Nebyla to jenom nahraná provokace, která měla zaměstnavateli umožnit ukončení pracovního poměru bez odstupného?
Tedy nic ve zlém, ale pokud ve vaší firmě pokládá za běžné, že zaměstnanec zákazníkovi sprostě nadává, tak doufám, že s vámi nikdy nebudu mít nic společného :-(
Ten rozsudek jako takový je naprosto v pořádku, tohle prostě důvod k okamžité výpovědi je. Možný spor je pouze v tom, zda je popis události pravdivý, ale pak by rozsudek nebyl příliš přísný, nýbrž prostě nesprávný, což je něco jiného, než píšete. Osobně si nicméně myslím, že ta představa "konspirace", kdy se majitel firmy se zákazníkem předem domluvil na provokaci, moc pravděpodobná není.
Pochybuju. Jinak co se týče toho prvního, v normálním obchodním styku platí: zákazník odmítne z libovolného důvodu převzít, věc se vrátí do skladu a ať si to vyřeší obchodní oddělení. Hotovo, bez keců a bez vyhazovu. To, jestli zákazník něco požadoval po řidiči, nehraje roli, každý zaměstnanec by měl předpokládat, že nikdo mimo tu firmu neví, co všechno smí dělat (třeba je u jiné firmy běžné, že kola doručuje technik), a tak jej případně odkázat na kompetentní osobu.
Tohle je pěkná růžovoučká teorie, ale praxe může vypadat úplně jinak. Sice se píše, že řidič byl zaměstnancem výrobce, ale kdo z nás ví, jak to u nich funguje? Asi v úplně přátelském duchu nejspíš ne, když nemilosrdně letěl.
O České poště se často říká, že jejich řidiči nedoručují zásilky. Internet je plný plný nářku v diskusích, jak příjemce tvrdil, že byl doma a místo toho jen našel druhý den ve schránce lísteček adresát nezastižen. Jednou byla i tato historka okořeněná záznamem z kamery, kde je patrné, že dodávka před domem zastaví, vypne motor a po chvíli zase nastartuje a odjede. I to startování GPS v autech logují a víc ČP neověří. Podle jejich záznamů tam řidič byl, vypnul auto a zdržel se na dobu potřebnou k doručení zásilky.
Naopak řidič DPD se mohl zbláznit a jezdil do firmy i opakovaně, když nás tam nezastihl. Když jsem se na toto téma jednou z řidičem bavil, tak mi řekl, že když to zboží přiveze zpět jako nedoručené, tak mu za to krátí peníze bez ohled na to, jestli jsme tam (ne)byli a on to doručit (ne)mohl.
Kdo ví, že to v dané firmě nefunguje stejně a kdyby kola přivezl zpět na firmu, tak akorát dostane vynadáno a strhnuté prémie? Sice by se to stát nemělo, ale v dané situaci si umím představit, že mu ujedou nervy a on někomu vynadá.
Tak panu rediteli nejaky ridic vulgarne nadaval? A procpak si to nevyridil mily pan reditel s onim ridicem primo on sam? Mohl mu dat par facek hned na miste a nebo s tim bezet k soudu. Ale on si zrejme radsi postezoval u ridicova zamestnavatele. To je take moznost, ale ja si o ni muzu myslet co chci. ;-)
Typicky slizky pristup neschopneho kindermanagera: "Mami, Pepik mi nadava!" :-D
To je váš názor. Já si zase myslím, že 1. rozbíjí někomu hubu jen to největší..., 2. běžet s každou blbostí za soudem chodí jen naprostý...
Naopak stěžovat si zaměstnavateli na jeho zaměstance je ten nejsprávnější způsob, jak řešit nespokojenost. A přiznám se, že sám jsem v minulosti nikdy zaměstance nenahlásil a lituji toho. Vždy si říkám, že příště si na něho stěžovat budu. Nepředpokládám přitom, že jedna stížnost povede k vyhazovu. Spíše si říkám, že kdyby to tak udělal každý, tak se stížnosti mohou nasčítat a zaměstnavatel bude hned vědět, který zaměstanec stojí za...
Vy si klidně dál rozbíjejte huby (doufám, že vás nikdy nikde nepotkám), doufám, že vás brzo zavřou, já takové spoluobčany naprosto nesnáším!
Mimoto by mě zajímalo, zda soud prokazoval, zda byl řidič na takovou situace proškolen a zda zaměstnavatel měl adekvátní personální zabezpečení pro řešení obdobných situací. O obojím pochybuji, protože zaměstnance neškolíme a kdyby ono personální zabezpečení existovalo, pochybuji, že by pán označený za bukvici řešil svůj problém s p. řidičem.