Názory k článku Ušetřím, koupím si to na netu. Parfémy z internetu ale mohou i ublížit

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 3. 2021 11:54

    Jehovista

    Nejvic clovek usetri, kdyz zadne nesmysly jako jsou parfermy, kupovat nebude. Nekdy to je celkem peklo, kdyz musite sdilet uzavreny prostor(vytah, mhd) s chemickou, co na sebe pred chvili nastrikala nejaky lektvar.

  • 12. 3. 2021 21:41

    Omasta

    Nedávno jsem si koupil levný parfém s obsahem 20% přes pyramidový prodej. Ty originální v eshopech jsou jen Eau de Parfum a Eau de Toilet s polovičním obsahem vonných látek. Má to něco do sebe vonět skutečným parfémem, který vydrží až 3 dny. Mám pocit, že mi to dodává na suverenitě a lidi se ke mně chovají s větším respektem.

  • 13. 3. 2021 9:01

    Patrik Chrz

    Však výrobci nabízejí celou škálu výrobků. Toaletní vodu, parfémovou vodu a parfém. Stačí jen koupit ten správný výrobek.

    Samozřejmě kvalita se mezi výrobci dost často liší a ten důvod, proč jsou některé značky tak drahé je právě to, že mají svoji typickou vůni, která je stabilní a kterou ten, před kým ji chceme převést, jasně identifikuje.

    Můžeme mít i kvalitní neznačkové zboží, ale zejména ženy chtějí, aby okolí (většinou jiné ženy :D ) poznalo, že mají boty od xy, šaty od yx, hodinky od zz a parfém od ab. A výrobci tohoto zboží jim to rádi splní. Nikdo se nebude cítit potěšen, že okolí pozná, že má parfém od Amway nebo od Zeptera :D.

  • 13. 3. 2021 11:15

    Omasta

    Vždycky uděláte lepší dojem levným parfémem např. z Essens, než deodorantem z Lidlu nebo úplně bez. Mnoho lidí nepozná, která značka to je. Prostě jim to libě voní.

  • 13. 3. 2021 8:54

    Patrik Chrz

    Parfémy jsou zboží s vysokou marží, běžně se používá faktor 5 a více, tj. když výrobce prodá za 200, v obchodě stojí 1000 a víc, proto je zde prostor pro velké cenové rozdíly.

    Při standardní distribuci dodá výrobce zboží do velkoobchodu v dané zemi, který ho jako výhradní distributor dodává do maloobchodní sítě. Velkoobchod má za povinnost udržovat povědomí o značce, tj. (ze své marže) platí reklamy v módních časopisech, billboardy, product placement, reklamní a dekorační materiály, někdy pořádá různá školení pro zaměstnance/ve­doucí/majitele maloobchodních prodejen, akce pro novináře, atd.. Běžné jsou i dotace pro marketingové akce maloobchodů, tj. např. když Sephora udělá reklamu (v časopise, billboard, nebo nakoupí reklamní stojany do prodejen) na svůj obchod, kde použije parfém od Diora, distributor značky Dior jim na reklamu přispěje (výše příspěvku se odvíjí od toho, jak moc je daná reklama v souladu se strategií značky, nejvyšší je v případě, že použije oficiální layout a jen si dole udělá poznámku, že "zakoupíte v prodejnách Sephora").

    Všechna tahle "marketingová omáčka" něco stojí, dost často určitý objem výdajů na reklamu výrobce svému distributorovi předepisuje a je to podmínkou zastoupení. Distributor tak sice dostane lahvičku toaletní vody za 200 Kč, ale má povinnost klidně i další 200 Kč dát za reklamu a toto, samozřejmě, výrobci při ročním vyúčtování doložit pomocí faktur. Pokud má něco vydělat, nemůže ji poslat dál, než za 500-600 Kč. Maloobchodník si chce přirazit nejméně 100 %, tj. "na krámě" bude stát třeba 1390 Kč s DPH (z původních 200 Kč to celkem velký skok, že?).

