Tak ono zase kupovat úplně to nejlevnější (Dacia, francouzské a italské značky apod.) by se pak prodražilo na opravách a na tom, že bude auto často v servisu. Myslím, že škodovka je rozumný kompromis mezi kvalitou a cenou auta, cenou a dostupností servisu. Ojetiny se dobře prodávají a mají vyšší zůstatkovou cenu.
Když už dáváte mínusy, můžete napsat pár značek aut, které tedy splňují to, co píšu o škodovce? Tedy, které jsou lepší než ona ale samozřejmě za podobné peníze, podobné servisní náklady atd. Rád bych se poučil. Osobně jsme měl možnost jezdit (i jako spolujezdec) třeba denně do práce Fiatem, Chevroletem, Renaultem, Rapidem.... a Škodovka mi z toho vychází nejlíp.
S Dusterem jsem nejel. Zato jsem jel s Loganem v létě a stačilo. Uvádět zde Dacie jako lepší volbu než Škodu... už mě to ani nezajímá číst dál. Renaulta bych si nepořídil ani omylem a Dacii už tuplem ne. Stačí mi zkušenosti lidí okolo, nepotřebuju se spálit sám.
BTW: V roce 2011 jsem si koupil nové auto za 360 000, jedna oprava střídala druhou, na záruku neuznali nic. Auto tak 7x v servisu. Vše byla vlastnost a ne vada případně řekli, že je to tak konstrukčně udělané. Teď mám ojetinu 8 let starou a bez problému. Plno lidí si bralo 3-leté ojeté Octavie z firmy, opět daleko větší spolehlivost než to moje bývalé nové auto. Ještě, že už je pryč.
Teď jsem se zasmál. Civica srovnávat s Rapidem. Body pro Tebe.... Nepočítám současnou 10. generaci, která je naprosto jinde i než Octávia (až na multimediální systém). Vždyť má i větší rozvor než Octa a už kombík 9g měl větší kufr než kombík Octávie (pro ty co se modlí k velikosti kufru). Ale v roce 2010 jsem kupoval novou 8g za 409 tis. Benzín 1.8 103kW Sport s výbavou kterou v té době měla Octávia sotva v Laurinovi o 250 tis dráž. A kvalita auta? V současnosti s ním jezdí brácha a akorát v tom byli měněny přední brzdy. Když s tím byl před měsícem na diagnostice, tak mu tam řekli, že tak "čisté" auto tam už dlouho neviděli... To Rapid stojí jen 390 tisíc, ale za to má výtečný motor 1.0 TSI. Dnešní Civic Sedan sice stoji rovného půl mega, ale má 1.5 se 134kW. (Což je vice než dvojnásobek než Rapid!!!)
Např. MCV logan je naprosto bez problémů a když už by se něco rozbilo, je to kryté zárukou. Před jejím koncem ho dávám pryč a beru zase nový. U stávajícího mám najeto 66 tis. km a byl jsem v servisu 3x - vždy na garanční prohlídce po 20 tis. km. Nechci jakkoli hanit škodovku, jen si nemyslím, že bude o tolik spolehlivější než ten sociální logan. Co se týká bezpečnosti a jízdních vlastností, je ta škodovka samozřejmě někde jinde - myslím octavii, fabie je proti loganu pidiauto.
Půjčka se dá sehnat v pohodě tak do 500 000 Kč (typický strop u P2P půjček třeba na www.banking-online.cz nebo www.zonky.cz). A řekl bych, že to je tak nějak i psychologická hranice pro většinu lidí při nákupu auta.
Dosáhnout se dá i víc, ale lidé jednoduše nebývají ochotní víc splácet jen kvůli tomu, že mají auto o trošku lepší. Cena za auto tam pak už roste dost rychle.
No já tedy nevím, škodovku bych nechtěl ani za zlaté prase, zadarmo asi jo, přeci jen se to dá prodat a koupit si něco, do má pohon na správnou sadu kol a podvozek má rozumnou odezvu včetně řízení. Ale je pravda, že podle toho, co potkávám na silnicích je rozdíl mezi řidiči a majiteli řidičského průkazu, to vysvětluje tu oblibu nejen škodovek. Na nové pořádné auto nemám, takže mi nevadí jezdit ojetým, bohužel pod milion se slušné auto sehnat nedá. Ještě, že nám to sem Němci rádi exportují za dobrý peníze.
