A podle toho to taky vypadá. Autor potřebuje prachy na splátku rizikového pojištění?
Tak např. k úvěrům jen úvěrové bankopojištění. Třeba u Komerčky stojí ten 1,2 mil pro 32letého tak 360 Kč měsíčně, přičemž obsahuje smrt, invaliditu 3. st. a pracovní neschopnost. Bankopojištění ale nekryje trvalé následky úrazů.
Dále autor netuší (nevadí, hlavně když o pojištění píše s nadšením), že u současných investiček lze výrazně redukovat tu tzv. spořicí složku nebo že existuje Allianz Pro život čili investičko bez sebemenší povinné rezervotvorné části, tedy rizikovka zprovizněná stejně jako pojištění s tím rádoby spořením.
V článku není zmíněno, že u úvěru není třeba držet pojistnou částku konstantní po celou dobu splácení. Zdá se to zřejmé na první pohled, jenže mnoha lidem to jasné není. Taky není v článku upozorněno na skutečnost, že někteří agenti sjednávají (s cenových důvodů nebo z neznalosti) klesající pojistné částky i v případech, kdy je jednoznačnou volbou pojistná částka konstantní. V článku chybí doporučení správných pojistných dob. Neznalý (nebo bůhví proč to sjedná) agent klidně sjedná pojištění smrti na vyšší částku i na dobu, kdy už nebude potřeba. A lidi za to zbytečně platí.
Tak co se týký trvalých následků - ty se dají přeci dopojistit v úrazovém pojištění a není potřeba je dávat do rizikového životního pojištění.....rizikovka je opravdu dobrá k úvěru či zajištění smrti s konstantní částkou, ale co se týká dalšího pojištění, raději bych kombinovala.....Navíc - v rizikové smlouvě není povinnost platit něco navíc, lze platit třeba i 43 Kč, pokud Vám to kalkulačka takto spočítá!
Víte proč jsou ceny ŽP tak vysoké? Protože není konkurence. A proč není konkurence? Protože člověk nemá šanci si SÁM spočítat pojistné někde na webu. A proč?
Teď každý správný pojišťovák odpoví "protože je to mooooc složitý a individuální". KECY! A havarijko není složitý a individuální?
Zajímavý je, že ten pojišťovák má většinou v PC program co mu to spočte i po telefonu. Stačí pár údajů (a většinou méně než u toho havarijka) a spočte to.
Tak proč by to nemohli mít na webu? Aha, přišli by o práci všichni ti s prominutím šmejdi "poradci" co prodávají nesmysly. Lidi by si totiž začali vybírat sami a cena by šla dolů a provize by zmizely..
Já bych rizikový pojištění bral, ale pořídím si ho až budou mít největší pojišťovny online výpočet se sjednáním smlouvy.
Pane Chrzi, možná by lepším levelem "oddemonizování" bylo to, že by se weby podobné tomuto více věnovaly odstraňování katastofální finanční negramotnosti...A propos - kde vězí problém v tom, poptat se stejným zadáním několik pojišťoven ? Určitě se při řešení nabídek zájemce dozví mnohem víc informací z různých úhlů pohledu, než když by měl k dispozici jen nějakou bezpohlavní kalkulačku. je to o lenosti lidí, zvednout zadek od PC ?
Jenže takové srovnání bude mít prd význam stejně jako občas uváděné "vzorové" příklady ŽP na webech pojišťoven.
Parametry pojištění jsou totiž dvojí:
a) Pevně dané - pohlaví, věk, adresa - ty musím uvést jak jsou
b) volitelné - co chci pojistit, na jaké částky, připojištění toho a toho, slevy za platbu, za online apod
A především kvůli tomu bodu B chci mít online výpočet abych mohl třeba desekrát nebo 20x provést výpočet a "vyladit" si ho. Abych viděl o kolik se mi to zvýší když přidám pojištění úrazu, kolik přidá dávka v nemoci atd.. A tohle si chci klikat sám v klidu a ne se doprošovat nějakého pojišťováka..
...takový poždavek mi bohužel připadá trochu z říše iluzí, to je jako kdybyste chtěl třebas od stavební firmy její kompletní software na kalkulace staveb a sám si kdekoli klikal...také s vámi proberou eventuality, které ovlivňují nabídky, spočtou vám několik málo variant a pak si je srovnáte s konkurenčními...
No jo, tak pokud se nechcete " doprošovat " - a to i přesto, že pojišťovák či poradce Vám rád spočítá Vaši ideální pojistku, tak to máte asi smůlu...protože online kalkulačky asi nebudou v nejbližší době a Vy se přeci nebudete doprošovat....mohlo by to být pod Vaší úroveň.....pokud víte, co chcete a co by Vaše pojištění mělo obsahovat, tak je to otázka jen domluvy.....
