Poopravil bych určitou nepřesnost - provize u IŽP pochopitelně vychází z výše měsíční úložky, ale záleží i na době na kterou je pojištění sjednáno.
Tedy např. u pojištění sjednaného na 10 let zaplatí klient např. "jen" 80 % ročního pojistného, kdežto u více než 30 letého to už může být i 200 % ročního pojistného (hodně záleží na druhu smlouvy a pojišťovně). To je důvod, proč prodejci často "nutí" své klienty ke sjednání těchto produktů daleko za "daňovou" hranici 60 let, zvláště, jsou-li starší.
Také je třeba počítat s tím, že provize, kterou dostane poradce "v první linii" není celá částka, kterou pojišťovna vyplatí (a kterou samozřejmě klient zaplatí). Firma, pro kterou pracuje (a je jedno jestli jde o OVB, AWD, Partners, ZFP, IFP...) si také něco vezme (a následně rozpustí v MLM struktuře). U těch skromnějších je to do 1/3 z celkově vyplacené provize u těch chamtivějších i polovina.
Takže pokud poradce uvede, že za smlouvu dostane 17 000 Kč, klient musí počítat s tím, že v nákladech jeho smlouvy je počítáno s 25 ale třeba také 34 tisíci Kč!
For P. Chrz:
vy mne nepřestáváte vyvádět z údivu s Vašim přesvědčením, že máte pravdu pouze Vy a ostatní lžou. Obvzláště pokud jde o IŽP nebo jejich provize.
Provize určují pojišťovny (každá zvlášť a pro každého jinak) tudíž nemůžete plošně své tvrzení uplatňovat.
Jen pro Vaší informaci některé pojišťovny mají výpočet provize (co se týče doby pojištění) zastropovány.
Takže tvrzení, že překročení hranice 60 let věku klienta je pouze kvůli provizi, bych v některých přídech mohl nazvat i pomluvou.
Osobně některým klientům nabízím dobu trvání smlouvy třeba až do 65, důvodem pro to je, že pojišťovna mu bude krýt rizika v plném rozsahu jak si je sjednal. V případě, že bych ho pojistil pouze do 60 a on chtěl třeba jen úrazovku, tak u většiny pojišťoven nebude mít takový rozsah krytí a nebo bude velice pojistné.
Vídíte svět příliš černobíle!
For Autor a Makléř (fin. poradce):
Rád bych Vám v mnoha ohledech věřil, alespoň to, že Vaše společnost se stará o etiku jednání Vaší práce.
Nicméně, žel zkušenost mi často ukazuje něco jiného. Když mi na kancelář přicházejí klienti se smlouvami od "finančních poradců", kde nastavení smlouvy postrádá veškerou logiku (tedy pokud neříkáte logice - zisk).
Osobně jsem zastáncem toho, aby se v ČR změnil zákon ohledně Makléřů a makléřských společností. Aby Vám za Vaše služby platili pouze klienti a né finanční ústavy. Protože pak by se muselo změnit i jednání Vašich některých kolegů.
1) psal jsem "daleko za "daňovou" hranici 60 let". 5 let je ještě celkem v pohodě (i když každý rok navíc může pomoci překonat hranici pro výpočet provize, které jsou nastavené po 5 nebo 10 letech). Ovšem někteří poradci jsou schopni uzavřít rezervotvorné životní pojištění do 70, 75 nebo i do 80 let. To si vyplacenou částku klient fakt užije.
2) a také jsem psal "hodně záleží na druhu smlouvy a pojišťovně". Ano souhlasím, že nejsou všechny smlouvy i pojišťovny stejné, ale v tomto principu jsou si hodně podobné. Ten strop zpravidla leží mezi 25 a 30 lety. A to je přesně ten důvod, proč 40 letému člověku natlačí smlouvu končící v 70 letech.
Jinak souhlasím, že by byly ideální bezprovizní produkty s tím, že by klient platil poradce. Bohužel pak by systém nefungoval, protože odhaduji, že 90 % (v mém okolí je to 100 %) rezervotvorných životních pojistek je klientům doslova "natlačeno". Jsou aktivně osloveni a je v nich "vzbuzen zájem" o produkt o který rozhodně před tím zájem neměli.
Byl bych ale pro, pokud by celková provize musela být uvedena na smlouvě, platila by se zvlášť a pokud by klient v rozumné lhůtě smlouvu zrušil (např. do 2 měsíců, kdy i teď je jen 8 denní výpovědní lhůta), byla by mu celá vrácena.