Napiš v Čechách, že škodovka není dobré auto a ušlapou tě :D Pánové co dáváte mínusy, doufám, že jste někdy řídili auta, které na silnici tzv neplavou, mají nějakou zpětnou vazbu k řidiči a nenaklání se jak kanoe na vodě. Celkem věřím, že většina majitelů škodovek nic takového neřídila a proto ty své auta miluje, já bohužel ale od začátku okusil co je to řídit auto a tak pokaždé, když musím jet škodovkou ale i ostatními auta tohodle typu, tak vyloženě trpím.
Pro pivaře to řeknu asi tak, jako by jste místo svého oblíbeného piva museli pít nějaký teplý patok, přesně tak se řídí škodovky pro řidiče odchovaného na BMW ve sportovních edicích a pro vaši informaci, všechny co jsem kdy měl mě stáli méně, než ty škodovky protože na rozdíl od škodovek, kdy přítelkyni se trojková škodovka rozpadá za jízdy ve 100tis km, ty moje BMW fungují naprosto bez problémů včetně jednoho co má 350tis a 15 let, tím pádem mi nevadí kupovat starší a přesto vím, že je kvalitněji zpracované, než navoněná škoda s přirážkou za českou modlu. Především nemusím do každé zatáčky brzdit na 30kmph abych se nevyklopil jak vídám na silnicích.
Škodovka je dobré auta pro neřidiče, prostorné, celkem levný servis ale co se týče řidiče? Zážitek z jízdy tragický jako u všech aut v téhle cenové relaci :) A jestli tohle chcete zpochybňovat tak by mě zajímali argumenty.
SMG jsem v M3 měl a nemůžu na ní dát dopustit, problém je tam především v zacházení a pokud náhodou už odejde pumpa, tak je to otázka jen 5-20tis, více se tam nesere, je to totiž normální manuální getrag
50i je ale pochopitelně celkem problém. To je ale auto, co moc jako ojetinu nikdo nechce, spíše si to kupují lidi tzv na chlubení a ti do toho zahučí. Já zde mluvím především o autech na denní ježdění, jako jsou 30i, 35i, případně i naftové varianty, také to jsou až na některé problematické řady dost držáci.
Závodník popravdě jsem, sice je pro mě nepředstavitelné že bych si honil triko na rovinkách, ale do zatáček moc nebrzdím, prostě jde o techniku jízdy, každopádně to poslední auto co mám je normální rodinný kombík, samozřejmě mám lepší brzdy a podvozek, netahám auto po zemi ale pro mě je základ aby auto sedělo dobře na silnici a aby dobře brzdilo, výkon motoru tam mám slabý, jen 140kw ovšem ono právě to není o nějakých rovinkách, ale především o tom, jak vám auto sedí v zatáčkách. A to je důvod proč trpím v běžných autech.
Měli jsme ve firmě služební Škodovky. Pravidelný servis, přesto po najetí 100.000 km jsme nestihali jezdit do servisu. Vrcholem byl Superb ředitele, za 800.000kč,kterému měnili po 40.000km automatickou prevodovku. Škodovka není žádný dobrý kompromis, spousta lidí ji kupuje jaksi ze setrvačnosti aniž by zkusila něco jiného. Já si koupil novou Hondu Civic a neměnil bych. Jinak ve firmě jsme přešli ze služebních Škodovek na Renaulty a rozhodně lepší.
Automaty v CR jsou problem. Je jich obecne vice typu a kazdy se lisi dle principu.To co uservisuje v USA kazdej smudla ze zapomenute vesnice v Alabame, tak to v CR nezvlada vetsina servisu a je lepsi navstivit specialisty. Pritom staci jen menit pravidelne olej v prevodovce. Tzv. dozivotni napln je kravina. Uz po delsim najezdu bez vymeny/vyplachu muze byt po ni.
