Dvakrát jsem PRE omylem nezaplatil. Jednou to podle mě byla chyba mojí banky, podruhé jsem nečekal, že budou zálohu a doplatek (nikdy předtím jsem nedoplácel) tahat přes 2 inkasa, měl jsem povolené jen jedno. Vyřešila to se mnou milá paní na telefonu, žádná pokuta, nic. Vzhledem k tomu, co jsem viděl v médiích o ČEZu, tak tam by mi to asi takhle neprošlo. Třeba by mě nějaký Igor s Ivanem zvali na vysvětlovací schůzku v jednu v noci do Liberce. Nebo bych teď nedostal hypotéku, protože bych byl dodnes v nějakém seznamu dlužníků... Se zákaznickým servisem si člověk občas užije, většinou ani nejde o zlý úmysl, jen o neschopnost, někdy totální neschopnost. (Třeba když jsme se se ženou brali a ona zároveň měnila bydliště, tak vyřídit to s povinným ručením u Generali byl opravdu zážitek - asi tři schůzky a snad 15 volání, pro Prahu nám chtěli nechat tarif venkov, trvalé bydliště změnili asi napopáté atd...)
Problém tě čeká: k datu přechodu udělá původní dodavatel závěrečnou fakturu odhadem. Odhad bude na výrazně vyšší spotřebu, nežli by odpovídalo poměrné hodnotě za období, i než odpovídá měřidlu. Aby na poslední chvíli prodali o trochu více ze vyšší cenu a zároveň, aby než dojde k doúčtování s novým dodavatelem, hotovost drželi a mohli zdarma používat.
Takže reklamace. Stačí jeden e-mail. Nejde o žádné závratné peníze, ale o princip. Aby si nezvykali.
Spolehlivě vyzkoušeno u RWE, PP i PRE.
JÁ??? si to mám běžet vyříkat do zmíněných firem? Když jsi blbej a netušíš, jaká jsou tvoje práva, tak trp:
(8) Při změně dodavatele elektřiny, provozovatele distribuční soustavy,
subjektu zúčtování, výrobce elektřiny nebo zákazníka, při změně tarifu
a při změně provedené na měřicím zařízení musí být vždy provedeno
zpracování údajů z měření elektřiny.
Vyhl. č. 82/2011 Sb., v předchozí bylo to samé. A fakt se mně nezdá, že by si rovnou 3 firmy říkaly o flastr od SEI.
Znova a po lopatě:
Zpracování = závěrečné vyúčtování = faktura. To ukládá zákon. To provedli.
Měření elektřiny = spotřeba (v tomto případě). Zákon nestanoví jak. Logicky, protože to lze dělat mnoha způsoby. Například: 1. Odečtem elektroměru na místě 1.a distrubutorem 1.b samoodečet zákazníkem. 2. Dálkovým odečtem. 2.a bezdrátovým 2.b kabelem 3. Odhadem.
Jelikož zákon nestanovuje způsob měření, stanovují ho VOP distributora. A tam se dočteš, že je možno udělat odečet i odhadem.
No, to je vlastně logické, že čím větší blb, tím více se cítí takový blb, jako ty, nepochopený.
Ty seš fakt nevzdělatelnej... Zkus si tu vyhlášku najít, když už jsem ti napsal její číslo, a přečíst si, kdy se může použít odhad spotřeby a kdy MĚŘENÍ. A "měření", je jak známo, založeno na použití nějakého měřidla, v tomto případě elektroměru. Takže opravdu, ale opravdu není při ukončení spotřeby možné použít odhad, ale to ten elektroměr se musí prostě a jednoduše odečíst.
BTW jak by se ti líbilo zaplatit po předchozím nájemníkovi nějakých 500 kWh, protože mu závěrečnou spotřebu změřili (podle tebe) odhadem? Jo, a ještě si naštuduj rozdíl mezi zákonem a vyhláškou, na právech v Plzni jste to patrně nebrali. HOWGH.
Co na to říci? Aby jsi se zachoval podle vlastní rady. To budeš překvapený.
Navíc zde zavádíš další zmatek dalším nepochopením: nejde o ukončení odběru, v tvé "terminologii" - "spotřeby". Odběr zde nadále probíhá.
To, s čím ty si to pleteš by bylo odmontování elektroměru - což může provádět je distributor. A ten by o tom sepsal protokol, kde by pochopitelně stav elektoměru při ukončení zapsal.
K tomu druhému: při předání odběrného místa je sepisován protokol, kde je stav elektroměru uveden. A je věcí obou stran, tedy předávajícího i přebírajícího, aby se na ten elektroměr podívali a zkontrolovali i plomby. Těhle dvou, ne distributora. Ten má papír, kde závazky přebírá přebírající.
V případě, o kterém se bavíme, zůstává ale zákazník stejný. Tedy, tedy tohle je úúúúplně jiný případ. A ne stejný, jak se mylně domníváš.