Pořád vidíš svět černobíle.
Většina lidí, Chrzi, nemá vůbec žádný zájem o jakýkoli finanční produkt (včetně tebou oblíbených bankovních produktů), ba dokonce většina z té většiny ani nedokáže sama určit, co vlastně chce.
Zkus zpracovávat takovej materiál. Poradce (nemluvím o vyložených zlodějích, ti jsou všude, ti nepoctivci) má stejnou pozici jako osvícený vědec ve středověku, žije mezi tmáři, bojuje s jejich pověrami, legendami a předsudky.
a proc je zpracovavas, proc nekoho nutis do toho co nechce??? V trzni spolecnosti funguji zakony nabidky a poptavky, poptavka po tvoji praci neni, jak sam pises, zadna, tak jaky je tvuj prinos spolecnosti, k cemu ta tvoje prace je? Nebo snad neumis nic uzitecneho, ze musis delat tohle?
Chtěl bych vidět, jak běžný klient drží v hlavě sazby hypoték, vyzná se v podílových fondech, sleduje zákony či dokonce ví, co jej čeká po 1.1.2013 v oblasti penzijní reformy.
V zahraničí má profese finančníka nějakou váhu, v ČR (i díky vágní kontrole ze strany ČNB) bohužel ne. Byl bych proto, aby byla naše práce hodnocena od hodiny (například jako právník), ale mám ve svém okolí asi jen 2 lidi, jež by byli ochotní platit za něco, co "dostanou jinde zadarmo". Lidé neumí v této oblasti rozeznat kvalitu a proto nevidí rozdíl mezi tím za co by měli platit a co mají "zadarmo".
Většina životního pojištění nejde ani sjednat na dobu menší, než 3 roky. Krom toho, pokud to je jen rizikové pojištění a nemáte tam "príma spořeníčko", tak to může být jedno - pojistka je od toho, aby zajistila, že v nenadálé situaci nebudete žebrákem - na životní pojistce ještě nikdo nezbohatl.
Protože jsem ,jak to tak bývá, předpokládal,že se celou dobu bavíme o 60 ti letech a také jsem se bavili,všiml jsem si toho ,až když jsem ji zakládál,to samé u manželky a tak jsme je hned vypověděli.
Ale je spousta lidí,kteří si toho nevšimnou a věří "poradci"-pak si prostě ,alespoň tak jsem pochopil podmínky, zaplatí poplatek za správu těch 30 let ,i když už to vypoví po 10ti letech
Pochopil jste to relativně správně, jen pořád tady ve vzduchu visí nějaké (blbé) předpoklady, že pojistky snad slouží k hodnocení peněz či co.
Mají za úkol ochránit rodinu (či pojistníka) a to, že Vám nakonec ještě něco vrátí, je jen něco "navíc". Nevidím tedy ani důvody předčasně vypovídat ani se handrkovat, že Vám to "poradce" (uvozovky jsou na místě) nastavil na 30 let.
Tím samozřejmě nechci říct, že je to v pořádku...
Je to přesně tak, rádo by poradci i se základním vzděláním Vám uzavřou IŽP a oškubou vás tak, že slibované peníze nikdy neuvidite.... První roky platíte jenom provize pro ty klučíky v sakách po tátovi...... Vám zbydou jen oči pro pláč, až za dva roky zjistíte, že tam žádné peníze nemáte ....
Problém asi bude, že kde jaký človíček za přepážkou v bance/pojišťovně/... má na vizitce napsáno finační poradce a u těchto lidí si absolutně nedělám iluze, že mi chtějí nabídnou něco výhodného pro mne, což tuhle pozici v očích veřejnosti značně debraduje. Je tu i obrovská soutěživost, či jak to nazvat, i přímo mezi pracovníky banky. Před léty mne banka kontaktovala a dala mi kontakt na člověka, který má být můj osobní poradce.
Prákrát se mi stalo, že jsem potřeboval něvo vyřešit rychle a nebyl čas si sjednat schůzku. Vyřešil jsem to s někým jiným a ihned jsem i dostal od daného pracovníka vizitku, že kdyby něco, ať se na něj neváhám znovu obrátit.
Osobně ani nevím, kde bych měl hledat nezaujatou radu, kolik to stojí, nebo jestli to je jen o provizích. Parkrát jsem to zkusil zde na fóru a zatím mi snad dobře vždy poradil zde všudepřítomný Patrik Chrz, ale u osobní konzultace by na někté věci určitě nebyly od věci.
