Jak nemám rád úvěry, tohle mi nepřijde vůbec špatné. Jasně, lepší je si na vysněnou věc ušetřit, případně si věc, na kterou nemám, nepořizovat, ale když kolem sebe vidím lidi, co si vezmou mobil, na který nemají, na splátky, které splácí ještě v době, kdy už ho nemají a/nebo ho mají rozbitý, tak tohle není až tak špatné.
Možná by bylo dobré tuto službu rozšířit o možnost odkupu za rozumnou cenu po skončení nájmu a případně i o samotné pojištění - mít za 199 Kč pojištěn mobil proti jakékoliv poruše či poškození nebo dokonce ztrátě je celkem bomba.
Pro mne to není, já až na výjimky mám mobily zadarmo, on se vždycky někdo slituje a starý mobil mi věnuje nebo vymění za nějakou tu tekutou odměnu :), ale věřím, že svoje zákazníky si to najde.
Odkup předpokládám snad půjde realizovat tím, že telefon prostě nevrátíš a zaplatíš i zbývajících šest splátek.
Každopádně pokud se člověk k přístroji slušně chová, tak zůstatková cena je po roce resp. roce a půl více než třetina resp. čtvrtina ceny, čili toto je jednoznačně výhodné pro HC a MP, pro zákazníka už moc ne.
Souhlasim, proste je to takovy pronajem mobilu. U nas je ale spise zvykem fyzicky vlastnit, nez jen mit k dispozici pro pouzivani. To je zvyk kvuli nespolehlivosti a nestalosti trhu.
No mezi nama Patriku, pro tebe taky vymyslet neco, za co bys utratil penize, je hodne velke umeni.
No mezi nama Patriku, pro tebe taky vymyslet neco, za co bys utratil penize, je hodne velke umeni.
Ale tak by to mělo být. Zákazník by si měl koupit pouze zboží, o kterém je přesvědčen, že jeho užitná hodnota odpovídá je ho ceně a ne že lidi koupí cokoliv, co jim obchodník nabídne :), jen proto, že to má soused.
Zase to musí být pro obchodníka obrovské uspokojení, když takovému člověku, jako jsem já, něco prodá. Třeba nedávno jsem si kupoval kolo za skoro 30 tisíc. Pravda, vydyndal jsem slevu 10 % a ještě navíc jsem platil kartou (přesněji řečeno dvěma kartami, abych maximalizoval 2 % bonus), ale koupil jsem. A to je hlavní. Nebylo to bez boje (o ceně jsem dost smlouval, obeslal jsem několik prodejen a snažil z nich vyrazit slevu, nakonec jsem si pro kolo jel mimo Prahu, ale úspora se bohatě zaplatila), ale tak to přesně má být.
No, ta "možnost odkoupení za rozumnou cenu" tam je. Má to ale dva malé háčky: ta cena není rozumná (6 dalších "splátek"), a když se HC zachce, tak to není možnost, ale povinnost (řeknou, že stav se jim nelíbí, tudíž...).
Celkem vzato, další háček, a asi i jádro pudla, vidím v podmínkách pojištění. Aneb, jak bude mít HC smlouvu ošetřenou před chytráky, co zaplatí první splátku, poté telefon "ztratí", zaplatí spoluúčast 1500 Kč, a mají telefon v výrazně vyšší hodnotě. Tedy, jaké jsou pojistné podmínky, tedy hlavně výluky, plnění oné "ztráty".
A ještě jeden háček: vztahuje se pojistné plnění na případy poškození nedbalostí, například vniknutím vody? Takže zase výluky, jako u každého pojištění, budou klíčovým parametrem.
Zkrátka, celá ta nabídka se vyplatí jen podvodníkům, a to ještě s velkým otazníkem, nebo kvůli pojištění, taktéž s velkým otazníkem.