V minulosti jsem měl u České spořitelny sporožirový účet a k němu i platební kartu) společně i manželka. V rámci "došlatrpělivost" jsem se rozhodl ukončit automatickou výměnu PK a postupně přejít k jiné bance. I když jsem v předstihu nařízeném ČS (asi 2 nebo 3 měsíce) uplatnil požadavek, aby mi již novou PK nevyráběli (byl jsem ujištěn, že k výrobě opravdu nedojde), přesto ji vyrobili a ještě chtěli za to nehorázný poplatek (šlo o mezinárodní Visu). To jsem odmítl a tak se mnou sepsali "žádost o vyřazení karty". Když jsem chtěl na jedné ze svých cest platit v Praze zboží přes elektronický terminál, byla má původní karta tvrdě odmítána. Bylo to v Tescu v Letňanech a jelikož tam v té době ještě měla náhodou otevřeno pobočka ČS (dnes má otevřeno již pouze do cca 19:30), zkusil jsem nejprve bankomat a když ani on mi nedal oběživo, šel jsem je zeptat do ČS. Tam mi potvdili, že spořitelna zrušila jak budoucí PK, tak i ty stávající, co měly ještě platnost. Samozřejmě i u manželky, kterou jsem musel sehnat na opačném konci areálu, abych mohl zaplatit původní nákup, která naštěstí u sebe měla hotovost. Když jsem si pak stěžoval u ombudsmana ČS, bez jakékoliv omluvy mi jen sdělil, že jsem podepsaný na žádosti o vyřazení karty. Ano, já podepsal vyřazení, ale těch vyrobených, co jsem vyrobit nechtěl. Na formuláři totiž žádná čísla karet nebyla uvedena, jen číslo účtu. Asi to tedy vzali komplexně. Tak jsem si s nimi ještě chvíli dopisoval, nicméně trvali na svém, že jsem podepsal onu žádost. Pak jsem se oklikou dověděl, že "fundovaná" obsluha ČS mi dala podepsat nesprávný formulář. To mám jako klient obsluze hejbat rukama a říkat, co má dělat? S podobnou "odborností" jsem se bohužel setkával u Spořitelny často, v rámci různých míst republiky. Co je platné, že obsluha je mladá a hezká, když nic neumí! Kam zmizeli všichni ti starší, co tam byli léta a opravdu dovedli poradit, ne jen uhnat klienta na uzavření nějakého "supervýhodného" (ale jen pro spořitelnu) produktu? Pokud jsem přišel do spořky a něco chtěl, skoro vždy nevěděli, museli někam volat a mezi sebou se dohadovat. Opravdu "profesionální" jednání. Dospělo to tak daleko, že ani na pokladní doklad nebyli schopni uvést údaje, co jsem si tam přál, aby byly uvedené. Když napsali dobře variabilní symbol, nezvládli z minulého dokladu opsat vkladatele. Když uvedli dobře vkladatele, neuvedli popis operace. A tak dokola. K tomu ty nekonečné fronty, výpadky počítačové i bankomatové sítě. Jednou se mi zase stalo, že o víkendu nešlo u benzínky platit kartou ČS (má svoje vlastní kartové centrum). Viselo tam si upozornění, ale co já jako klient mám dělat, abych se dostal dál? Tuto otázku jsem položil ČS. A hádejte, co mi odpověděli: navštívit nejbližší pobočku a udělat výběr v hotovosti (prý v takovýchto případech odpustí i poplatek za výběr). V rámci reklamy "jsme vám blíž": rušení poboček a redukce pokladních hodin jsem usoudil, že ve spořce nemohou pracovat normální lidi nebo že zkoušejí, jací jsou klienti debilové a co si necháme líbit. Pokud je víkend, mají v rámci ČS o víkendu otevřeno asi dvě pobočky v celé ČR: Letňany v Praze a v Liberci v Hypernově. Nedávno ještě měla otevřeno i Hypernova v Průhonicích - Čestlicích, ale to je už minulostí.
Tak jsem přešel k Živnostenské bance. Tuhle jsem platil nákup v Polsku Visou a čekal, co se bude dít. Účtování: žádné euro, ale Zlotý. A kursem v úplně jiný den, než jsem nakupoval. Navíc v tamních směnárnách i v pohraničních směnárnách v naší republice byl daleko výhodnější kurz. To jen pro informaci, jak platit kartou v zahraničí je výhodnější. Je, ale jen pokud bych musel vybírat z bankomatu. Platba za zboží sice není zatížena bankovními poplatky, ale záleží na kurzu v den účtování, ne nákupu. Co je mi platné, že v době nákupu je kurz takový a vyplatí se mi tedy platit kartou, když za několik dní je úplně jiný kurz a platba kartou po účtování již výhodná není. Mimochodem, euro vůči koruně sice ztrácí, ale třeba právě ten polský Zlotý naopak vůči koruně posiluje.
A abych udělal ŽB ještě reklamu, tak prý má k mezinárodním kartám jedno z nejlepších připojištění. U některých bank dokonce musíte kromě platby za kartu ještě zaplatit extra za připojištění.
Váš příspěvek na mě působil jako žalování rozmazleného dítěte. Podle mě v každé bance dozajista poplatky jsou a nikdo je rád neplatí.Ale bohužel zadarmo ani kuře nehrabe. Ale vzhledem k Vašemu příspěvku mi připadáte jako člověk, který nebude nikdy spokojen s ničím a nezáleží na tom u jaké banky bude.Možná ani nezáleží tak moc na bankovních službách ale spíš na Vašem celkovém postoji k životu.