Novinka, se kterou přišla počátkem května GE Capital Bank, spočívá v jednoduché úvaze: stejně jako uživatelé mobilních telefonů si rádi pořizují jednotlivé tarify za různých finančních podmínek, které mohou jejich potřebám vyhovovat lépe, tak i klienti bank by mohli uvítat produkt šitý na míru svým potřebám.
Leckterý klient obhospodařuje svůj běžný účet, ale přitom má uzavřenou životní pojistku, stavební spoření a občas by uvítal i kontokorent. Zřizování jednotlivých produktů s sebou přináší řadu nevýhod – počínaje zkoumáním nejrůznějších letáků v pobočkách bank, zřizováním velkého množství smluv a špatnou orientací ve výsledném mixu konče. Často se i stává, že si klient banky po půlroce uvědomí, že platí produkt, který vůbec nepotřebuje.
Stejně jako v restauraci, i zde si můžete vybrat menu. Banka jich svým klientům nabízí hned několik. Bankovní menu I je vhodné zejména pro toho, kdo rád spoří. Bankovní menu II pak naopak vyhovuje tomu, kdo má v úmyslu zažádat o úvěr. Bankovní menu III pak reprezentuje jakousi kompletní péči o domácí finance.
Všechny tři zmíněné produkty jsou sestaveny z jádra, které tvoří běžný korunový účet a mezinárodní platební karta (Maestro nebo EC/MC). Obalem jádra pak jsou různé úvěrové a spořící instrumenty. Představitelé GE Capital Bank předpokládají, že by mohlo dojít k dalšímu rozšíření balíčkových služeb ještě v tomto roce.
Bankovní menu I obsahuje kromě výše uvedeného také Flexikredit (jde o kontokorent k běžnému účtu) a čtyři depozitní produkty (spořící účet, revolvingový termínovaný vklad, penzijní připojištění a stavební spoření). Pokud si klient zvolí alespoň jeden z depozitních produktů, získá bonus. Tím může být aktivace GSM Banky a její půlroční vedení bez poplatků, popř. pokud nevlastní vhodný mobilní telefon, může ho tímto získat za výhodnějších podmínek. Telefon Banka, stejně jako zřízení a správa penzijního připojištění, je zdarma.
Bankovní menu II nabízí za předpokladu, že si klient aktivuje Telefon Banku nebo GSM Banku, jeden ze tří zvýhodněných úvěrových produktů. Může jít o Expres půjčku (spotřebitelský úvěr, zřízení úvěrového účtu je zdarma, jinak se platí 1% z výše úvěru, minimálně však 500 Kč), O.K. kartu (nákupní úvěrová karta bez počátečního poplatku za otevření, obvykle 1,5 % z úvěrového rámce, dále stačí uskutečnit první nákup do 6 měsíců místo bežných 7 dnů) nebo Flexikredit.
Bankovní menu III obsahuje kromě Flexikreditu další tři depozitní produkty (revolvingový termínový vklad, penzijní připojištění a stavební spoření), z kterých si ovšem musí klient jeden zvolit. Dále v sobě zahrnuje Telefon Banku nebo GSM Banku. Jako bonus získává majitel menu druhou platební kartu, jejíž vedení je první rok zdarma. Tato druhá platební karta může být vydána i na dalšího držitele (manželka, milenka, apod.). Nezanedbatelnou výhodou je také Hypocertifikát, díky němuž si může do druhého dne klient smluvit schůzku s hypotečním bankéřem na libovolném místě. Klient navíc získává slevu 500 Kč ze zpracování hypotéky.
Pokud bychom měli celou nabídky zhodnotit, musíme porovnat klady a zápory. Mezi klady patří bezpochyby fakt, že klient získá některé produkty s výraznou slevou a že je zproštěn bankovních poplatků za měsíční převod peněz např. na účet stavební spořitelny. Je ale nutné upozornit, že se v balíčcích již nevyskytují další slevy na měsíčních poplatcích za jednotlivé produkty a ani sleva na uzavření stavebního spoření (při měsíční splátce 1500 Kč činí až 3000 Kč).
Dále lze hodnotit jako podstatnou výhodu vyřizování pouze jedné smlouvy, čímž klient neztrácí přehled o svých financích v hromadě papíru. Také není potřeba dožadovat se pro každý produkt různého letáku, což je ovšem výhoda spíše kosmetická. Podrobné informace lze také získat na bezplatné infolince 0800/103060.
Pokud jde o srovnání s konkurencí, není tento produkt zas takovou novinkou. Například Komerční banka nabízí produkt Expreskonto a ČSOB přináší podobné služby pod názvem Konto Kompakt. Tyto „balíčky“ se od sebe liší nabízeným mixem služeb, není tedy určitě od věci si je porovnat.
V porovnání s konkurenčními produkty lze ale každopádně zdůraznit to, že GE Capital Bank nabízí balíčky tři, je tedy pravděpodobnější, že mezi nimi potenciální klient nalezne jemu vyhovující variantu. Nicméně ani zde nejde o produkty „šité na míru“, kdy by si zákazník skládal libovolnou kombinaci nabízených služeb.