A teď se na to podívej očima poradce, který chce pracovat poctivě.
Není to prostě možné, protože:
1. Je totální převis nabídky nad poptávkou, je zkrátka přeagentováno. Ani u vip klientů si nejsem jistý, jestli mi smlouvy nezruší jenom proto, aby jakože pomohli svýmu 18letýmu fakanovi na vš, co se díky jednodennímu školení stal strašným poradcem a hned ví a zná, co já jsem poznával pár let.
2. Lidi nemají žádný zájem o dobré zacházení s vlastními penězi, jsou líní a cokoli nového je děsí (nedej bože, aby si to museli pamatovat). Průměrný český jouda zná pojištění jako prostředek vhodný k uložení peněz, cpát mu spořicí účty, termíňáky, podílové fondy, drahé kovy znamená, že ho poradce brzy unaví a ztratí.
Takže teď navrhni, jak celý tenhle obor předělat. Navrhni, jak zneplatnit bod 1 i 2, jak vysvětlit těm zástupům zoufalců, co se každý měsíc nacpou do poradenství, že to není práce pro ně, že je to prodej a že obcházení známých a rodiny je neuživí. Navrhni, jak přimět poradce, aby se zajímali o svět financí a nedělali svoji profesi jako kdyby byli v továrně u pásu. Atd. atd.
Ti zoufalci by se do poradenství necpali, kdyby nebyli neustále verbováni. Zvláště úchvatné je verbování ze strany OVB, je na "administrativní práce" nebo "vypracovávání analýz u zákazníků". Cílem přece není nábor nových oveček na IČO, ale vyluxování jejich okolí! I ty analýzy jsou samy o sobě úsměvné. Tedy nejde o žádnou optimalizaci nebo analýzu, ale o zjištění toho, co zákazník má a co by se mu ještě dalo prodat. Stejné je i tzv. produktové školení. To máte jedno školení na životní pojištění firmy XY, pak další na životní pojištění firmy XYZ, no, a než má takový poradce rozumné portfolio, aby mohl předstoupit před zákazníka a nevypadal tam jako totální blbec, musí absolvovat několik desítek školení a mezitím se taky musí živit a něco prodat (nejlépe životní pojištění), protože jinak na další školení nemůže být ani pozván, nemá na to potřebné body. I tak je jeho portfolio omezené a nedovede zákazníkovi kvalifikovaně poradit. Já osobně nechápu, proč je třeba speciální školení na penzijní fond AA, na penzijní fond BB a penzijní fond CC, když princip je prakticky stejný, liší se jen firma. Ale bez školení nemá "poradce" šanci tento produkt prodávat. Škoda o těchto praktikách vůbec mluvit. Nejsou ale zapříčiěny ani tak nekvalitním poradenstvím nebo poradci, jako chováním ze strany finančních ústavů. Tam je bohužel největší podrazárna. To se pak přenáší dolů sytémem padajícího hov**na. A fakt je, že ve finanční oblasti je tolik hnoje, že jsem se s tím v jiných oblastech nepotkala.
Celé to "poradentsví" se točí jen kolem PRODUKTŮ. Protože z nich jde něco vytřískat. Ale v první linii jde úplně o něco jiného. Lidi platí zbytečně 2x tolik za mobil, platí nejdražšího dodavatele elektřiny, platí zbytečně drahý internet (za 6 stovek UPC 60Mb a pak si čtou jen FB a mail na seznamu), platí zbytečně konto v ČS, atd atd. Chápu že za takové rady nikdo nezaplatí a zadarmo je nikdo dávat nebude. Ale pak ať si neříkají tito CENSORED poradci ale prodejci, nic jiného oni nejsou.
Já aspoň dávám rady příbůzným, známým a kolegům a určitě jsem spoustě z nich ušetřil kupu peněz. Ale přitom vím o desítkách dalších lidí v okolí kterým klidně řeknete že můžou volat za polovinu, ať změní dodavatele elektřiny - a oni? NIC! Jedou dál ve starých kolejích a jen brblají jak nemají peníze..
Článek jsem nečetl, rozhovory jsou dlouhé.
Celé to poradenství je především prodej, a to z následujících dvou důvodů: 1. je přeagentováno (což znamená značné náklady na holé přežití), 2. lidi na svoje peníze serou a jsou leniví a nechcou se dozvědět nic nového (agent jim musí natlačit i pro ně výhodné produkty, resp. oni si raději ponechají ty hlouposti, co si uzavřeli v minulosti).