Tak jo. Objednám si salónek, pozvu tam všechny* pojišťováky najednou, abych se nezdržoval vysvětlováním požadavku několikrát dokola, a nechám si to od nich spočítat.
* Na jednu stranu jeden pojišťovák může dělat více pojišťoven, jenže to je další věc, co se předem nedozvím, koho všeho dělá. Tak všechny.
Proč to dělat jednoduše, levně a rychle, když to jde draze (pro ně i pro mě), složitě, a pomalu?
**
Složité to je, protože do toho skoro všichni začaly motat procenta z posledního roku zisku společnosti nad úrovní inflace.
Zjistit již jen zisk pojišťovny, ve správném odvětví, je úkol prakticky nadlidský. Hodnota procenta, zhodnocení nad inflaci, se navíc vyhašuje. Pro staré smlouvy platila hodnota při uzavření, ale myslím že u nových se již mění průběžně. Nevím to ale jiste, tyto produkty již pro zajištění nepoužívám.
Jinak, výpočtový vzorec je opravdu složitý, ale nemá cenu se tím vůbec zabývat, protože jjak jsem již psal zhodnocení je jen a jen reklamní krok. Od výkyvů inflace, před asi deseti lety, kvůli němuž toto opatření bylo myslím i zavedeno, je zhodnocení naprosto zanedbatelné. Pojišťovny si hlídají malé zisky.
Já nechal, v minulosti, starou smlouvu doběhnout, nebylo pro mne vhodné ji rušit, a pro jistotu jsem požádal pojišťovnu o vysvětlení závěrečného vyúčtování právě s poukazem na to, že vyplacená suma je závislá na... a odkázal se na obchodní podmínky. A pak jim už jen věřil, že poslední roky požadovaného zisku nedosáhli ani jednou.
Další smlouvu jsem s nimi neměl v úmyslu podepsat a právě díky nespokojenosti s tímto produktem nestojím ani o jejich další produkty. Takový dopad si většina pojišťoven vůbec neuvědomuje.
Ostatní pojišťovny na trhu mají své produkty konstruovány velmi podobně, některé naprosto shodně.
**
Další problematickou věcí je, že většinu lidí při podpisu smlouvy nachytají (nachytali v minulosti) na automatické zvyšování pojistné částky, právě o inflaci. Nebo jsou podmínky produktu ošetřeny tak blbě, že se musíte neustále o tento produkt aktivně zajímat a přijímat rozhodnutí přijmout/zamítnout novou pojistnou částku.
Nepochopil jste! Složitost pro klienta znamená, kolik musí KLIENT zadat o sobě parametrů aby mu vypadl výsledek. Že někde uvnitř výpočtu je milion interních konstant s parametrů je naprosto FUK! Takže opět jen výmluvy. Není sebemenší problém, aby pojišťovny vystravily na web výpočet ŽP.
Dle mé zkušenosti je parametrů na ŽP opravdu dokonce méně než třeba na havarijní pojištění!
Nechal jsem si už kolikrát spočítat ŽP a NIKDY se mě nikdo neptal na nějaké nemoci nebo dokonce potvrzení. Maximálně se to spláchne nějakým prohlášením že netrpím nějakou chorobou, případně to potvrzení chtějí až při podpisu úplně stejně jako u havarijka prohlídku.
Rozdíl tam prostě NENÍ!
Prohlášením se to spláchne v případě, že se pojišťuješ na nějakou směšnou částku. Pokud už jde o nějakou slušnější částku, musíš mít glejt od doktora, v případě velmi slušných částek podrobnou anamnézu od smluvního doktora pojištovny. A pak třeba místo smlouvy dostaneš papír od pojišťovny, že vzhledem k anamnéze s tebou žádnou pojistku neuzavřou, v lepším případě ti zvednou pojistné, které "spočítal" pojišťovák.
BTW chytráků, kteří si myslí, že vše spláchnou podpisem nějakého prohlášení, kde všude uvedou "ne", je poměrně dost. V případě pojistné události se dost diví (případně jejich pozůstalí), když místo pojistného plnění dostanou od pojišťovny dopis, že vzhledem k uvedení nepravdivých skutečností v prohlášení pojišťovna odstupuje od smlouvy od počátku a vrací zaplacené pojistné (po odečtení administrativních nákladů).
Ani papír od lékaře Vám nepomůže. Mám zkušenost s AVIVA, a ta prohlásila, když mělo dojít k placení následkem událostí – přes x papírů od lékařů – že jsem zdravotní stav zatajil.
http://ponkrac.net/zivotni-pojistovna-aviva-namisto-pomoci-vas-obereme
Takže ani tvrdá lékařská data, nikoli pouhé prohlášení, nejsou žádnou jistotou.
