Když jsem měl uloženy v Šiditelně dva miliony korun, tak se privátní poradkyně z Praha 5 Mukařovského byla přede mnou schopná bavit s kolegyní, jak si půjdou místo oběda nakoupit do Alberta. Nebyla schopna zakliknout ikonku na obrazovce. Neznala MasterCard, pouze "écéemcé", které ovšem nebylo v systému. Pak to završila tím, že vyřvala zůstatek mého účtu na celou pobočku.
Jóó chlapci a děvčata, ve spořce se na žádné výajpí klienty nehraje. Tam jsme si všichni rovni.
Před týdnem jsem zjistil, že provedli další změnu k "lepšímu" - z odměn Bonusprogramu bylo loni vyškrtnuto vrácení ročního poplatku za kartu ... (snaží se asi maximum klientů nahnat do těch nových, nesmyslně drahých typů účtů).
Nemám slov, to byla asi poslední kapka (a že jsem jich za ta léta vydržel hodně ...).
Pa Spořko.
Vrácení poplatku tam normálně není, ale objeví se vám v nabídce až po výměně karty a zaúčtování poplatku na účet. Výpisy bonusů jsou přehnaně inteligentní. Kdyby i toto selhalo, lze zavolat na bonus linku a dohodnout to po telefonu. Měl jsem taky obavy a normálně to prošlo.
Blbost, vrácení poplatku tam není a opravdu bylo zrušeno.
Jinak IT systém ČS bude stejně inteligentní jako jejich zaměstnanci, mám v mailové adrese "QVICK.CZ", 3x jsem to opravoval na jinou a vždy se to po nějaké době vrátí na tuhle pitomost... Zřejmě když restórujou bekap :-). Po čtvrté už to opravovat nebudu...
genau.
mně zase čsob důsledně eviduje kontaktní mejl na internetbanking jako jmeno.prijmeni.zavinac@domena.cz - už asi šest let a nedá se to změnit, je mi vždycky jednou za rok při aktualizaci certifikátu pošlou výhružný dopis že mám neplatný ý-mejl, at jim koukám nahlásit validní mejl :-)
Spořitelna vždycky patřila mezi ústavy pro "socky" - to už je tradice a nic na tom nezměníte. Lidé s nějakým postavením, majetkem či příjmy nešli do místní pobočky, ale třeba až do okresního města, kde už nějaká ta konkurence existuje (ta vaše Praha je aspoň víc anonymní). Všude dělají jen lidi, a tak zvláště na menších městech všichni vědí, že tamhleten má takovou a takovou mzdu (zvláště někteří zaměstnanci ČS jsou zakomplexováni, převyšuje-li mzda klienta tu jejich zaměstnaneckou mzdu) a tamhle ta takové a takové úspory. I když je povinnost zachovávat mlčenlivost, k nějakým těm únikům dochází, není to až tak konkétní informace /která by se dala navíc nějak prokázat/, ale na menším městě si všichni odvodí, ke kterému klientovi ta která informace asi směřuje.
Díky výborné akustice se nedají neslyšet informace nejen o stavu účtu, ale i mnoho dalších pikantností. Kdysi někde bývaly přepážky či kóje, ale ty byly v rámci přiblížení se klientovi zrušeny. A že jsou klienti ČS nevychování, dýchají vám doslova na záda a nějaká diskrétní zóna je pro ně neznámým pojmem... Spořka na něčem dost šetří a tak na mnoha pobočkách nemají vyvolávací zařízení ani ochranku, která by lidi ve frontách usměrňovala, když zvědavce odkážete do odstupu, tak se na vás dívají jak na nějaké nobl hogo fogo a když je upozorní sám pracovník ČS, tak jsou schopni si na něj jít stěžovat.
"Jen by mě zajímalo, co se pod pojmem dobrý klient skrývá" - /05.02.2009 VK/: to je takový, co se nechá škubat a škubat a musí mít ještě pocit, že nic lepšího a levnějšího na světě není. Zpravidla mu banka "navlékne" alespoň 3 služby/produkty, aby hůře zdrhával ke konkurenci.