Ty seš fakt idiot. Nebo neumíš číst. takže znovu je to hned za "(8)":
(8) Při změně dodavatele elektřiny, provozovatele distribuční soustavy,
subjektu zúčtování, výrobce elektřiny nebo zákazníka, při změně tarifu
a při změně provedené na měřicím zařízení musí být vždy provedeno
zpracování údajů z měření elektřiny.
Ahoj, no pokud mohu něco doporučit, určitě bych se zmínila o http://www.elektrina.cz/ Jednoznačně nejlepší kalkulačka na elektřinu u nás, velice ráda jí používám. Vřele doporučuji.
Když jsem před rokem přecházel s plynem od RWE k ČEZu, byla teoretická úspora 10%. Před 3 měsící přecházela přítelkyně - 7,5%. A teď koukám na kalkulačku ČEZu a úspora je ohromujících 5%... Nejdéle do roka na tom budu stejně jako u RWE, či spíše ještě hůř. A nedělám si iluze, že by se společnosti tahající se teď o odběratele elektřiny chovaly jinak.
Pravděpodobně ne. Protože ČEZ má dvouletý závazek podmíněný o 5% nižší cenou, nežli místní dominantní dodavatel. Takže bych čekal, že těch 5% asi ještě nejméně rok udrží. I když samozřejmě, jisté to není.
To, že udělají reklamní kampaň v době většího rozdílu, a poté klesnou na těch minimálních 5%, to se dalo čekat. Vlastně by mě překvapilo cokoli jiného.
Přechod k jinému dodavateli neznamená permanentní zisk. Je třeba stále sledovat cenový vývoj a věnovat se této turistice. Je to spíše koníček, protože běžná domácnost v bytě může ušetřit za rok řádově stokoruny. Navíc musíte bedlivě prostudovat obchodní podmínky a smlouvu. Já jsem přešel letos k RPG Energy víceméně ze vzdoru k obchodní politice E.ON. Je třeba podporovat konkurenci a zejména tu slušnou. Jestli ušetřím pětistovku to ani moc neřeším. Pro větší odběratele to ale smysl má.
Ať počítám, jak počítám, tak u PRE mi to vychází pořád nejlevněji; jasně, článek zmiňuje, že nebere v potaz produkty se zafixovanou cenou, ale to je právě kámen úrazu těchto univerzálních bombastických porovnání, kdy se porovnává cena ke dni "D" a nikoliv celkové náklady na elektřinu od konkrétního dodavatele v nějakém časovém období - třeba dvou tří let.
Já bych ty zafixované ceny vyhodnocoval a srovnával až na konci závazku, za celé období. Už teď víme, že na začátku to byl prodělek, teď je to možná výdělek. Co bude za rok nevíme.
Nesrovnávejmě podle aktuální ceny někde uprostřed závazku. Ostatně PRE není jediná firma, která nabízela fixaci.
Dobrý den, vzal jsem náš vzorový příklad (2200 kWh; D02d) a aplikoval ho na tarify PRE se zafixovanou cenou. Vychází mi z toho, že o cenovém kouzlení u PRE by se dal udělat samostatný článek:
(vždy je za sebou název tarifu; celková cena za silovou elektřinu 2011; pořadí v 19tarifovém žebříčku pro distribuční oblast ČEZ, PRE, E.ON)
Komfort+ Garant2011; 5221,92 Kč; 19. 19. 19.
Komfort+ Neo 2letá fixace; 4833,2 Kč; 19. 19. 19.
Komfort+ Neo 3letá fixace; 4923,5 Kč; 19. 19. 19.
Komfort Fix 2letá fixace; 4582,4 Kč; 17. 16. 18.
Komfort Fix 3letá fixace; 4388,4 Kč; 16. 12. 15.
Vyplývá z toho tedy, že ten, kdo má sazbu D02d (nebo D01d) a fixoval cenu na konci minulého roku, zatím výrazně prodělává.
Samozřejmě situace se může změnit v příštím roce, kdy má cena elektřiny podle předpokladů růst. Rozhodně bych ale doporučoval podívat se i po konkurenčních zafixovaných nabídkách.
Ty naprosto nejhorší. To bych teda nedoporučil zkoušet. Stačí si porovnat jejich reklamu s tím jak je to formulována v jejich podmínkách a ceníku.
V praxi chyba v každém dokladu, nebyli schopní správně stanovit zálohy, inkasovat z účtu, vyřizovat do 30 dnů reklamace, okrádali na vyúčtování... Všechno, co si vzpomenete.
To je zajímavé, regulační úřad by neměl nikoho znevýhodňovat. Můžete vyzkoušet kalkulačku na http://www.snizujeme.cz/ceny-elektriny tam jsou všichni dodavatelé.
Kompletní kalkulačka pro elektřinu i plyn je i na www.srovnejenergie.cz nebo www.enfocus.cz. Dají se tam najít i názory zákazkníků na společnosti jako Bohemi Energy...