aby někomu vydělaly. Což je logické.Já bych na místě akcionáře banky taky prefelovala zisk. No a že se vám to nelíbí? Zrušte účty a nechte si prakticky peníze doma. Při úpravách ceníku se počítá se ztracenými klienty. Banky na nich tratné nebudou.
No, tradičně banky vydělávaly na tom, že používaly cizí peníze na půjčování jiným lidem, kteří ty peníze potřebovali. Teď chtějí zaplatit i to, že tam ty svoje cizí peníze dám, za vklad.
A co se týče té ztráty klientů: poté, co eBanka provedla tu nehoráznost na začátku dubna, jsem odešel a i dost lidí, co znám. Oni jiní přišli, takže se to vyrovnalo, ale teď po nástupu nového vedení nový šéf připustil, že způsob, jak jednali s klienty, byl chybou, a že to rozhodně nepřispělo k takovému nárustu počtu klientů, jak čekali. Takže pokud člověk kromě ústního či písemného vyjádření nespokojenosti je připraven hlasovat i svými penězi, tak si pak i banky dají větší pozor na to, co dělají.
Rozumím-li tomu dobře, tak stále ještě Živnobanka zachovává vedení účtu i internetbanking zadarmo?
Jo a k té Poštovní spořitelně: na jejich webu o jakékoli změně nic není a v tiskových zprávách ČSOB taky ne. Oni asi vůbec nemají povinnost zveřejňovat změny na Internetu, takže předpokládám, že se uráčí to lidem říct v polovině ledna? Všechny ty novinářské kecy o balíčcích jsou na nic, když nikde nejsou vidět výsledná čísla.
Jo, tady to je: http://ekonomika.idnes.cz/odpovedi.asp?t=LASAK
Karel odpovězeno: 31.10. 2002 12:05:12
OTÁZKA: Proc jste na jare svym klientum v dostatecnem predstihu neoznamili podstatne zvyseni cen sluzeb? Pripadalo mi to od vas jako rana pod pas :-(
ODPOVĚĎ: Ano, byla to chyba, která se už nikdy nebude opakovat.
V normálně fungující ekonomice jsou banky zejména hlavním investorem do průmyslu. Pokud je hospodářství v pořádku, pak by dobré investice měly v průměru vynášet 15-20%. Po odečtení marže (což by měl být hlavní zisk banky) by tak přátelský klient mohl klidně dostat 10%. Problém je v tom, že banky neumí a nebo spíš jsou líné vyhledávat dobré investiční projekty. Raději nakoupí státní dluhopisy (financující schodkový rozpočet vlády), což je snadné (dokáže to kdejaký bankovní diletant), bezpečné (garantuje vláda-tedy naše daně), je jich dost (120 miliard tuším). Úročeny jsou bídně (protože ČNB nastavila nízké sazby, aby stát zas tak moc neprodělával) a proto zisky bank musí dotovat poplatky za služby, které by mohly být klidně nulové, kdyby zisk plynul z kvalitních investic. Konkurence se kupodivu nebojí. Nejspíš je to tichá kartelová dohoda pod taktovkou ČNB.
Máte naprostou pravdu. Pro ekonomiku této země banky nedělají zhola nic. Jejich odírání klientů je bez hranic. Kupodivu za hraniční čarou by zvláště některé položky jejich ceníků vyvolaly pěknou bouři. Co kdyby finanční server provedl srovnání, jak se chovají banky ve svých mateřských zemích a jak v české kotlině. Bylo by to možná záslužnější než opisování ceníků. Ony totiž již nejsou české a jak je vidět, tak výkonní západní manažeři, kteří se neuchytili v domácím prostředí, musí prokázat zisky za každou cenu. Skutečně jsme pro unii orangutáni spadlí z větve, kteří snesou všechno.