    A kde se berou ty levné vůně? Některý z distributorů zkrátka nedodrží "gentlemanskou dohodu s výrobcem", nevydá za reklamu tolik, kolik by měl a ještě dodá zboží do jiné země, kde "podtrhne" místního distributora. Spoustu prodejních sítí působí ve více zemích, nakoupí tak zboží tam, kde je levnější (často jsou v některé ze zemí sami distributory a mají to tak s "dvojí marží") a rozveze si ho do zemí, kde má svoje maloobchodní prodejny/eshopy. Tím se lze u nového, nezávadného zboží dostat na cca třetinovou cenu "na krámě", aniž by zboží cokoliv bylo a aniž by maloobchod přišel o svoji marži.

    Výrobci se k této strategii staví různě. Tzv. fashion značky se tváří, že neexistuje a ignorují ji. "Haute Parfumerie" se proti tomu snaží něco dělat, ale je to boj s větrnými mlýny. Občas (pro výstrahu) nějakému distributorovi seberou zastoupení, ale vybudovat v zemi nové je obtížné a tak se k tomuto přistupuje výjimečně. Většinou se udělá "bububu", když už je to moc okaté a všichni to vědí a distributor s tím na pár let přestane.

    I když jedna strategie se nabízí a v některých oborech jsem ji už zaznamenal. Výrobce pozře celý řetězec. Sám si distribuuje a sám má maloobchodní prodejny. Ty fungují hlavně jako "showroom" udržují povědomí o značce a s velkými prodeji se tam nepočítá. Cena zboží se ještě o něco nafoukne a následně výrobce prodává ve své vlastní eshopové síti "se slevou" nebo distribuuje do jiných s určenou maloobchodní cenou, za kterou se ale zboží prakticky nikdy a nikde neprodává. Zákazník je spokojen, nakoupil levněji, než je doporučená maloobchodní cena (to, že dříve za tu samou cenu, co dnes v eshopu, nakupoval v kamenné prodejně si už nepamatuje), eshopy mají svoje "slevy" a výrobci zůstane marže, kterou musel dříve dávat velkoobchodu.

    V článku zmíněné případy starého, prošlého a poškozeného zboží se sice také vyskytují, ale v celkovém objemu je to naprosto zanedbatelné (ani ten objem poškozeného zboží není tak velký, aby zvládl zásobovat jediný velký řetězec). Na velkých eschopech prakticky vůbec (jednoduše se jim to nevyplatí, mají dostatečně bohaté zdroje viz výše, nemusí řešit, že zboží musí rychle prodat, nemusí řešit negativní recenze od nespokojených zákazníků, atd), nejčastěji se s takovým zbožím lze setkat v duty free shopech na letiších v chudších zemích.

    U nás, paradoxně, největší šance na "zkažený" parfém je v kamenných prodejnách, kde na něj i několik měsíců svítí slunce ve výloze nebo halogenové žárovky v podsvětleném pultu. Správně by měl obchod takové zboží po ukončení prodeje modelu zlikvidovat, ale nedělá se to.

    Pak jsou tu padělky, na ty je mnohem snazší narazit, než na originální, ale nějak poškozené zboží. Opět, ve velkých českých eschopových řetězcích je šance minimální (i když tu byla třeba aféra s tričky Lacoste na Zootu - https://www.idnes.cz/finance/financni-radce/padelana-tricka-lacoste-na-internetu.A120402_143422_viteze_zuk), v zahraničních je už ta šance velmi vysoká. Na druhou stranu, co je vlastně padělek, dost často evropští výrobci už nic nevyrábějí a výrobu zadávají externím firmám. A tak se stává, že firma vyrobí milion kusů, které dodá do Evropy a k tomu dalších několik milionů, které si prodá sama. Kvalitativně se nemusí vůbec lišit.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).