Psal jsem to kvůli bodu 2. Jak říkáš, tak základem nejen osobních financí je snížení nákladů. A protože poradci jsou taky jen lidi, tak ani většina z nich se nechová jinak než podle bodu 2. Čili ani sami sobě ty běžné náklady snížit neumí.
mate pravdu, lide lehce nesnizuji sve vydaje ac je to v radu tisicu mesicne...
osobni zkusenost mam takovou, ze lide nemaji prehled o produktech, cenach, moznostech vyjednavani, zmeny jsou pro ne slozite...
Doma jsem musel vzit rodice za "rucicku" a uz to litalo: konec sporiteleny po xx letech, zmeny dodavetele plynu, elektriny, mobilni,inet sluzby. Radove to dela usetrenych 3-3,5tisce mesicne. Ano proces to byl 3-4mesice, ale vyplati se....
Nejlepsi pocit ale mam, kdyz se rodice naucili pouzivat inet. bank. a ted jejich spoluvrstevnici koukaj co je zrazovali "ze je to slozite" a oni maji hrdy pocit, ze to dokazali i v 60+....
Taktez tatu bavi odpovida na calls z banky, plynaren, ze ted vyhodne slevy a on jim suse oznami "20 let nic a ted najednou snaha? nemam zajem"
A presne tak jak jsme se ja venoval rodicum si predstavuji sluzbu fin.poradce (pro nizkoprijmove lidi) - udela anlyzu, ma znalosti trhu a je schopen to lidem zmenit a vysvetlit napr. IB...
Přesně jak říkáte, jsem finanční poradenství provozoval více než tři roky. Zajímal jsem se nejen o klientovy pojistky, ale také o jeho účty za telefon / elektřinu / internet / ... Ze svojí pozice jsem ovšem nemohl cizí lidi dovést za ručičku k těm firmám a smlouvy předělat na levnější, případně změnit poskytovatele.
Určitě mi potvrdíte, že vysvětlit to rodičům byla hodně těžká práce a jak říkáte, trvalo to několik měsíců.
Během svojí praxe jsem si všiml, že lidi sice nadávají, že nemají peníze, že je všechno drahé atd., ale když mají změnit blbý bankovní účet, je to nepřekonatelná překážka.
Během těch tří let jsem tedy živořil, spálil svoje rezervy a ještě se zadlužil, ale měl jsem dobrý pocit z dobře vykonané práce, po které tu diskutující baží. Ovšem uživit se tímto stylem (čili poctivě) ve finančním poradenství je velmi těžké, některým kolegům se to dařilo, jiným ne. Ti morálně slabší začali bouchat IŽPčka, já odešel do jiného oboru. Sebestředně tvrdím, že ke škodě klientů.
Zrovna teď jsem dostal k posouzení IŽP, kde "poradce" živiteli rodiny sjednal pojistnou částku 80tisíc na závažné choroby, hodnotou fondu (nebo zaplacené pojistné) na smrt. Měsíčně platba cca 800,-. V propagačních materiálech pojišťovny krásný graf s kalkulací výnosu 6,2% a poplatky za 22let trvání cca 20tisíc. Pojistka naprosto nevyhovující, ale hlavně že je na provizi.
Naprosto normální podvod. Hlavně co se těch poplatků týče. Žádný "poradce" Vám nesdělí, že platíte měsíční poplatek za vedení (zde 60,-), rozdíl nákup/prodej jednotek je 5%, roční poplatek za správu fondu 1-1,5% (z aktuálního stavu účtu) a pak roční poplatek 3,5% z počátečních jednotek za 2 roky až do konce smlouvy (nebo 7% z jednotek za 1. rok).
Suma sumárum, při spoření 500 měsíčně bere daná smlouva po 5ti letech cca 1800,- ročně na poplatcích (skoro 4 úložky ročně). Výnosy fondů záporné (-15% smíšený, -35% akciový,...), Pojišťovna vždy vydělá, vy proděláte kalhoty. Nejhorší je, že oni takřka nejsou závislí na tom, jestli jimi spravované fondy klientům vydělají nebo prodělají.
