Vlákno názorů k článku Finanční poradce: Většina lidí si myslí, že nemá peníze. Pro změnu nic nedělají (ROZHOVOR) od bob - Celé to "poradentsví" se točí jen kolem PRODUKTŮ....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 11. 2012 7:04

    bob (neregistrovaný)

    Celé to "poradentsví" se točí jen kolem PRODUKTŮ. Protože z nich jde něco vytřískat. Ale v první linii jde úplně o něco jiného. Lidi platí zbytečně 2x tolik za mobil, platí nejdražšího dodavatele elektřiny, platí zbytečně drahý internet (za 6 stovek UPC 60Mb a pak si čtou jen FB a mail na seznamu), platí zbytečně konto v ČS, atd atd. Chápu že za takové rady nikdo nezaplatí a zadarmo je nikdo dávat nebude. Ale pak ať si neříkají tito CENSORED poradci ale prodejci, nic jiného oni nejsou.

    Já aspoň dávám rady příbůzným, známým a kolegům a určitě jsem spoustě z nich ušetřil kupu peněz. Ale přitom vím o desítkách dalších lidí v okolí kterým klidně řeknete že můžou volat za polovinu, ať změní dodavatele elektřiny - a oni? NIC! Jedou dál ve starých kolejích a jen brblají jak nemají peníze..

  • 14. 11. 2012 7:40

    játyon (neregistrovaný)

    Článek jsem nečetl, rozhovory jsou dlouhé.

    Celé to poradenství je především prodej, a to z následujících dvou důvodů: 1. je přeagentováno (což znamená značné náklady na holé přežití), 2. lidi na svoje peníze serou a jsou leniví a nechcou se dozvědět nic nového (agent jim musí natlačit i pro ně výhodné produkty, resp. oni si raději ponechají ty hlouposti, co si uzavřeli v minulosti).

    Psal jsem to kvůli bodu 2. Jak říkáš, tak základem nejen osobních financí je snížení nákladů. A protože poradci jsou taky jen lidi, tak ani většina z nich se nechová jinak než podle bodu 2. Čili ani sami sobě ty běžné náklady snížit neumí.

  • 14. 11. 2012 8:17

    host (neregistrovaný)

    mate pravdu, lide lehce nesnizuji sve vydaje ac je to v radu tisicu mesicne...
    osobni zkusenost mam takovou, ze lide nemaji prehled o produktech, cenach, moznostech vyjednavani, zmeny jsou pro ne slozite...

    Doma jsem musel vzit rodice za "rucicku" a uz to litalo: konec sporiteleny po xx letech, zmeny dodavetele plynu, elektriny, mobilni,inet sluzby. Radove to dela usetrenych 3-3,5tisce mesicne. Ano proces to byl 3-4mesice, ale vyplati se....
    Nejlepsi pocit ale mam, kdyz se rodice naucili pouzivat inet. bank. a ted jejich spoluvrstevnici koukaj co je zrazovali "ze je to slozite" a oni maji hrdy pocit, ze to dokazali i v 60+....
    Taktez tatu bavi odpovida na calls z banky, plynaren, ze ted vyhodne slevy a on jim suse oznami "20 let nic a ted najednou snaha? nemam zajem"

    A presne tak jak jsme se ja venoval rodicum si predstavuji sluzbu fin.poradce (pro nizkoprijmove lidi) - udela anlyzu, ma znalosti trhu a je schopen to lidem zmenit a vysvetlit napr. IB...

  • 20. 11. 2012 14:00

    Roman (neregistrovaný)

    Přesně jak říkáte, jsem finanční poradenství provozoval více než tři roky. Zajímal jsem se nejen o klientovy pojistky, ale také o jeho účty za telefon / elektřinu / internet / ... Ze svojí pozice jsem ovšem nemohl cizí lidi dovést za ručičku k těm firmám a smlouvy předělat na levnější, případně změnit poskytovatele.
    Určitě mi potvrdíte, že vysvětlit to rodičům byla hodně těžká práce a jak říkáte, trvalo to několik měsíců.
    Během svojí praxe jsem si všiml, že lidi sice nadávají, že nemají peníze, že je všechno drahé atd., ale když mají změnit blbý bankovní účet, je to nepřekonatelná překážka.
    Během těch tří let jsem tedy živořil, spálil svoje rezervy a ještě se zadlužil, ale měl jsem dobrý pocit z dobře vykonané práce, po které tu diskutující baží. Ovšem uživit se tímto stylem (čili poctivě) ve finančním poradenství je velmi těžké, některým kolegům se to dařilo, jiným ne. Ti morálně slabší začali bouchat IŽPčka, já odešel do jiného oboru. Sebestředně tvrdím, že ke škodě klientů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).