Když jsem měl uloženy v Šiditelně dva miliony korun, tak se privátní poradkyně z Praha 5 Mukařovského byla přede mnou schopná bavit s kolegyní, jak si půjdou místo oběda nakoupit do Alberta. Nebyla schopna zakliknout ikonku na obrazovce. Neznala MasterCard, pouze "écéemcé", které ovšem nebylo v systému. Pak to završila tím, že vyřvala zůstatek mého účtu na celou pobočku.
Jóó chlapci a děvčata, ve spořce se na žádné výajpí klienty nehraje. Tam jsme si všichni rovni.
Před týdnem jsem zjistil, že provedli další změnu k "lepšímu" - z odměn Bonusprogramu bylo loni vyškrtnuto vrácení ročního poplatku za kartu ... (snaží se asi maximum klientů nahnat do těch nových, nesmyslně drahých typů účtů).
Nemám slov, to byla asi poslední kapka (a že jsem jich za ta léta vydržel hodně ...).
Pa Spořko.
Vrácení poplatku tam normálně není, ale objeví se vám v nabídce až po výměně karty a zaúčtování poplatku na účet. Výpisy bonusů jsou přehnaně inteligentní. Kdyby i toto selhalo, lze zavolat na bonus linku a dohodnout to po telefonu. Měl jsem taky obavy a normálně to prošlo.
Blbost, vrácení poplatku tam není a opravdu bylo zrušeno.
Jinak IT systém ČS bude stejně inteligentní jako jejich zaměstnanci, mám v mailové adrese "QVICK.CZ", 3x jsem to opravoval na jinou a vždy se to po nějaké době vrátí na tuhle pitomost... Zřejmě když restórujou bekap :-). Po čtvrté už to opravovat nebudu...
genau.
mně zase čsob důsledně eviduje kontaktní mejl na internetbanking jako jmeno.prijmeni.zavinac@domena.cz - už asi šest let a nedá se to změnit, je mi vždycky jednou za rok při aktualizaci certifikátu pošlou výhružný dopis že mám neplatný ý-mejl, at jim koukám nahlásit validní mejl :-)
Spořitelna vždycky patřila mezi ústavy pro "socky" - to už je tradice a nic na tom nezměníte. Lidé s nějakým postavením, majetkem či příjmy nešli do místní pobočky, ale třeba až do okresního města, kde už nějaká ta konkurence existuje (ta vaše Praha je aspoň víc anonymní). Všude dělají jen lidi, a tak zvláště na menších městech všichni vědí, že tamhleten má takovou a takovou mzdu (zvláště někteří zaměstnanci ČS jsou zakomplexováni, převyšuje-li mzda klienta tu jejich zaměstnaneckou mzdu) a tamhle ta takové a takové úspory. I když je povinnost zachovávat mlčenlivost, k nějakým těm únikům dochází, není to až tak konkétní informace /která by se dala navíc nějak prokázat/, ale na menším městě si všichni odvodí, ke kterému klientovi ta která informace asi směřuje.
Díky výborné akustice se nedají neslyšet informace nejen o stavu účtu, ale i mnoho dalších pikantností. Kdysi někde bývaly přepážky či kóje, ale ty byly v rámci přiblížení se klientovi zrušeny. A že jsou klienti ČS nevychování, dýchají vám doslova na záda a nějaká diskrétní zóna je pro ně neznámým pojmem... Spořka na něčem dost šetří a tak na mnoha pobočkách nemají vyvolávací zařízení ani ochranku, která by lidi ve frontách usměrňovala, když zvědavce odkážete do odstupu, tak se na vás dívají jak na nějaké nobl hogo fogo a když je upozorní sám pracovník ČS, tak jsou schopni si na něj jít stěžovat.
"Jen by mě zajímalo, co se pod pojmem dobrý klient skrývá" - /05.02.2009 VK/: to je takový, co se nechá škubat a škubat a musí mít ještě pocit, že nic lepšího a levnějšího na světě není. Zpravidla mu banka "navlékne" alespoň 3 služby/produkty, aby hůře zdrhával ke konkurenci.
Nakonec, už to tady na Měšci někdo vyslovil, ale přesně to vystihl: klienti ČS jsou vesměs konzervativní a neochotní či neschopní něco měnit a mnohdy z vesnice nemající kam jinam za konkurencí jít. Ono když slyšíte, jak funguje (či spíše nefunguje) Servis24 nebo bankomaty, tak prostě do té pobočky občas zavítat musíte, nechcete-li něco propásnout, a má-li pobočka otevřeno. Nebo kvůli jednomu příkazu měsíčně se nevyplatí držet internetové bankovnictví, o investicích do počítače s příslušenstvím ani nemluvě, pokud se např. starší člověk-důchodce nerozhodne na stará kolena do tajů počítačů proniknout. A tak osobní návštěva na úřadovně je zase dobrá k uskutečnění nabídky a představení "výhod" nového produktu či služby. A že řadu klientů (musíte je mít rozsortirovány na ty bezproblémové, nemající zbytečné dotazy a na ty "šťouraly") žádné "ale" ani nenapadne a po 10ti minutové přednášce si odnáší v "krásných" deskách smlouvu se závazkem platit a platit, mnoho let - je jich docela dost. Ale právě bez nich by ČS nemohla být se ziskem tam, kde je.
Nechci být více konkrétní - ale ČS znám z obou stran přepážky (či dnes pultu či stolku).
Již nikdy více! Sloužil jsem jí pokorně jako VIP bezproblémový klient 18 let a odváděl nekonečné poplatky bezhlesně ve finálním období cca 200 Kč měsíčně.
04/2008 nastal konec. Definitivní. Již žádné poplatky za položky, zúčtování, karty, kontokorenty ... či další nutné podobné. Vše jsem zrušil. Ihned.
Totiž od 01/2008 mám MBank i Fio. Za celý rok 2008 poplatky - 0 Kč, fakticky i skrytě fakt NULA KČ!!! A to kupodivu bez podmínek ... dokonce s kladným úrokem a to bez poplatku za zúčtování této položky.
Zkuste a uvidíte ... nejsou bez chyb, ale například veřejné názorové mForum http://www.mbank.cz/forum/ je u banky jedinečné, žádná jiná banka si ho netroufne pořídit - proč asi?