Aha :) Takže: Jedeme s rodinou na kola do Nizozemska 1. července. Třetího si vzpomenu na pojištění, sjednám si ho online (třeba i z počítače v Česku). Škoda se stane šestého. V čem je problém? Opravdu si kvůli tomu pojišťovna vyžádá třeba záběry z dálničních/hraničních kamer za dva týdny zpátky?
27. 10. 2023, 12:29 editováno autorem komentáře
Zase tak nelogické to není... Není zas tak málo problémů, které je nutné řešit, ale není úplně nutné hlásit ihned, při okamžité platnosti pojistky to může svádět k podvodům docela dost.
U lecčeho lze ohlášení celkem snadno pozdržet o 1-2 dny a během nich se pojistit. Tři dny už jsou asi hodně na hraně a podobných věcí by tolik nebylo, tak logicky u většiny pojišťoven to je maximální trvání odkladu platnosti.
Požadavek na sjednání v ČR je spíš výjimečný a je dost otázka, nakolik by se vůbec dal vymáhat, nicméně logika je zase dost podobná - tento požadavek se obvykle nekombinuje s odkladem platnosti (zmíněno maximum 8 hodin), prostě to chtějí mít sjednáno před cestou, aby neměl někdo "dobré nápady".
Nesmysl by byla kombinace - požadavek sjednat v ČR a platnost až nejdříve za 1-3dny, ale to se snad neděje.