Nehlede na to ze treba pri kontrole STK je treba "falesny automat" tiptronic nespravne trapen techniky v rozporu s predpisem vyrobce. Staci ji trapit na neutral na maximum otacek (staci jen kratce) a muze byt po ni. Uz muze byt rozbita z STK:-/ Je ale celkem dobre opravitelna nicmene ji potrebujes znovu nakalibrovat (napr. po vymene spojky). K tomu vetsina patlalu nema vybaveni. Bud to uznaji a posilaj ji do nemecka a nebo te s tim pusti jezdit :-/
Škodovka má jednu velkou výhodu a tou je široká servisní síť. Bavím se teď o koupi nového nebo zánovního auta. 15 let stará auta mi opraví i kdejaký garážista, samozřejmě jak které. Pokud mám auto v záruce a musím s ním jezdit do značkového servisu tak sakra poznám, jestli jedu někam 50 km, tam auto nechám, jedu autobusem půl dne zpět a potom to samé, když si pro auto jedu. Každý není ochoten si brát dvakrát půl dne dovolené na cestu do servisu. A to je podle mě jeden z důvodů, proč jich tu jezdí tolik. Kdo bydlí v Praze nebo Brně, tak si tuto skutečnost neuvědomuje, jelikož tam jsou servisy na téměř všechny značky. Kdo je z vesnice v horách, tak si asi nebude kupovat značku auta, kterou bude muset servisovat 80 km daleko od domu. Kolega měl Chevroleta a jezdil přes 100 km do servisu jednu cestu.
A kolikrát s novým autem do toho servisu jezdíte? Udělat si 1x za rok výlet do jiného města mi nikdy nevadilo. Možná máte se Škodovkou jiné zkušenosti než já od roku 2001 se dvěma Hondami a třemi Oply...(máme dvě auta v rodině). To samé cena náhradních dílů a garančních prohlídek, kdy se, bůhví proč, traduje, že na škodovky jsou levnější Ne nejsou.
V rodině máme dlouhodobě 4 Renaulty, všechny fungují bez problémů, předtím 1 Škoda, to byl opravdu průser, věčně v servise, teď cca 1 rok Opel, zatím maximální spokojenost, Škoda je v koncernu VW brána za podřadnou značku, kvalita bídná, spousta dílů je z Polska s mizernou životností, problém hlavně u Rapidu, starší motory TSI jsou katastrofa, sype se úplně vše, od rozvodů po zakarbonování motorů atd. a ta záruka 2 roky, to je síla, to žádná jiná značka neumí, servis je drahý, prostě Škoda vyrábí podprůměrná auta za nadprůměrné ceny, divím se, kde se bere tolik hlupáků, co jim ta předražené škodovky kupují, já se řídím heslem: Škodovku pouze zadarmo!
Opel to je socialni auto ktere ovsem jezdi. V nasi rodine jsme meli dva. Tech nadavek co bylo v okoli ze takovy krap a kdesi cosi. Jeden jezdi dodnes - z roku 1988,bednou kitu a jinou ridici jednotkou... Dalece prezil schade 120 koupenou nekdy ve stejnych letech ktera byla dodelej doma... Druhy 15 let stary opel bude jezdit do nejspis do doby nez mu odejde automat.
Zatimco dve octavie sly mezitim do srotu/na dily se stejnym najezdem. Ke konci uz se kazilo kdeco a nebylo vyjimkou kdyz jsme jeli plouzakem za s svitu kontrolky - uz zase jedeme na 2 valce:) tesne po servisu. Odchazelo zapalovani, odchazel motor. Po 100 tisicich to auto bylo do srotu.
Tak ono většina lidí co kupuje nové auto má sny už dávno za sebou.
Třeba já zrovna auto vybírám. Dacie už znám - základní výbava je holobyt, pak cena roste a po 100k to začalo. Nehledě na fakt, že to je prostě auto pro chudáky. Kia je na tom podobně. Hunday i30 po několika letech hnije na podvozku jak patnáct let stará Dacia, ale má hodně hejblátek - kur-ítek. Peugeot jsem měl a nepamatuji auto s víc problémy s elektrikou - ani on ani jeho kamarádi (Citroen) mi nesmí do baráku. pak tu máme Němce kde pasat se svojí vyhlášenou nápravou a BMW neopravitelnou elektrikou kraluje. Jo a fiat, no fiat.
No a pak tu máme škodovku. Po útrapách s rozvody řetězem a převodovkách na silnici si asi koupím škodovku protože je to nakonec jedno a alespoň to má servis v každé vsi.
A pak jsou lidi, kteri presne vedi, jake maji vysnene auto, ale neda se koupit. A to prosim nemluvim o DeLoreanu, ktery umi cestovat casem, ale o necem, co by slo po vecerech za pul roku udelat v garazi s vybavenim z nejblizsiho hobbymarketu. A soucastky z vraku nekolika starych aut, by dohromady nestaly ani petinu toho, co dneska stoji nove auto.
Muzete si jit stezovat poslancovi, ktereho jste volili.