Nakonec, už to tady na Měšci někdo vyslovil, ale přesně to vystihl: klienti ČS jsou vesměs konzervativní a neochotní či neschopní něco měnit a mnohdy z vesnice nemající kam jinam za konkurencí jít. Ono když slyšíte, jak funguje (či spíše nefunguje) Servis24 nebo bankomaty, tak prostě do té pobočky občas zavítat musíte, nechcete-li něco propásnout, a má-li pobočka otevřeno. Nebo kvůli jednomu příkazu měsíčně se nevyplatí držet internetové bankovnictví, o investicích do počítače s příslušenstvím ani nemluvě, pokud se např. starší člověk-důchodce nerozhodne na stará kolena do tajů počítačů proniknout. A tak osobní návštěva na úřadovně je zase dobrá k uskutečnění nabídky a představení "výhod" nového produktu či služby. A že řadu klientů (musíte je mít rozsortirovány na ty bezproblémové, nemající zbytečné dotazy a na ty "šťouraly") žádné "ale" ani nenapadne a po 10ti minutové přednášce si odnáší v "krásných" deskách smlouvu se závazkem platit a platit, mnoho let - je jich docela dost. Ale právě bez nich by ČS nemohla být se ziskem tam, kde je.
Nechci být více konkrétní - ale ČS znám z obou stran přepážky (či dnes pultu či stolku).
Již nikdy více! Sloužil jsem jí pokorně jako VIP bezproblémový klient 18 let a odváděl nekonečné poplatky bezhlesně ve finálním období cca 200 Kč měsíčně.
04/2008 nastal konec. Definitivní. Již žádné poplatky za položky, zúčtování, karty, kontokorenty ... či další nutné podobné. Vše jsem zrušil. Ihned.
Totiž od 01/2008 mám MBank i Fio. Za celý rok 2008 poplatky - 0 Kč, fakticky i skrytě fakt NULA KČ!!! A to kupodivu bez podmínek ... dokonce s kladným úrokem a to bez poplatku za zúčtování této položky.
Zkuste a uvidíte ... nejsou bez chyb, ale například veřejné názorové mForum http://www.mbank.cz/forum/ je u banky jedinečné, žádná jiná banka si ho netroufne pořídit - proč asi?
To mi připomíná, jak řešil kamarád tuším u eBanky podmínku pro vedení účtu pro podnikatele zdarma. Aby bylo vedení zdarma, musel být na účtu pohyb 300 tisíc Kč (?) měsíčně. Založil si tedy druhý účet zdarma a každý měsíc poslal za pětikorunu svých 300 tisíc tam a zpátky. Účetní z toho byla zmatená :-)
Znam 2 lidi kterym kazdy mesic prijde vyplata a oni si navzajem poslou nejakou vysokou castku mezi ucty v "rajfce", chcete-li eBance. Penize se prevedou okamzite, duveruji si a splni tim podminku urcite vyse obratu
Mezinarodni platby, ruzne druhy karet (gold?), rozumne pujcky, castejsi vkladani hotovosti, ... Proste to, ze je banka zdarma, neznamena, ze musi vyhovovat vsem ;-)
Uvedu to na pravou míru. eBanky (dříve Expandia) znám moc dobře. Dříve byl měsíční kredit pro vedení účtu zdarma 45.000. Nyní to trochu snížili tuším na 40.000 nebo 35.0000. Podle ujištění osobní bankéřky neberou v úvahu převody mezi účty které vlastní jedna osoba, ale o tom dost pochybuju.
O mě se FIO po třech letech nijak speciálně nestará. Ale abych řekl pravdu, ani bych moc o to nestál. Účet zdarma tam funguje, webové bankovnictví taky a nic víc nepotřebuju.
Jen by mě zajímalo, co se pod pojmem dobrý klient skrývá. Je to člověk, který má na účtě milion korun, nebo třeba člověk, který si vzal u banky již několik úvěrů a všechny je řádně splatil a k tomu používá nějaké jejich další produkty v mnohem menších částkách než je ten milion?
Dobrý klient = klient, který bance nedělá problémy, tzn. zejména nepadá do nepovoleného debetu, běžně používá objednané služby a řádně za ně platí, komunikuje s bankou atd.
S tou hypotékou je to pravda. Mně vždycky nabídnou po fixaci horší úrok, než novým klientům. A já vždycky hypotéku ukončím a jdu jinam. Už jsem si zvykl - není to tak složité.
Vždycky si vyberu zrovna tu banku, co má akci - vyřízení zdarma a úroky jsou vždycky nižší než mi nabídne stávající. Jenom odhad někdy je třeba zaplatit. Ale těch pár tisíc navíc se mi dlouhodobě vyplatí ...
Kdyby to tak dělali všichni, tak by se z toho ti hypotéční poradci potentili - mají s tím totiž docela hodně papírování.
