Vlákno názorů k článku Ve velkých bankách nemusíte platit vysoké poplatky. Ani v České spořitelně od MoB - Tak nevím, mně ten článek přijde hodně mimo. Vracíme...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 8. 2014 8:26

    MoB (neregistrovaný)

    Tak nevím, mně ten článek přijde hodně mimo.

    Vracíme se k modelu "turecký bazar", který se nám tak nelíbil u mobilních operátorů. Banka má IMO poskytovat své služby velmi transparentně, protože jinak jí nebudu věřit. Když přede mnou schovává ceníky, co ještě nepovažuje za nutné mi sdělit?

    Chápu argument s bankomaty a hotovostí, ale za prvé hotovost je na ústupu a na bankovní účet ji lze vložit vkladovými bankomaty, a za druhé velké banky si již nechaly své vybudované sítě zaplatit několikrát.

    Last but not least - i AirBank má výběry ze svých bankomatů zdarma, to z té druhé tabulky nějak vypadlo.

    Opravdu tomu článku nerozumím. Mám v AirBank všechno zadarmo a přesto je banka v plusu a nepotřebuje dělat ze svých zákazníků blbce.

  • 20. 8. 2014 9:06

    Pepa (neregistrovaný)

    Protože kdyby Česká Spořitelna opravdu měla klientům sama sdělit, že má pro ně dostupné alternativy, se kterými ušetří poplatky, pak by pochopitelně klesly její příjmy. Proto nechá jen pár špekulantů studovat samostatně jak na poplatky, ale drtivá většina klientů to "nezvládne" a o to jde. Platí.

  • 20. 8. 2014 17:14

    anonymka (neregistrovaný)

    Dobrý den, MoB, je hezké, že je Vaše banka v plusu, ale myslíte, že to tak bude i nadále? Jak dlouho je AirBank na trhu? Kolik zaměstnává zaměstnanců? Už se Vám stala nějaká nepříjemnost, kterou jste musel naléhavě řešit? Pomohli Vám tak jak jste si představoval? Např. Česká spořitelna má nonstop linku, na kterou když zavoláte, nestane se Vám, že by Vás někdo poslal do háje...Někde v zákulisí jsou lidi, kteří se starají o to, zda na kartách klientů neprobíhají podvodné transakce, pokud se tak stane, dělají maximum aby prostředky klientů ochránili. Dělá tohle Vaše banka? Neříkám, že AirBank je špatná (ba naopak, docela jim fandím...), myslím, že každá banka si najde svého klienta, jak je v článku hezky řečeno, každému vyhovuje něco jiného. Jen mě fascinuje, jak většina lidí haní Komerční banku, Českou spořitelnu....Možná mi dáte za pravdu, až se Vám nějaká nepříjemnost stane a zažijete u Vaší banky první zklamání.....­.Nepřeji vám to, ale bohužel ze zkušeností vím, že až příjde opravdový průšvih, nízkonákladové banky se ke klientům staví zády....

  • 20. 8. 2014 19:47

    AAA (neregistrovaný)

    No tak ja si pamatuju jak jsem zkousel resit ze zahranici v nedeli vecer u GE zda se mi vyber z bankomatu nezauctoval 2x - kdyz se pri prvnim pokusu bankomat zasekl a nevydal nic, nastesti asi po deseti minutach aspon milostive vratil kartu, ale zadnou uctenku natoz penize.
    Vysledek? Ano, do haje me neposlali, nicmene dozvedel jsem se kulovy, ze toto operatorka stejne nemuze zjistit a provolal spoustu penez nez pochopila co vlastne chci. Nastesti se tedy vyber nezauctoval, nevim jak jinak bych dokazoval ze jsem penize nedostal.
    Nonstop linku na blokaci karty ma kazda banka, pripadne se to resit i pres karetni asociaci. Ostatni veci do rana pristiho pracovniho dne pockaji. Kolik vam z CS plati?

  • 20. 8. 2014 20:45

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    Dojemný příspěvek, právě jsem zamáčkl slzu... Za léta jsem žádný opravdový průšvih neměl, a až k němu dojde, milerád si ho zaplatím sám z peněz ušetřených na poplatcích České spořitelně, Komerční bance...

  • 21. 8. 2014 8:39

    E-Ryc (neregistrovaný)

    Popravde jedine (vlastne dve) bankovni zklamani jsem zazil prave s CS:

    1/ volali tesne pred dovolenou, ze mi musi prepnout kreditku na Vychytralou kartu. Tak rikam, co se da delat, podepsat prijdu po dovolene. Po navratu z dovolene jsem splatil, dosel podepsat (moje chyba, nenastudoval jsem si predem podminky) a na konci mesice koukam jak puk - 800Kc uroku. Ponekud mi zapomeli rict, ze s novym produktem se krati bezurocne obdobi o 5 dni... A kdyz mi pani na pobocce rekla "To mate smulu", tak meli od druheho dne smulu oni...

    2/ (i kdyz casove patri pred): Byl jsem pro papir se souhlasem na refinancovani (urok nabidnuty na dalsi obdobi byl uplne mimo) a pani mi rekla (misto presvedcovani) neco jako "Ja vim, ze jsme drazi, az pujdu do duchodu, tak taky ucet zrusim".

  • 22. 8. 2014 10:52

    karkulka (neregistrovaný)

    dovolím si s vámi souhlasit, že dobrou banku poznáte až v momentě, když se vám stane nějaká nepříjemnost. Zrovna před týdnem ukradli kamarádce kabelku se všemi doklady. A najednou jste bez peněz - peněženka fuč, karta fuč, bankomat je vám k ničemu. A pokud nemáte doma v šuplíku něco málo schováno, jste totálně nahraní. "internetové" banky vám nepomohou, když nemají pobočku ani kiosek, že?
    Možná není špatný nápad, jak je doporučováno v článku, mít kombinaci více bank.

