Hlavní navigace

Názory k článku Vosála: 100% bezpečnost na internetu asi neexistuje

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 7. 7. 2016 12:31

    kl (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    ČSOB je nejamatérštější banka, jakou jsem zažil. Byl jsem zvolen do výboru SVJ a byli jsme měnit dispozice k účtu. Seděli jsme tam dvě hodiny kvůli něčemu tak triviálnímu, jako změna dispozic. Pak jsem ještě musel přijít pro nějaký flash disk, kde je nahraný certifikát. Pro právnické osoby prý nejde pouze autorizace SMS. Než mi tu flešku vydali, čekal jsem další 3/4 hodiny. Přihlášení do jejich internetbankingu, než jsem všechno nastavil u sebe v PC, trvalo skoro hodinu.

    Ale jedno pozitivum to má - ostatní členové výboru byli z toho procesu stejně naštvaní jako já a podařilo se mi je přesvědčit otevřít účet u Fia, které sám používám už skoro 10 let a nikdy žádné problémy s přihlašováním nebyli. Navíc Fio umí API, kolega připravuje pro nás miniaplikaci, abychom tahali z internetbankingu platby a párovali s vlastníky, budeme tak moc online sledovat, kdo z vlastníků dluží.

    Bohužel máme u ČSOB úvěr a účet u nich nejde zrušit, ale všechny příchozí a odchozí platby jsme převedli na Fio.

  • 10. 7. 2016 8:46

    pedro (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz

    ČSOB je jen neznalá a neříkali Vám pravdu. Asi před rokem jsem měl dispoziční právo k účtu právnické osoby u ČSOB. Vystavili mi _kvalifikovaný_ certifikát na čipové kartě a ať to používám na internetové bankovnictví. To jsem odmítl, protože považuji za hazard mít kvalifikovaný certifikát na kartě, o které nic nevím a od které si mně neznámá aplikace ve Windows nechává cosi podepisovat zaručeným podpisem, ale to je vedlejší. Absolvoval jsem několik telefonátů, měl jsem štěstí, že na technické podpoře jsem dostal k telefonu inteligentní a znalou dámu, která situaci pochopila a poradila i zaměstnancům banky, jakým interním postupem lze u právnické osoby "ověřovat" platby pomocí SMS.
    Tedy jde to, ale běžní zaměstnanci o tom nevědí.

  • 10. 7. 2016 22:48

    Míra (neregistrovaný) 37.188.132.---

    Nic není černobílé. Řeči o tom jak velké banky typu ČSOB jsou špatné a malé typu fio jsou dokonalost sama jsou skoro stejným evergreenem jako na jiných webech pomlouvání Windows a vychvalování Linuxu.

    Skutečnost je obvykle jinde. V každé bance je možné narazit na zkušeného zaměstnance nebo na blbce. Nijak to nesouvisí s velikostí banky.

    Sám mám dvě konkrétní zkušenosti s oběma výše uvedenými bankami. Obě při implementaci komunikace s bankou v systému klienta.

    V prvním případě šlo o implementaci platby kartou přes platební bránu. K dispozici je kompletní technická dokumentace. Při dotazu v bance sice na kontaktní lince nebyli schopni technický dotaz zodpovědět ale byl přeposlán a odpověď dorazila ještě ten samý den.

    U Fia nebyli schopni dodat technický popis formátu pro import hromadného příkazu ani sdělit důvod zobrazení magické chyby, tj. říct co je v daném příkazu špatně.
    Jediné co se podařilo z Fia dostat bylo nic neřešící doporučení zkusit to znovu a druhé rovněž nic neřešící doporučení zkusit generovat menší počty příkazů v importované dávce.

    Tolik moje zkušenosti s výše uvedenými bankami.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).