Vlákno názorů k článku Ve velkých bankách nemusíte platit vysoké poplatky. Ani v České spořitelně od L. - Nejvtipnější je to tvrzení na začátku že prý...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 8. 2014 8:59

    L. (neregistrovaný)

    Nejvtipnější je to tvrzení na začátku že prý nejde o ódu na služby velkých bank v kontrastu s obsahem článku, který přesně takovou ódou je :D Namátkou vybírám:

    "S (velkou) bankou můžete investovat, zprostředkuje vám sjednání i správu pojistných smluv, nabídne finanční řešení pro vaše podnikání."

    Investovat, pojistit se, vzít si půjčku můžu i jinde, než u "své" banky. A naopak je lepší se na ni neomezovat. Pokud někdo počítá každou korunu a pak si vezme nevýhodnou půjčku / pojistku / ... jen proto, že ji nabízí "jeho" banka, tak si, s dovolením, o něm _budu_ myslet že je divný a _budu_ si klepat na čelo. A, mimochodem, třeba Fio velká banka není a investovat s ní mohu.

    "Bez velké banky by ta malá své služby nabízela obtížně a určitě ne za stávajících cenových podmínek."

    A to jako proč? V další textu to není nějak rozvedeno / vysvětleno. Já používám několik malých bank a nevyužívám žádné prostředky velkých bank (pravda, až na kartové terminály, ale to je trochu speciální případ).

    Ještě něco k těm speciálním tarifům: "Turecký bazar", kdy si slušné podmínky musí člověk vyhádat rozhodně nehodlám podporovat pokud to není nezbytně nutné. Pokud někoho baví prosit v bance, aby dostal slušné podmínky místo co by šel tam, kde dostane slušné podmínky rovnou, tak si taky budu ťukat na čelo (*).

    Ono, ani to není bez rizika. Já jsem měl eKonto (v té době už u RB). Měl jsem k němu kartu, kterou jsem nepoužíval, tak jsem ji nenechal obnovit. A najednou další měsíc, poplateček za využívání účtu, který jsem měl mít zdarma. Tak koukám, co to, a zjistil jsem, že podmínkou je používání tří služeb a ta karta byla ta "třetí" služba. No tak jsem rovnou zrušil celý účet, protože opravdu nemám zapotřebí pořád kontrolovat, jak se zrovna změnily podmínky "bezplatnosti" a jestli je splňuji.

    *) Až na lidi, kteří z nějakého objektivního důvodu nutně potřebují u takové banky být, ale těch zas tolik není.

  • 18. 8. 2014 11:00

    dalich .

    Vidíte. A já mám v současné době eKonto Komplet. Stojí mě 129 Kč měsíčně. K němu mám kreditku DeLuxe s pojištěním asistenčních služeb v ceně a k tomu 2 % zpět a neplatím za ni. Mimo to mám podnikatelské eKonto Živnost za 200 Kč měsíčně, čímž ten poplatek 129 Kč neplatím. A tím, že jsem Rajfce sehnal dva klienty, mám dva účty (soukromý a firemní), používám neomezení tuzemské platby, vybírám z bankomatu kde chci, vychutnávám si bezpečnou aplikaci pro Android a iOS, používám obstarožní SIM Toolkit a neplatím za to ani korunu. A ještě k tomu mohu zajít kdykoli vedle do Teska na jejich pobočku, když se mi nechce čekat. Nebo ve dvě v noci zavolám na infolinku a chci zodpovědět otázku. Prostě jsem si to spočítal.

    Ale RB také musela ujít kus cesty, aby konečně nabídla dobré produkty.

  • 18. 8. 2014 11:56

    thr

    Z mého pohledu se RB naopak dost zhoršila. Užíval jsem je velmi dlouho (už od doby Expandia), po dlouhou dobu se služby lepšily a ceny přitom spíše průběžně klesaly (minimálně pro zákazníky s obratem splňujícím "premium"), ale v poslední době se to zase nějak zkazilo. Problém je právě v tlačení balíčků za každou cenu - netvrdím, že se to nevyplatí vůbec nikomu, ale třeba u mne to zkrátka moc výhodné nebylo.

    Nakonec mě to letos dovedlo k rozhodnutí o odchodu (v mém případě k Unicredit), už mě prostě jejich přístup nebavil. Mimochodem se projevil i zde princip "arabského tržiště", jakmile jsem dal výpověď, tak tu najednou byly "bezplatné nabídky", ale už jsem na odchodu nic neměnil.

  • 18. 8. 2014 12:06

    dalich .

    Je to přesně, jak popisujete. Zrovna v případě RB se banka začala jasně profilovat, jaké chce klienty a tomu postavila svoji nabídku. Je tu však dost nabídek konkurence pro každého, komu takové služby (a balíčky) nevyhovují.

  • 18. 8. 2014 13:04

    thr

    Mě ale právě to jejich profilování zas tak moc jasné není... Docela dlouho to vypadalo, že se cílí primárně na lidi s poněkud nadprůměrnými příjmy (Premium tarif), což jsem bezpečně splňoval a nadále splňuji. Tohle bych akceptoval (a kdybych podmínky nesplňoval, tak by to pořád dávalo smysl). Jenže ty poslední změny jsou z mého pohledu prachobyčejné zdražení a to jasné zacílení tam už nevidím (možná na lidi, ochotné mít u nich více produktů).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).