Ano, ano- žádný finanční poradce neexistuje (jsou to všechno prodejci finančních produktů, finanční prodejci či investiční zprostředkovatele....jak chcete...).Je zde totiž zásadní konflikt zájmů, současně radím a současně prodávám. Kdyby většina lidí užívala zdravého rozumu- a v tom to právě je, dost lidí myšlení bolí, takže situace je taková jaká je..... Pokud si myslíte,že životní pojištění nutně potřebujete, kupte si rizikové životní pojištění (toto jsem navrhl jednomu vlezlému "finančnímu poradci"- no kroutil se kroutil jako had- z toho žádnou velkou provizi nemá.......takže se velmi rychle stáhnul a již neobtěžoval!!!!!!!!!
To neni zcela pravda. Pojistne za ciste riziko bude nizsi, nez riziko + sporeni, proto i provize bude nizsi.
Neplati to tedy absolutne, ve specialnich pripadech (extremne nizka rezervotvorna slozka) muze IZP vyjit i levneji nez rizikovka. V mem clanku www.mesec.cz/clanky/vyplati-se-zivotni-pojisteni/ jsem to nazval "chyba pojistneho matematika"
Autore,
za zveřejnění tohoto článku bych se styděl. Když pominu to, že celý rozhovor na mě působí tak neprofesionálně, až skoro infantilně, tak je pro mě naprosto zarážející, jaké informace tam zaznívají.
Zejména mě pobavila diskuze ohledně výše provize, kde mistr rozhovor uvádí, že jde o dobu sjednání například u PP. Pane poradče, za svou praxi jsem sjednal zhruba 60 PP. Můžete mě poučit o tom, kde jsem 60x zapomněl vyplnit dobu trvání :D? Aha, ono se to u tohoto produktu nedělá, že? Možná jste na to nemohl přijít, protože je pravděpodobně vaše produkce směřována právě do IŽP, i přes toto PR (už jen z důvodu, že termín "investičko" používají právě bouchači tohoto produktu).
Druhá věc je vaše rozumbradování nad zhodnocením akciových fondů a IŽP. To mě pobavilo tak, že jsem se nahlas zasmál. Takže podle Vás je možné dosáhnout zhodnocení v akciových fondech 7,2%, ale v IŽP ne :D? Takže příklad - sjednám klientovi přes komisionářskou smlouvu například Conseq Active Invest. Vy mu sjednáte IŽP, do kterého mu alokujete finance do fondu Conseq Active Invest... AHA!!! To je překvápko, že? Jediný rozdíl je v nákladovosti produktu a tím pádem ve zhodnocení, které je připsáno klientovi, to si nepleťte se zhodnocením...
Mluvíte o tom, jak ta vaše firma dobře vzdělává. Jestli je to skutečnost, tak tam vedení poproste o to, ať vám udělá alespoň základní vzdělání ve financích, tohle jsou totiž opravdu základy...
Zajímavá reakce. Ano máte pravdu, do penzijního připojištění se doba trvání skutečně nepíše, ale provize za sjednání pro mladého člověka je vyšší,než za sjednání smlouvy pro člověka před důchodem - jinými slovy - doba trvání smlouvy. A stejně tak IŽP versus přímá investice- samozřejmě, že na IŽP jsou vyšší poplatky, což snižuje čistý výnos. Vy génie. Když chcete něco komentovat, přidejte názor a ne že jinými slovy napíšete to samé!
Že napíši to samé? V článku zaznělo, že IŽP nemůže udělat zhodnocení 7,2%. To znamená, že pokud máte alokaci ve fondu, který dosáhne v jednom roce 10%, mng fee bude 1,5%, tak to není víc než 7,2%? Tak to jste propásl matiku v druhé třídě ZŠ!
Co se týče té délky smlouvy, tak to opravdu to samé není. Ano, provize je větší podle věku, kdy je sjednaná, ale to v žádném případě není to samé jako trvání smlouvy. Můžu uzavřít smlouvu 20-ti letému, který ji po 5-ti letech zruší a mám za to vyšší provizi, než když ji sjednám 40-ti letému, který ji bude platit do svých 80-ti let, což je 40 let trvání!!! To je 8x více než u toho 20-ti letého!!! Ale pravda je, že násobilka byla o jednu třídu výše, to bych po vás chtěl asi už moc...
nejedná se o poradce ale prodejce produktů k jejichž prodeji byl vyškolen. Když se zeptáte kteríhokoliv poradce konkrétně který produkt je nejlepší tak začne obligátně stavební spoření, spoření na důchod, životní pojištění. Jaký je rozdíl mezi jednotlivými produkty například u spoření na důchod, natož aby vám to vyčíslil to vám neřekne. Prostě je to jen a prostě o štěstí na kolik hlupáků narazíte a jaké máte štěstí že za vámi nejde konkurence, která předělává smlouvy na svůj model, samozřejmě za provizi. Vám tu provizi klidně vezmou po dvou letech a tak se z vás může stát díky nekalým praktikám bezdomovec raz dva. Řeči o kvalitě služeb jsou jen plané žvásty ničím nepodložené, stejných výsledků dosáhnete na nějakém webu, který nabízí uvedené produkty a máte tam i kalkulačku.