  • 22. 8. 2014 11:21

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    ""internetové" banky vám nepomohou, když nemají pobočku ani kiosek, že?" Fakt nemají pro tyhle účely ani telefon?

  • 22. 8. 2014 15:43

    L. (neregistrovaný)

    Spíš by mě zajímalo, které "internetové" banky myslí. Fio má pobočky, kde se dá vybrat hotovost. Air Bank má pobočky kde vám vygenerují výběrový kód, se kterým si z bankomatu vyberete i bez karty. mBank má kiosky. Equa má taky nějaké pobočky...

  • 1. 9. 2014 19:45

    Katka (neregistrovaný)

    Tak já jsem měla průšvih. ČSOB zrušila můj původní účet o další měsíc později než jak jsme byli domluvneni. Reklamovala jsem to u Air, protože za mě starý účet rušila a měla k tomu zplmocnění. Air komunikovala okamžitě a cca do 4 dnů mi od Air přišlo, že se mi ČSOB jejich prostřednictvím omlouvá... Od ČSOB ani slovo o tom, že mi zbytečně naúčtovali další měsíc za vedení účtu za nic, když jsem už dávno všechny transakce dělala přes Air bank. Politika strašení možná na někoho funguje, ale kdo si vyzkouší změnu sám, tak ví své. Navíc na trhu je několik dalších bank, kde se nemusí platit nic a změna je příliš snadná, abych při případném zdražení nebo zhoršení podmínek opět přešla jinam.

  • 21. 8. 2014 15:15

    BeBe (neregistrovaný)

    ....Jenomže jak dlouho bude taková banka v plusu? To Vám opravdu od banky stačí jen to, že máte účet zadarmo? Kde se vzal tento boom? Přece potřebuji, aby se o mě banka postarala komplexně, vyřešila mi jakýkoliv problém a potom mě opravdu nezruinuje jí zaplatit 100,- za účet. Nebo jsem chytrý klient a nastavím si účet tak, abych to měl výhodné...

  • 22. 8. 2014 7:19

    miki (neregistrovaný)

    Co se mne týče, tak nepotřebuji účet zadarmo. Taky proto jsem ho 19 let v ČS platil. Jenomže Spořitelně to bylo málo a tak mi ho letos "přejmenovala" a i další poplatky zdražila. Takže pokud mi nejsou moje peníze lhostejné, ták se musím ptát, proč mám platit 1500 za něco, co mám jinde zdarma a ještě lepší služby (smlouvy o účtu, kartách, úvěrech online, vybírám kdekoliv z bankomatu zdarma apod). Mne vyhnala ČS sama. Jinak k těm lepší službám. V Brně jsou pobočky katastrofa, samá fronta, neochotný personál, při čekání ve frontě slyšíte, jak důchodcům vnucují další placené služby (šikovné spoření, vlastní účet důchodkyni, kdyby náhodou manžel umřel atd., přitom jen marketingové kecy, nikoliv skutečné náklady a procenta) a nahlas s nimi probírají výši důchodu atd. Moje osobní bankéřka se měnila každých pár měsíců a když jsem něco chtěl, tak email komunikace pro ni snad neexistuje. Prostě neodpovídá. Telefonicky ale potvrdí, že to četla. A tak by se dalo pokračovat (zrušení levnější karet Maestro/Visa Electron) a nahrazení 2x tak drahými Visa Classic, donedávna placené i změny limitů karet. Servis 24 ve všední dny přetížený, každý 2-3 týden odstávka (kompletní). Takže ano, nepotřebuju účet zadarmo, ale dělat někomu hejla, aby do Rakouska vyvedl 16mld a fakt nee. Nevím o jakých kvalitnějších službách pro normální klienty je řeč. Ale beru, že takový osobní bankéř je asi věcí "kusu" a někde může být i přínosem.

  • 22. 8. 2014 7:50

    miki (neregistrovaný)

    Jinak k té chytrosti, že si mám učet nastavit jinak. Jak mi nikdo z ČS neporadil. Resp. poradil tak, že to bylo 2x dražší. Vedení (69), příchozí odchozí transakce (29), bankomaty jen vlastní (29), do 15.8. placený kontokorent (29), karta pro disponenta 400 ročně nebo 29 měsíčně. To už jsme na nějakých 185 Kč. Ročně 2220,-. Stále jen vlastní bankomaty s frontami (jinak za 40 výběr), vše důležité vyřídit jen na pobočce, spořicí účet "nešikovný". Sem tam platba v rámci EU za pár set korun, teď teprve jen za 220 tuším. Proč? Mě stačí základní služby, protože investice nedělám - splácím hypotéku, kterou mi moje banka dávala před 9 lety mnohem nevýhodněji, než banka úplně cizí, která mne ani moje příjmy neznala. Spořitelna se snaží v posledních 5ti letech pouze maximalizovat (udržet) zisk, nikoliv rozvíjet služby pro spokojenost klienta. Když jsem rušil účet (Brno, Panská), tak mne pobavilo to, že 2/3 pobočky uzavřené takovou tou reklamní cedulí postavenou v cestě. Ve zbylé 1/3 pobočky byly 3 pracovnice (pokladna + 2x ostatní) a další cedule, že z důvodů dlouhodobé nemoci zaměstnankyně můžou klienti déle čekat. To jako dnes není síla na záskok v takové organizaci? Kliente seď a čekej? Kvůli jedné nemoci? A jedna z těch dvou pracovnic, co obsluhovaly bezhotovostní klienty 10 minut seděla bez klienta, takže jela těch 10 minut jen jedna přepážka.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).