Vlákno názorů k článku Zakletý Servis 24 České spořitelny od okřídlený čípek - Manželka měla v práci nějaké starší elektronické bankovnictví...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 5. 2008 13:00

    okřídlený čípek (neregistrovaný)
    Manželka měla v práci nějaké starší elektronické bankovnictví od ČS zřízené ještě před Servisem24. Jednoho dne klientům ČS oznámila, že tu stávající službu ruší a že musí přejít na Servis 24. Samozřejmě, nikdo nevěděl podrobnosti. Na zelené lince - to musíte na pobočku. Na pobočce měli tak leda smlouvy, ale nevěděli nic o aplikaci. Pak sehnala nějakou technickou pomoc, protože podle návodu to nefungovalo. Musíte mít Javu, ale ne tu nejnovější, ale nějakou starší. Jelikož v práci používají ještě netové bankovnictví dalších asi 4 bank, tak ty ostatní banky vyžadují zpravidla zase tu nejnovější verzi Javy. Pod Internet Explorerem se to nepodařilo rozchodit. Tak další varianta: zkuste Firefox. Ten nikdy nepoužívali, tak jen než objevili, co to vlastně je a kde jej sehnat - nemají totiž vlastního AIŤáka, takže co jsem věděl, s tím jsem pomohl. Firefox ale zase většinou nepodporují jiné banky. Po velkých peripetiích to rozběhli ve Firefoxu, více jí ale vyhovují netové aplikace ostatních bank.

    Od té doby na Servis24 neustále nadává. Jelikož používá v práci i netové bankovnictví dalších bank, může porovnávat jak nefunkčnost, tak i uživatelskou přívětivost. Spořitelna v negativech vítězí. Že občas do médií proniknou informace o nefunkčnosti, je jen špička ledovce. Co nefunkčností (možná jen lokálních nebo jen v určitém kratším čase, kdy se nejedná o celé dny) se na veřejnost vůbec nedostane ... Principem netového bankovnictví je "udělej si sám" a ještě nám za to bohatě zaplať. Spořitelna tak krásně vybruslila z častých reklamací chybně natypovaného příkazu v ČS a odpovědnost přesunula na klienta. Co se jím v poslední době často stává, při odeslání příkazu systém "spadne" a ona dost dlouho neví, zda transakce prošla. Někdy projde, jindy ne. To je pak na zabití ...
    Paradoxem tuhle bylo, že najížděli na netové bankovnictví jiné banky a to jim stále nefungovalo. Pak se jich z HelpDesku zeptali, zda náhodou nepoužívají Servis24 (ne každý má v compu několik bank, ale jejich firma ano - kvůli tomu, aby klienti měli nižší poplatky u převodů v rámci banky nebo mohli vkládat hotovostně na jiném obchodním místě a pak v rámci banky jsou peníze připisovány rychleji než přes CC ČNB). Servis 24 tam zkrátka nesměl být, tlouklo se to. Po přeinstalování na jiný počítač to chodí bezproblémově.

    Marně šéfy prosí, aby se s ČS rozešli. Ne a ne. Problémy s ČS a jejím servisem nemají šéfové, ale ona a jim je celkem jedno, jestli na platbami tráví půl hoďky nebo půl dne ...

    Možná někteří jsou takto spokojeni nebo pro ně nepředstavuje problém se zkusit do systému připojit jindy - vždyť den má 24 hodin, víkend je dlouhý a stejně není co jiného dělat. Někdo vstupuje do systému 1x 2x měsíčně a zrovna se trefí, když to funguje. Někteří s ponižujícím stavem časté nefunkčnosti ovšem smířeni nejsou.
    Obdobné situace s nefukčností nastávají ale i u bankomatové sítě, u plateb u obchodníků ale i v u systémů přímo na pobočkách. Takže člověk si neustále musí zjišťovat a volit, co zrovna funguje a co ne: Jé: teď funguje bankomat - rychle si vybrat nějaké peníze do foroty (i když je momentálně nepotřebuji) - možná je za dva dny použiji v obchodě místo nefunkční platby kartou ....
  • 30. 5. 2008 20:17

