nejvetsi blbost jsou klubove karty, napr. v supermarketech. Sloučení ID konkrétní osoby s podrobným popisem nákupního chování je zlatý důl marketingu. Viz priklad:
Pokud se nekdo chce nechat profilovat, analyzovat a nakonec i manipulovat cilenou reklamou (slevovami kupony na miru), pro nej jsou tyhle slevy idealni.
Jak nevidí?
Obchodník na datech z pokladny vidí, že zboží xxxxxxxx, koupené dne yyyyyyy v zzzzz hodin, bylo placené kartou č. oooooooooo.
A nic mu nebrání si dát dohromady všechny nákupy placené kartou č. oooooooo.
To si asi pleteš obchodníka s bankou. banka nevidí jmenovitý seznam zboží spárovaný k platbě a kartě, obchodník ano.
Konkrétní člověk netřeba, stačí konkrétní platební karta. Potom lze vytvořit seznam ve které dny tam konkrétní platební karta chodí a co nakupuje. Z toho potom lze sestavit seznam zboží, který dát do "akce" tak, aby to potěšilo co nejvíce zákazníků, ale přitom aby zákazníci odnesli co nejméně akčního zboží. Nebo k čemu je dobré znát ještě jméno?
Dneska clovek vsude podepisuje, ze si firmy mohou s jeho osobnima udajema kseftovat, takze co kdyz si banky a velci prodejci proste ty data vzajemne preprodavaji?
Ja sice moc nechapu, jak dokazou ekonomicky vyuzit udaje o tom, co a kdy jsem nakoupil, ale z principu mi vadi, kdyz nekdo jedna proti me, takze se jim to samozrejme budu snazit co nejvice znesnadnovat, protoze nemam rad, kdyz mi nekdo kali na hlavu.
Možná se pletu, ale měl jsem za to, že při platbě kartou banka sice může vědět kde nakupuju, ale neví co. Obchodník zase neví kdo nakupuje, vidí jen číslo karty. Jestli to je jinak, někdo mě prosím opravte.
Ještě by bylo zajímavé vědět, jestli obchodník umí propojit číslo platební karty se jménem při použití klubové karty. Při následujícím nákupu by stejně věděl kdo to je, i kdybych klubovku nepoužil.
1. Je to tak
2. Jistěže ano. Účtenka obsahuje a) seznam zboží b) číslo klientské karty, ke kterému zná obchodník jméno, adresu, telefon, a dle dotazníku často i více c) číslo karty.
No a nebývá zvykem, aby člověk platil cizí kartou.
Souhlas se zpracováním osobních údajů je součástí podmínek pro vydání karty.
Jémináčku!
Prozradím ti VELKÉ TAJEMSTVÍ: To T, v EET, znamená Tržeb. Tedy peněz. Ne šroubků, neboli zboží.
Takže v podstatě je to pravda. Ale Babiš se neozví o kupujícím, ale prodávajícím. A Babiš se nedozví o šroubcích, ale penězích. A ty peníze nemá nijak asociované s jakýmkoli konkrétním zbožím.
Naopak asociace zboží-platebních karet-hotovosti-klubových karet-adresy-telefonu-e-mailu-věku-počtu dětí-zdravotního stavu, tak to je věc a iniciativa výhradně soukromých firem. A bylo, a stále je, to dávno před Babišem a jeho EET.
Pokud člověk neplatí hotově, získává obchodník pouze anonymní číslo karty a nákupní seznam. Může si tedy dělat nějakou anonymizovanou nákupní statistiku, ale s cíleným marketingem má prostě smůlu. A i když klient používá jen jednu kartu pořád dokola, stejně se minimálně jednou za 3 roky číslo karty změní kvůli expiraci.