"Byť je pořízení nového vozu vzhledem k rychlému snižování hodnoty v čase jedna z nejhorších možných investic"
No hlavne si treba uvedomiť, že auto do rodiny investíciou vôbec nie je (ani nemôže byť), ale je spotrebným tovarom, rovnako ako trebárs práčka alebo umývačka riadu. Nejaká rýchla strata hodnoty je hlúposť. Rýchlo klesá jeho predajná cena, ale nie jeho hodnota pre rodinu. Aj keby jeho predajná cena klesla o 50% hneď minútu po kúpe, tak je to úplne jedno, lebo rodina ho nebude predávať skôr ako o takých 5, a pravdepodobne až o 10 alebo aj 20 rokov.
Ono to s tím poklesem ceny auta v prvních letech není až tak žhavé. Teď jsem se o to třeba zajímal a pro auto, které nové stojí kolem 300 tisíc, je pokles ceny za 3 roky asi 60 000 Kč. Ceny tříletých aut stejné kategorie se pohybují kolem 240 tis. To pro mě není žádná zajímavá sleva a stále bych volil nové. Člověk je první majitel, ví o autě všechno a má jistotu, že je auto v pořádku - myslím věci jako stočený tachometr, auto, které bylo zaplavené, zatajená bouračka atd.
A kdybych si koupil nové auto, tak za méně než 8 let ho určitě neprodám.
To nevím kdo by to koupil, sleva 60 tis za 3 roky. To je možná zbožný přání majitelů to za tu cenu prodat, ale bude jim to někde 2 roky hnít a pak cenu snížej.
Ale možná je to tím že před 3 lety auta stála mnohem víc, možná nestálo 300, ale 400 a nevšimli ci že cena nových za tu dobu klesla.
Já koupil kraksnu rok a 4 měsíce starou se slevou 100 tis.
Ano, taky to vidím tak, že majitelé to počítají z ceny auta před 3 lety, čili ceny, za jakou to oni kupovali. Kdosi mi říkal takové pravidlo, že za každých pět let klesne hodnota auta přibližně o půlku.
Na druhé straně znám člověka co koupil předváděcí auto s najetými 3600 km se slevou 110 tisíc. To se vyplatí.
Souhlas.
Když kupuji auto tak se musím rozmyslet jestli jsem ochoten směnit 30-60 tis. Kč/ročně (s parkováním ještě více) za pohodlí a ušetřený čas které mi auto nabídne jako protihodnotu.
Komu ročně alespoň 40 tis. kč nepřebývá, neměl by o vlastním autu ani snít. Já kvůli takovým lidem potom sám nemohu auto koupit, protože ho nemám kde parkovat, ulice jsou plné aut které jezdí jen o víkendech a ještě v létě...
Celkem by mne zajímal váš názor, kolik byste byli ochotni zaplatit za umožnění parkování před cizím domem, jen tak na ulici.
Potom také to, zda má majitel tohoto domu vůbec právo přenechat někomu toto místo za odměnu. Dnes mu tam, po jakési dohodě (rozumějte tomu tak, že majitel nemovitosti se nikdy neohradil) parkuje auto člověka bydlícího v jiné ulici, která je již také přeplněná.
Jak si takové právo vymoci, po zaplacení majiteli přilehlé nemovitosti, bez fyzického napadení současného parkujícího, či jeho auta.
Díky za zkušenosti.
Je to možné, že to právo nemá. Opravdu nevím.
Fakt je, že tam kde žiji cizímu před domem, když s tím nesouhlasí, nezaparkujete.
Zatím jsem však neslyšel, že by někdo přenechal někomu parkovací místo za úplatu. Většinou se lidé prostě domluví. Když si někdo později koupí auto, ten kdo mu tam parkuje mu ho uvolní.
Míst je ale zoufale málo (udělali nám chodníky a místa tím pádem ubylo). Říkal jsem si, že peníze by mi mohli otevřít nové možnosti.
O případu, že někdo by někomu po letech řekl ty tady neparkuj (už ses tu naparkoval dost let), chce tu parkovat jiný soused, jsem také neslyšel...
Ztráta hodnoty (ceny) je realita. Subjektivní užitná hodnota může být po relativně dlouhou dobu stejná a pak začne pozvolna klesat a teprve, když např. auto začne být výrazně poruchové nebo si pořídím čtyřčata, klesne výrazně. Z toho ale vyplývá, pokud má pro Vás starší auto stejnou hodnotu jako nové, proč kupovat nové ane nějaké pár let ojeté, když poměr cena/užitná hodnota je úplně někde jinde?
Já jsem vytřídal doposud už 4 jetá auta ve stáří 2,5 - 5 let za ceny mezi 15-45% z původních cen s tím, že jejich užitná hodnota za plnou cenu by pro mne byla stejná jako u těchto starších, tzn. byla pro mne zbytečně drahá.