    Zdenek (neregistrovaný)
    Az na to, ze Servis24 nepouziva javu dobry ;-) A to ze doporucili Firefox hodnotim jednoznacne pozitivne, nicmene ty poplatky ... :-)
  • 4. 6. 2008 22:00

    nešťastný uživatel Servisu24 (neregistrovaný)
    https://www.servis24.cz/stat/ebanking/s24/help/cs/ib_hlp_cic_ppklcert.html
    - vyšší stupně zabezpečení servisu24 - autentizační kalkulátor a klientský certifikát uložený na čipové kartě. Postup instalace čipové karty: https://www.servis24.cz/stat/ebanking/download/Prirucka%20pro%20instalaci.pdf
    - tam se to Javou jen hemží ...
    Čest Vaší "chytrosti", Zdeňku! Můžete jít dělat do vlády, k ODS či přímo do ČS. Tam takové "chytré" lidi, jako jste vy, potřebují. A dost takových tam už dělá ...

    Jinak souhlas s dalšími - ČS je jeden velký bordel ... A drahý bordel ...
  • 31. 5. 2008 19:00

    Martin (neregistrovaný)
    Teda lživější příspěvek jsem už dlouho nečetl! To vám dalo asi hodně práce, tenhle nesmysl plodit, co?

    Servis24 je normální hloupá webová stránka, která nepotřebuje ani Javu, ani jakoukoliv jinou instalovanou komponentu. Proto se nemůže s něčím "tlouct". Zřejmě si to pletete buď s KB (potřebuje Javu), anebo ČSOB (potřebuje ActiveX komponentu pro čtečku karet).

    Zbytek toho vašeho nesmyslu je škoda číst i komentovat.
  • 1. 6. 2008 11:38

    cc (neregistrovaný)
    A přes co čte Servis24 z čtečky karet?
    Mě trvá dost dlouho, než se po naťukání pinu vůbec objeví ty tečky...
  • 1. 6. 2008 22:37

    okřídlený čípek (neregistrovaný)
    Lživého na příspěvku nic není.
    Manželka si fakt se servisem 24 tehda nevěděla rady a když ji něco ze spořky poradili, tak mi volala, protože jako pouhý uživatel počítačům vůbec nerozumí a ani nevěděla, co je to Firefox (mimochodem - pro ty, co jej tady vyzdvihují - my v práci musíme používat jedině IE, a to ještě ani ne 7ku, Firefox si vůbec naistalovat a používat nemůžeme, doma jej používám - více mi vyhovuje, ale kdybych si nehjrál s počítačem doma, tak díky omezením v práci taky nevím, co to Firefox je). Takže ji radili třeba k Javě - do té doby si možná myslela, že to má společného něco s Jawou s dvojitým w.
    Jelikož nejsem klientem ČS a neznám ani její internetové bankovnictví, tlumočím jen to, co mi sdělovala nebo nač se ptala. Pochybuji, že by si uvedené s některými pro ni odbornými záležitostmi vymyslela jen aby některým loajálním příznivcům ČS hnula žlučí.
    Zrovna tak mluví o častých výpadcích, i o těch, co neprosáknou na veřejnost. Taky si nevymýšlí, když se to občas na veřejnost dostane ...
  • 2. 6. 2008 11:22

    aka (neregistrovaný)
    Javu určité verze vyžaduje přihlášení přes certifikát na čipové kartě. Certifikát na čipové kartě je jediná možnost, jak importovat převodní příkazy z účetního nebo mzdového programu. Při přihlášení heslem nemůžete zadat převodní příkazy nad určitou hranici, myslím 200 tis. Kč za den. Funkčnost Javy (funguje jen ve verzi určené Českou spořitelnou) je tedy značně důležitá, pokud potřebujete internetové bankovnictví ČS pro firmu. Já v rámci instalace čtečky čipových karet přeinstalovala celé PC.
  • 3. 6. 2008 8:00

