Tak ono zase kupovat úplně to nejlevnější (Dacia, francouzské a italské značky apod.) by se pak prodražilo na opravách a na tom, že bude auto často v servisu. Myslím, že škodovka je rozumný kompromis mezi kvalitou a cenou auta, cenou a dostupností servisu. Ojetiny se dobře prodávají a mají vyšší zůstatkovou cenu.
Když už dáváte mínusy, můžete napsat pár značek aut, které tedy splňují to, co píšu o škodovce? Tedy, které jsou lepší než ona ale samozřejmě za podobné peníze, podobné servisní náklady atd. Rád bych se poučil. Osobně jsme měl možnost jezdit (i jako spolujezdec) třeba denně do práce Fiatem, Chevroletem, Renaultem, Rapidem.... a Škodovka mi z toho vychází nejlíp.
S Dusterem jsem nejel. Zato jsem jel s Loganem v létě a stačilo. Uvádět zde Dacie jako lepší volbu než Škodu... už mě to ani nezajímá číst dál. Renaulta bych si nepořídil ani omylem a Dacii už tuplem ne. Stačí mi zkušenosti lidí okolo, nepotřebuju se spálit sám.
BTW: V roce 2011 jsem si koupil nové auto za 360 000, jedna oprava střídala druhou, na záruku neuznali nic. Auto tak 7x v servisu. Vše byla vlastnost a ne vada případně řekli, že je to tak konstrukčně udělané. Teď mám ojetinu 8 let starou a bez problému. Plno lidí si bralo 3-leté ojeté Octavie z firmy, opět daleko větší spolehlivost než to moje bývalé nové auto. Ještě, že už je pryč.
Teď jsem se zasmál. Civica srovnávat s Rapidem. Body pro Tebe.... Nepočítám současnou 10. generaci, která je naprosto jinde i než Octávia (až na multimediální systém). Vždyť má i větší rozvor než Octa a už kombík 9g měl větší kufr než kombík Octávie (pro ty co se modlí k velikosti kufru). Ale v roce 2010 jsem kupoval novou 8g za 409 tis. Benzín 1.8 103kW Sport s výbavou kterou v té době měla Octávia sotva v Laurinovi o 250 tis dráž. A kvalita auta? V současnosti s ním jezdí brácha a akorát v tom byli měněny přední brzdy. Když s tím byl před měsícem na diagnostice, tak mu tam řekli, že tak "čisté" auto tam už dlouho neviděli... To Rapid stojí jen 390 tisíc, ale za to má výtečný motor 1.0 TSI. Dnešní Civic Sedan sice stoji rovného půl mega, ale má 1.5 se 134kW. (Což je vice než dvojnásobek než Rapid!!!)
Např. MCV logan je naprosto bez problémů a když už by se něco rozbilo, je to kryté zárukou. Před jejím koncem ho dávám pryč a beru zase nový. U stávajícího mám najeto 66 tis. km a byl jsem v servisu 3x - vždy na garanční prohlídce po 20 tis. km. Nechci jakkoli hanit škodovku, jen si nemyslím, že bude o tolik spolehlivější než ten sociální logan. Co se týká bezpečnosti a jízdních vlastností, je ta škodovka samozřejmě někde jinde - myslím octavii, fabie je proti loganu pidiauto.