Po pročtení komentářů mě nic nepřekvapilo. Měli byste si uvědomit, že kvalitní finanční poradce je dobrá věc. Dokáže Vám vyjednat podmínky u finančních institucí, o kterých se Vám může jen zdát. Stejně tak Vám ušetří čas při papírování (třeba taková hypotéka, to je jedna radost).
Ale k tomu potřebujete dvě věci:
1)Najít si svého kvalitního fin. poradce (a nebude to lehké)
2)Orientovat se v základech financí, aby Vás nemohl okrást (což by se nemělo stát, když bude kvalitní).
Při splnění obou bodů ušetříte spoustu peněz:-)
"Měli byste si uvědomit, že kvalitní finanční poradce je dobrá věc. Dokáže Vám vyjednat podmínky u finančních institucí, o kterých se Vám může jen zdát."
Tak to si pleteš poraděnka-prodejce s pojistným makléřem. Ale to již jinde jsme, to je úplně jiná vesnice. Ten dokáže vyjednat i podmínky, kdy pojištění plní i svůj účel. Tedy aby krylo rizika, a ne že je na skoro všechno výluka.
Což by měla být samozřejmost, a ne něco, o čem by se "mohlo jen zdát". Stejně tak by měla být samozřejmost přiměřená cena, a ne handrkování jak na arabském tržišti, kdy létají ceny odlišné o desítky i stovky procent.
Což jen znova ukazuje bídný stav nejen "bouchačů", ale hlavně tvůrců sočasného bídného stavu v tomto oboru - nejvyššího managementu pojišťoven, jež takto prostředí vymysleli, prosadili, a udržují
Podnikat ? V době ,kdy statisticky "krachují " 2 hospody ze týden ?
Jinak prosím neměňte téma .
Zkusil sem si vyhledat několik informacích o makléřích ,ale i tam přes jejich nestrannost a profesionalitu jsou tam dobří a špatní ,kteří mají taky "své metody " jak lidi natáhnout .
Bohužel je to kombinace špatného sytému a lidí ,kteří na tom chtějí vydělat na úkor klienta . A najít dobrého poradce je hledání "jehly v kupce sena"
Kdo ho má tam štestí a blahopřeji .
Ten zbytek má holt smůlu .
U nás ve firmě je to nastavené tak, že za daný produkt je od všech partnerů prakticky stejná provize
To je chytře okecané. Může to tak být, ale problém je ten, že pak poradce ZÁMĚRNĚ klienta dotlačí na JINÝ produkt, pro klienta nevýhodný, z hlediska provize pro poradce supervýhodný.
kdy se provalilo, že ti "nezávislí" poradci dostali befelm prodávat určité produkty, které samozřejmě byly pro klienty nevýhodné ...
- je něco špatně, jestli je finanční poradce schopen vyjednat takové podmínky, které mi banka jako svému klientovi rovnou nedá .... pro mne to znamená:
-- málo tržní prostředí, kdy finanční instituce tu mají faktický kartel a v rámci dodržování" morálních standardů" ve skutečnosti okrádají lidi
-- příliš vysoké provize, když se na přeprodávání těchto produktů jsou schopni živit celé obrovské podniky
Je nějaký důvod, aby mi banka / fond / pojišťovna rovnou NENABÍDLI ty nejvýhodnější podmínky a schovávali si je pro tyto veksláky (=poradce = pře-prodejce)?
Je to u Uniqa a namackal me to doho kamarad - pracujici pro OVB, chvili oblastni vedouci a pak po podvodu na nem krute zadluzeny chlapec. Po 10ti letech doslo k vyplaceni 30%, dal jsem to radsi na sporici ucet na 3%, abych aspon castecne pokryl naklady na zruseni toho sporeni, ztrata bude kolem 50 tisic.