Když jsem dobíjel kredit mobilu přes kartu, tak 3D kód nebyl ani třeba. Při nákupu jízdenky na vlak ale 3D kód zasílají. V obou případech chtějí ale i u uložené karty znovu napsat třímístné číslo z podpisové strany karty. Stačí mít však povolené internetové platby kartou a tzv. MO/TO platby ponechat zakázané.
To ovsem ale neumi (resp. nechce umet !!!) kazda banka, namatkou Unicredit, CSOB, FIO. Nejlepe to ma nastavitelne Creditas, tam je mozne rici, ze jen online platby s 3D secure nebo nic, takze s MO/TO si muzou polibit sos. Stejne mBank musim v tomto smeru pochvalit. Ostatni karty nevim, nemam dalsi banky a tudiz ani praktickou zkusenost s nimi.
Je otazka, jak interpretovat nedokoncene objednavky. Napriklad tak, ze cloveku se to rozlezi v hlave a uvedomi si, ze tu vec vubec nepotrebuje/nechce.
Pak trocha nepohodli muze jen prospet penezence, resp. vede k financne zodpovednemu chovani - neutracet za zbytecnosti a premyslet, na co vhodne penize vynalozit.
Reklamy a "usnadnovani plateb" jdou proti tomu - chteji manipulovat za ucelem co nejvyssich prodeju. Cileni reklamy = efektivnejsi manipulace.
V ramci financni gramotnosti by se lide meli ptat sami sebe, zda chteji byt manipulovani za ucelem generovani zisku nekoho druheho?
Anebo, zda se chteji chovat jako deti, ktere chteji kdejakou hloupost jakmile ji uvidi, bez ohledu na ucelnost, smysluplnost, budouci nasledky (kdyz utrati penize za zbytecnosti a pak nemaji na nezbytne veci).
"Je otazka, jak interpretovat nedokoncene objednavky"
To je prosté. V naprosté většině případů se jedná o nejasnost obchodních podmínek (cena dopravy, nejčastěji), tedy spíše jsou "dobře schované", či nejasná dostupnost (z zboží skladem se po vyplnění stane "na objednávku").
Proč by jinak měl kdo ztrácet čas vyplňováním?
Nehledej v tom složitosti.
souhlas, mně se to stává často. A je to zejména z důvodů nejasných přepravních a platebních podmínek, které se objeví právě až po vložení do nákupního košíku, v horším případě po vyplnění osobních údajů a adresy. Pak teprve zjistím, že např. nelze platit kartou a nebo je dopravní firma pro mě nevýhodná. To mě pak rozhodí natolik, že nemám chuť nic objednat, i když jsem zboží chtěl a obchod se mi líbil.
Opět uměle vyvolaná bouře ve sklenici vody a na ní navazující pokus něco regulovat a zakazovat - pokud je někdo debil a nenastaví si na kartě limity, pak je jen správné, pokud o peníze přijde, protože si je nezaslouží. A normální člověk má nastaven limit tak, aby to byl kompromis mezi pohodlím a bezpečností a žádný problém vůbec neexistuje.
1. v e-shopu dám do košíku, zvolím platbu kartou; 2. přihlásím se do IB, upravím parametry karty pro jeden nákup na internetu s limitem o korunu větším jak cena zboží v košíku; 3. SMSka s potvrzovacím kódem dojde na hloupý "nechytrý" mobil; 4. kartou zaplatím; 5. v IB upravím parametry karty na původní, tedy nulové hodnoty. Hotovo. Je někde problém? Celá práce na cca 2 minuty.
Potvrzení platby prostřednictvím SMS není příliš bezpečná metoda, vzhledem ke zranitelnosti SS7. V kombinaci se získáním údajů o kartě ji lze zneužít: https://www.linuxexpres.cz/novinky/slabiny-ss7-byly-zneuzity-ke-kradezi-penez-z-uctu
A ještě vyžadují specifické zařízení a předraženou službu místních operátorů. Přitom digitálně podepsaný email by byl výrazně bezpečnější a nezávislý na nějakých operátorech ... moment, ale o to tady přece jde !
To zapamatování karty je právě výhodné v tom, že tento SMS nesmysl dokáže obejít. Jinak bych musel buď přejít k Air Bank (nabízí potvrzení alternativně i emailem, což je mimochodem požadavek MasterCard, ale zdejší banky protěžující zbytečné operátory to záměrně nenabízí) nebo přestat nakupovat.
že v limitech karty mám nastaveno stabilně max 0,00Kč. Jdu nakupovat na Internet dejme tomu za 123,50 Kč. V bance nastavím limit karty na 124 Kč, nakoupím za těch 123,50 Kč a po nákupu jdu do banky a MUSÍM vidět na monitoru zbývající limit max 0,50 Kč. To je kontrola, že jsem zaplatil správně a nebyl jsem ani okraden. No a poslední akce je, že v bance nastavím zase původní limit 0,00Kč. Jinak to v dnešní době nejde. A může mne odposlouchávat i ČSSD, nic jim to není platné.
Perfektně to měla vyřešené donedávna Raiffeisen bank pomocí zamykání karet. Stačilo pomocí IB před nákupem odemknout kartu a ta se po nákupu sama automaticky zamkla. Záležitost na 10 - 15 sekund bez potřeby čekání na autorizační SMS či úpravy limitů. Prostě skvělé bezpečnostní zabezpečení, které chránilo účet i proti zneužití karty bezkontaktním placením či skenováním v bankomatu. Pro mě však zcela nepochopitelně banka tuto svou bezpečnostní přednost nedávno zrušila z důvodu malého počtu uživatelů. A mně se stále nechce věřit, že takový krok zpět byla RB schopná v dnešní době udělat a klienty tak ochudit o bezkonkurenčně nejlepší karetní ochranu. Vážně uvažuji o přechod k jiné bance jen z tohoto důvodu. Znáte někdo jinou banku s možností zamykání karet?
Vybírám si banku, která mi umožňuje vedení více běžných účtů (AirBank, FIO, ...). Mimo hlavního běžného účtu, mám i vedlejší, kde je stabilně 0,- nebo skoro nic. K němu mám vydanou kartu, kterou platím na Internetu. Když chci platit na Internetu převedu si potřebnou částku z hlavního na vedlejší účet a zaplatím. Převod v rámci banky je zpravidla okamžitý a mezi vlastními účty ani nemusím autorizovat (AirBank). Ochranu ani limity karty nemusím řešit, protože kde nic není ani hacker nebere.