Teoretická situace. Objednám něco hodně levného (třeba za $0.5). Celníci / pošta provedou všechny "úkony" ohledně vyměření DPH, cla a dalších poplatků a pošlou mi oznámení (už to by mělo podle českých cen být dražší než onoho $0.5). Já ale prohlásím, že jsem si nic neobjednal, že je to omyl, ať si to nechají. Otázka: Jak moc velkou ztrátu bude pošta mít? A když to udělá mnoho lidí, bude to mít nějaký nátlakový efekt?
Tak tahle varianta mne nenapadla. Čekal jsem, že by to prostě po nějaké době zlikvidovali. Ekologicky, pochopitelně.
Ale také je pravda, že před několika lety jsem si cosi objednal z Číny a čekal. Po měsíci a půl mi napsali, že se jim zboží vrátilo. Na poště mi oznámili klasiku, že "adresát nezastižen", že jsem měl 14 dní (nebo kolik) na vyzvednutí zásilky a že jsem o tom byl informován lístkem ve schránce. Pochopitelně jsem ve schránce nic neměl, jinak bych si to dávno vyzvedl. Od té doby, když mám něco objednáno už delší dobu, chodím se čas od času preventivně na poštu zeptat, jestli nemám zásilku.