banky se deli na mnoho typu podle toho jaky segmet trhu obsluhuji a jejich deleni je rekl bych pomerne kosate. Jsou to banky statni ci narodni, maji zjednodusene za ukol starat se o menu, intervenovat, distribuovat penize atd. Pak treba banky investicni, banky pro korporatni a municipalni klientelu (KB, ZB), retailove (CS, eB) a treba i privatni (offshore). Ne ze by na tom frcelo, ale ne kazda banka je k tomu, aby vam v sejfech ochranovala to co nechcete mit ve slamniku. Reailova banka muze zit z uveru ale nemusi, muze zit treba z poplatku za trvale prikazy, kdyz to dokaze :) Nesnazte se za kazdou cenu vsechno co vidite kolem sebe zaskatulkovat. Jinak souhlasim s tim ze banky nejsou dobrocinne ustavy a po tom co stat pripustil, aby u nas zbyla jedina banka s ceskym vlastnikem (eBanka) se nemuzete divit nicemu. O nasich penezich se dnez rozhoduje ve Francii (KB), Italii (ZB), Rakousku (CS)... Good Luck
Ehm, já jsem o českém vlastníkovi neřekl ani slovo, natož abych jásal. Pouze jsem podotkl, že jsem poprvé od eBanky k tomu jejímu chování z jara viděl někde vyjádření, které se zdálo být myšleno rozumně a upřímně. Účet jsem tam zrušil především proto, že se neobtěžovali dodržet ani tu pětidenní dobu, co mají ve svých vlastních podmínkách. Důvěryhodnost je to slovo, o které tady jde. Výše poplatků byla až druhotný důvod. Byť samozřejmě platit za vedení 200 Kč a 0 Kč je rozdíl, který je za rok hodně piv.
Nejsem klientem eBanky a zatím jsem se ani nezabýval srovnáváním jejich poplatků s ostatními, ale co je zahrnuto v těch 200 Kč. Při určité konstelaci to nemusí být dražší než Vámi uváděná 0.-
K tomu jásání nad českým vlastníkem: kam tento vlastník přivedl Pragobaku? Samozřejmě jsem Vás nepodezíral, že z toho máte radost, podle kultivovanosti Vašich názorů lze poznat, že máte solidní rozhled.
Na jaře tohoto roku se stalo, že eBanka tři dny před 1. dubnem (v rozporu se svými vlastními podmínkami, které uvádějí lhůtu pět dnů) oznámila na Internetu změnu ceníku. Ta mimo jiné zahrnovala zrušení vedení účtu zdarma při zůstatku na běžném účtu aspoň 30 000 Kč. Tím se nezanedbatelné množství jejích starých klientů (s cenovým programem Alfa) dostalo do stavu, kdy se z nulového paušálu stal nejdražší paušál na trhu. Bez toho, aby tam spadla jakákoli služba navíc. Samozřejmě, byly tam možnosti jako přejít na mobilní klíč, ale ne každý má telefon se SIM toolkitem, a kromě toho ne všude (zahraničí) je GSM síť dostupná. Hlavní ale bylo, že to eBanka oznámila v rozporu se svými podmínkami, a pak ještě v průběhu dubna měnila potichu ceník bez toho, aby u nových verzí uváděla nové datum platnosti. To znamenalo, že klient by se ani nemohl spolehnout na to, že platí stejný ceník (pokud se u něho nezvýšilo datum platnosti).
No, mimo jiné jsem tady někde psal, že její nové vedení dokázalo připustit, že udělalo chybu. Což je velké plus. Zdražování nejsou jen ceny, ale i to, jakým způsobem jsou sdělovány klientům.
A jestli Vás irituje, že při diskusi k článku o zdražování poplatků bank lidi mluví o svých zkušenostech, tak to nečtěte. Nebo si trhněte nohou.
Mě nevadi když někdo mluví o osobní zkušenosti, ale vadí mi, že eBanka se objevuje v každém tematu, ať udělá co udělá, vždycky po ní někdo plivne. A tento článek se týkal jiných bank a aktuálního dění. Tedy ne záležitosti v dubnu v úplně jiné bance. A nohou si trhat nebudu. Jinak vám přeji hezký den, gentelmane.