Nejvtipnější je to tvrzení na začátku že prý nejde o ódu na služby velkých bank v kontrastu s obsahem článku, který přesně takovou ódou je :D Namátkou vybírám:
"S (velkou) bankou můžete investovat, zprostředkuje vám sjednání i správu pojistných smluv, nabídne finanční řešení pro vaše podnikání."
Investovat, pojistit se, vzít si půjčku můžu i jinde, než u "své" banky. A naopak je lepší se na ni neomezovat. Pokud někdo počítá každou korunu a pak si vezme nevýhodnou půjčku / pojistku / ... jen proto, že ji nabízí "jeho" banka, tak si, s dovolením, o něm _budu_ myslet že je divný a _budu_ si klepat na čelo. A, mimochodem, třeba Fio velká banka není a investovat s ní mohu.
"Bez velké banky by ta malá své služby nabízela obtížně a určitě ne za stávajících cenových podmínek."
A to jako proč? V další textu to není nějak rozvedeno / vysvětleno. Já používám několik malých bank a nevyužívám žádné prostředky velkých bank (pravda, až na kartové terminály, ale to je trochu speciální případ).
Ještě něco k těm speciálním tarifům: "Turecký bazar", kdy si slušné podmínky musí člověk vyhádat rozhodně nehodlám podporovat pokud to není nezbytně nutné. Pokud někoho baví prosit v bance, aby dostal slušné podmínky místo co by šel tam, kde dostane slušné podmínky rovnou, tak si taky budu ťukat na čelo (*).
Ono, ani to není bez rizika. Já jsem měl eKonto (v té době už u RB). Měl jsem k němu kartu, kterou jsem nepoužíval, tak jsem ji nenechal obnovit. A najednou další měsíc, poplateček za využívání účtu, který jsem měl mít zdarma. Tak koukám, co to, a zjistil jsem, že podmínkou je používání tří služeb a ta karta byla ta "třetí" služba. No tak jsem rovnou zrušil celý účet, protože opravdu nemám zapotřebí pořád kontrolovat, jak se zrovna změnily podmínky "bezplatnosti" a jestli je splňuji.
*) Až na lidi, kteří z nějakého objektivního důvodu nutně potřebují u takové banky být, ale těch zas tolik není.
Vidíte. A já mám v současné době eKonto Komplet. Stojí mě 129 Kč měsíčně. K němu mám kreditku DeLuxe s pojištěním asistenčních služeb v ceně a k tomu 2 % zpět a neplatím za ni. Mimo to mám podnikatelské eKonto Živnost za 200 Kč měsíčně, čímž ten poplatek 129 Kč neplatím. A tím, že jsem Rajfce sehnal dva klienty, mám dva účty (soukromý a firemní), používám neomezení tuzemské platby, vybírám z bankomatu kde chci, vychutnávám si bezpečnou aplikaci pro Android a iOS, používám obstarožní SIM Toolkit a neplatím za to ani korunu. A ještě k tomu mohu zajít kdykoli vedle do Teska na jejich pobočku, když se mi nechce čekat. Nebo ve dvě v noci zavolám na infolinku a chci zodpovědět otázku. Prostě jsem si to spočítal.
Ale RB také musela ujít kus cesty, aby konečně nabídla dobré produkty.
Z mého pohledu se RB naopak dost zhoršila. Užíval jsem je velmi dlouho (už od doby Expandia), po dlouhou dobu se služby lepšily a ceny přitom spíše průběžně klesaly (minimálně pro zákazníky s obratem splňujícím "premium"), ale v poslední době se to zase nějak zkazilo. Problém je právě v tlačení balíčků za každou cenu - netvrdím, že se to nevyplatí vůbec nikomu, ale třeba u mne to zkrátka moc výhodné nebylo.
Nakonec mě to letos dovedlo k rozhodnutí o odchodu (v mém případě k Unicredit), už mě prostě jejich přístup nebavil. Mimochodem se projevil i zde princip "arabského tržiště", jakmile jsem dal výpověď, tak tu najednou byly "bezplatné nabídky", ale už jsem na odchodu nic neměnil.
Mě ale právě to jejich profilování zas tak moc jasné není... Docela dlouho to vypadalo, že se cílí primárně na lidi s poněkud nadprůměrnými příjmy (Premium tarif), což jsem bezpečně splňoval a nadále splňuji. Tohle bych akceptoval (a kdybych podmínky nesplňoval, tak by to pořád dávalo smysl). Jenže ty poslední změny jsou z mého pohledu prachobyčejné zdražení a to jasné zacílení tam už nevidím (možná na lidi, ochotné mít u nich více produktů).