Opravdu "pěkná" zkušenost :-(. Bohužel to jen dokazuje, že pojišťovat se u malých laciných pojišťoven se nevyplácí... Proto taky ze srdce přeji chytrákům, pojištěným u superlaciných pojišťoven bez kanceláří a bez papírů (které se se tím ještě chlubí v reklamách), aby je trefil někdo, kdo má POV u ještě lacinější pojišťovny ;-).
Ten laciný ústav je největší pojišťovnou v UK a pojišťuje i královskou rodinu :) to jen k tomu, že když člověk něco prohlašuje, měl by si o tom i přečíst.
A k tomu příspěvku výše, nejsem si jistý, jestli není pravda někde jinde. Pokud jste byl nemocný před uzavřením a neinformoval jste, jedná se o Vaši chybu. Stejně tak, pokud jste si nepřečetl výluky, každý by měl číst, co podepisuje. Ovšem v případě, že jste v době uzavření nemocný nebyl a máte nárok na plnění, obraťte se právní pomoc a chtějte své peníze, pokud jste v právu, měly by Vám být vyplaceny. Případ tedy má podle mě řešení.
Co se týče toho, že bylo vyplaceno méně než bylo vloženo, taková je konstrukce produktu, o tom, jak funguje, zde na webu vyšlo nespočetně článků.
Tak to jste trošku na omylu....protože při sepisu každého ŽP či úrazového pojištění je součástí zdravotní dotazník, který poradce s klientem musí!!! vyplnit dle pravdivých odpovědí...pak by se taky nakrásně mohlo stát, že když dojde na věc plnění, tak plněno nebude, protože odpovědi v dotazníku jsou uvedeny lživé!!!! Pak ovšem lidi nadávají, jaky jsou pojišťovny sv...ě a že okrádají klienty...ale přiznat, že jsem odpověděl a lhal ..... to néééé!!!!
Jenze ony mohou byt v dotazniku uvedeny pravdive. Problemy jsou u tech dotazniku v zasade dva.
1) Clovek a ani poradce nema nejmensi tuseni co vsechno ma byt do dotazniku vypsano. (Co takove loupani v koleni? A nebo ze ste pred patnacti lety mel hexenschus? A nebo ze mivate jednou do roka rymu, je to zavazne? Patri to do kolonky jina onemocneni? Nebo krvaceni z nosu pri rymach? Strije bez tehotenstvi.)
2) I kdyz do dotazniku vyplnite vsechny tak jak pojistovna vyzaduje a ani vy a ani poradce, netusi ze to co ste vyplnil, vlastne znamena, ze se vylucujete z nekterych pojistnych pleni, pojistovna Vas pojisti.
Pokud se totiz ukaze ze mate nejakou chorobu jiz pred uzavrenim pojisteni, nehlede na to jestli ste to vedel, nebo ne tak na ni se pojisteni nevztahuje. To ze ste informoci lzive informoval, neznamena ze to byl Vas zamer, nebo opomenuti nejakych Vam znamym informaci. To totiz muze znamenat i to ze ste proste o necem nemel ani paru. Nemel ste paru, ze to ze vam praska cevka v nose pri rymach a vy krvacite ma souvislost s menecennosti vaziva a tutiz ze jste nachylnejsi k cevnim chorobam. A tak kdyz vas picne mrtvice nedostanete ani korunu, protoze se jedna o stav zapricineny necim co jiz bylo pred podpipsem smlouvy. To sema plati i o problemech se zadama atd.
Je potreba si uvedomit, ze priznaky (napr. nektere jaterni testy atd.) sice doktorovi v dobe vysetreni nic nereknou, ale kdyz to s vami sekne a on se podiva do papiru tak uz lehce prohlasi "No jo, vzdyt to bylo jasny uz pred patnacti rokama z tehhle testu." Po bitve kazdy general a to plati jak v lekatrstvi tak v pojistovnictvi.
Částečně jste si odpověděl, složité by to být až tak nemuselo, ale jde o to, že pojišťovny prostě nejí chuť to sdělovat.. a teď co proti tomu udělat? Ukecat je aby zveřejňovaly kalkulačky asi člověk nedokáže, tak hold zbývá si to všechno oběhnout a porovnat v klidu doma na papíře.
A s tím pořízením až se pojišťovny uráčí bych nečekal, věnovat tomu trochu energie nemusí být od věci.
Proč ne, poradci Vám poradí a doporučí, většinou několik variant od různých pojišťoven, ale když to zvládnete sám a v tomto oboru se vyznáte :-). Tak jak říkám, proč ne? Můžete si přeci zajít na pobočku pojišťovny a pojistku uzavřít sám. Jen Vám tam nikdo nebude radit, co a na jakou výši si máte nastavit :-D. Nejsou tam od toho :-D a taky Vás to asi vyjde poněkud dráž :-)-