Ty si myslíš, jak seš vychcanej, co? V první řadě sám a dobrovolně přinášíš těm hypotečním poradcům nový obchody. Až si tohle přečteš, tak věřím, že tě z toho trefí.
Naopak, jen víc takovýchto lidí. Protože banky to pak nutí sazby držet aspoň trochu na uzdě. Protože většina je tupé stádo, kteří neví/neumí/nechtějí, tak jí nic nenutí sazby přizpůsobovat.
A tak banka čeká, kdo se ozve (těch je pár) a těm třeba nabídne lepší podmínky; je to pro ní výhodnější, než je nabízet všem.
Stejná praxe je u retenčních nabídek telekomunikačních operátorů nebo kabelových TV.
To je všude... Kdysi jsme chodili se střeleckou partou pravidelně na pivo do jedné plzeňské hospody... Sešlo se nás vždy nějakých 8-12, pivo pravidelně 3 cm pod míru. Dva jsme se vždy ozvali, pivo nám bylo dotočeno. Po pár návštěvách už jsme byli personálu známí, dva jsme dostali pivo s dobrou mírou hned napoprvé a ostatní 3 cm pod míru ;-).
Když jde o peníze, musí city stranou. V to příspěvku na který jste poprvé reagoval, bylo napsáno že mu lepší úvěr nenabídli a jinde ano.
Proč bych tedy dobrovolně platil více, když nemusím?
Hm, to by mě zajímalo jak refinancuju hypo stavebkem, když zhruba od 700 kilo je výhodnější hypo baj voko. Jste schopen doložit svoje tvrzení fakty nebo jen mlátíte pantem?
Samozřejmě se z bankou dá vyjednávat o lepších úrocích, ale když vás podojí o poplatky za vedení účtu ( hypo ), pohyby na účtu, výpis a vedení běžného účtu, tak nevím proč bych měl s bankou jednat o lepší úrokové sazbě, když jinde mi ji dají hned a neúčtují si kdejaký zlodějský poplatek.
Kde píše, že o té hypotéce jedná s poradci? každý není tak neschopný jako nejspíš Vy, a nabídky bank si oběhne sám ;-)
Spíš vypadá, že na pokraji infarktu jste Vy :-D
Dovolím si jen krátký pohled z druhé strany: bankovní turistika při změně fixu vyhovuje i pracovníkům bank. Jsou totiž placeni za nové obchody a ne za udržení stávajících. Stejně tak banka se pak může chlubit, kolik poskytla nových hypoték a v jakém objemu. Nikde jsem zatím nečetl, že by se nějaká banka chlubila, kolik klientů splatilo hypotéku předčasně. A dokud bude většina bank navyšovat sazbu při změně fixu, je o nové obchody postaráno :) Navíc zatím si to většina klientů nechá líbit, tak proč ne...
Kdyz jsem si zakladal v roce 1999 ucet u eBanky, doufal jsem, ze zapocne krasny vztah na cely zivot. Pracoval jsem, prichozi platby mi neustale rostly a ja uspesne utracel, mel kontokorent, osobni uverovou linku a dokonce i spotrebitelsky uver. Vse poctive a vcas splaceno, proste bez problemu.
Kdyz jsem si tedy chtel v roce 2006 s prijmy kolem 45 000 Kc a vydaji kolem 12 000 cisteho vzit hypoteku na pouhych (a ted pozor!) 650 000 Kc, bylo mi receno, ze nejsem dostatecne bonitni!
Takto si totiz vazi banky svych klientu. Zdravim tedy Rajfku z CSOB, kde si me vazili dokonce tak, ze mi pujcili 250 000 i na rekonstrukci.
Hrozne me to mrzi, ze nikdo se neohlizi na historii, okolni situaci apod. Alespon, ze je tu vyber, predstavte si tu mit jen jednu banku.
Jsem skoro stejný případ ;-) Účet mám v eBance od roku 2002 a chodí mi na něj výplata. Před dvěma lety jsem chtěl půčit na rekonstrukci RD v mém osobním vlastnictví. Byl jsem vypoklonkován. Skončil jsem u ČSOB. Příští týden jdu zrušit účet. Sbohem RB.
Zpočátku jsem měl firemní konto a k tomu dva soukromé účty zdarma, slušné úroky, perfektní systém GSM+net (dodnes nemá konkurenci). Ale pak to začlo, zvýšení poplatku, nulové úroky bez upozornění. Ke konci jsem měl naspořené celkem slušné peníze, ležely tam dva roky. Ale když jsem chtěl hypotéku (50%) tak mne poslali někam... (do mBank...)