    anonymní
    Dobrý den Zdenku a Martine,
    jak si můžete dovolit nařknout někoho pro pravdu? Když nevíte, o co go? Nebo jste zaměsrtnanci ČS s vymytými mozky a nedáte na svoji kampeličku dopustit? Že nezkrachuje nebo nemůže zkrachovat (to psal zas někdo jiný) - ve světě už zkrachovaly společnosti s daleko lepším finančním zdravím než má ČS či Erste. Pravda, možná by byla revoluce klientů, ale ta by byla i od toho zbytku populace - neklientů, která s ČS nemá nic společného a tudíž nechce svými daněni tahat z bryndy jiné.
    Jestli je to pravda s Javou, co uvádí Aka, tak jste primitivové, že si nedokážete něco ověřit a rejpáte do nevinných. Chápu, že pro normálního člověka, který není v počítačích zběhlý a nedokáže si přeinstalovat např. vokna, je tohle problém (když si vzpomenu já, když jsem prvně přeinstalovával 98ky, když jsem nevěděl, co je to Fdisk, oddíly atp. Pokus - omyl. Za nás na škole byly kalkulačky z Tuzexu, žádné počítové vzdělání ani kurz jsem nikdy neabsolvoval a třeba můj 17ti letý syn chodí ke svým vrstevníkům jim v ledasčem ohledně počítačů pomáhat. Člověk by řekl, že dnešní mládež tím plně žije, ale jak vidět, ani omladina ne všemu v počítačích rozumí. Natož pak nějaká starší generace. Doma bych mohl přijít o důležitá data, dají se ale zazálohovat a vypálit, ve firmě to může znamenat i konec ...
    Pokud jedna banka vyžaduje určitou verzi Javy, a další zase jinou a další opět jinou, tak se tam asi něco tlouct bude, nebude něco fungovat. Asi je to i účel, aby si banky vymohly u zákazníka monopol a ten buď aby měl na každou banku jiný comp (což je problematické a není to zrovna levné opatření) nebo aby byl odrazen od konkurence a používal jen jedinou banku.
    Já jsem podobně narazil kdysi u ŽB. Při přeinstalaci oken jsem si stáhnul nějakou Javu, vše chodilo, jen banka ne. Po konzultaci s Help deskem vyšlo najevo, že byla to snad 1.3 nebo 1.4, která tam vyjímečně nechodila (na webu ŽB měli odkaz na stažení té správné verze, já tehdy tomu nevěnoval patřičnou pozornost a stáhl si, co mne napadlo, přímo od Javy). Vysvětlovali mi to opravdu odborně až složitě, já to stejně moc nepochopil, ale pak už s tím problém nikdy nebyl, ač jsem Javu vždycky updatoval, když se mi objevila informace o novější verzi. A navíc banka chodila i v prohlížečích tehdy nepodporovaných (firefox).

    To, že řada lidí přes týden nemá čas či chuť jít na net do banky a když si to nechá na víkend, je plánovaná (či neplánovaná) odstávka systému, je bordel. Zrovna tak když s tím někdo musí pracovat v zaměstnání a ono to nefunguje, padá, je to taky bordel. Neomluvitelný bordel. Jednou za rok budiž. Ale politováníhodné nedopatření možná 3x ne za pětiletku, ale do 3x měsíce - to snad opravdu NIKDY !!!!!!!!!!!

    Jinak díky za příspěvek okřídleného čípka - byl výstižný a popisuje asi pravdu, o kterou někteří nestojí. Jen víc takových příspěvků (třeba ke kvalitě a poruchovosti jednotlivých automobilových značek) - možná to odradí některé, co se nemohou patřičně rozhodnout, jakým směrem se vlastně ubírat.
  • 2. 6. 2008 11:39

    PeS (neregistrovaný)
    Mno, žádná aplikace Servis24 v počítači není, takže se to neměl jak tlouct. Leda že by měli ještě předešlý home banking či tak něco, ale to snad už je zrušené?

    A poplatky....utekli jsme od nich, ale naše firma k nim naopak od ČSOB přešla, tam teprve poznáte co to jsou poplatky a jak skvělý mají helpdesk. Když nedokázali ani jejich technici zprovoznit přístup do historie a fungoval pouze nový IB, tak se rovnou přešlo k Servis 24. A až na ty výpadky bez problémů.
  • 18. 6. 2008 20:13

    Vždyť má pravdu (neregistrovaný)
    ...a jako náhradu za zrušení toho původního bankovnictví nabídla zůstatkové sms zdarma. A že ty pak zpoplatnila, to už víme :)
  • 21. 8. 2016 10:11

    RK (neregistrovaný)

    AAA tady se někdo snaží dělat ze sebe chytrákaq, že je přes počítače. tak 1. Česká spořitelna nikdy neměla požadavek použití JAVY pro korektní chod internetového bankovnictví. Česká spořitelna nikdy neměla jinou aplikaci než je Servis24. Jděte chytračit jinam, možná vám na to někdo skočí. Takových řvounů a věčně s něčím nespokojených tady v ČR je.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).